/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Immár 170 lóerővel és automata váltóval is elérhető a Ford Puma ST

2023. március 08. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A Ford Puma ST mostantól kisebb, 1 literes motorral is elérhető. Az új Puma ST Powershiftben a Ford 1,0 literes EcoBoost motorjának eddigi legerősebb változata dolgozik, amelyet lágy hibrid rendszerrel párosítottak, így gyorsulásban alig marad el a 200 lóerős modelltől.

A 48 voltos mild-hybrid technológiával működő 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtáslánc már a Puma 2019-es bemutatása óta szerepel a modell kínálatában, ám a Puma ST Powershift változatban az eddiginél is élvezetesebb teljesítményt nyújt.

A lágy hibrid rendszer a szokásosnál hamarabb kapcsolja be az energia-visszanyerést, hogy gyorsabban töltődjön a 48 voltos lítium-ion akkumulátor. Ennek köszönhetően a szíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) hosszabb időn át képes nyomatékkiegészítéssel besegíteni a benzinmotornak az alacsonyabb fordulatszám-tartományban. Emellett a nagyobb mennyiségű visszanyert energiának köszönhetően a BISG 10 lóerővel növeli a hajtáslánc teljesítményét.

Mindezt hatásosan egészíti ki a turbótöltésű, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, háromhengeres benzinmotor tuningja, ami közel 10 százalékkal növeli az eredetileg 155 lóerős egység teljesítményét. Az 5750 1/perc fordulatnál mérhető 170 lóerős teljesítménnyel és a 3000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre álló 248 Nm nyomatékkal a Puma ST Powershift pontosan kétszer akkora teljesítmény/lökettérfogat arányt produkál, mint egy 2002-es Focus ST170. A Puma ST Powershift 7,4 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 210 km/órás sebességet, tehát nem sokkal lassúbb, mint a 200 lóerős 1,5 literes turbómotorral szerelt Puma ST (6,7 mp és 220 km/óra).

A Puma ST Powershift élvezetesebb teljesítményében és motorhangjában az aktív kipufogószelep-technológia is fontos szerepet játszik. A választható üzemmódokkal kapcsolható aktív kipufogószelep zárva marad a Normal és az Eco beállításokban, de a Sport üzemmód kiválasztásakor markáns hangzással tölti meg az utasteret.

A hétfokozatú Ford Powershift sebességváltó új szoftvert kapott. Automata üzemmódban a kettős tengelykapcsolós egység simán és észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, hogy az autózás a lehető legkomfortosabb legyen, és optimális szinten tartja a hajtáslánc fordulatszámát. Ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a vezető teljes mértékben kiaknázza a motor erejét: előzésnél például három fokozattal is visszakapcsol, így a gyorsítás a lehető legdinamikusabb. A vezető a kormánykerék mögötti váltókarokkal manuálisan is kapcsolgathat, ha közvetlenebb vezetési élményre vágyik.

Az adaptív sebességtartó automatika részeként a sebességváltó Stop & Go funkciót is kínál, ami az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan elindítja, ha a megállás nem tartott tovább három másodpercnél.

A Puma ST Powershift hátsó futóművében a hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 50 százalékkal merevebb, mint a normál Puma modellben, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor. Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, melyek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását.

A Puma ST Powershift kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt a normál Pumáéhoz képest, és a fékrásegítést úgy hangolták, hogy nagy sebesség mellett is megfelelő fékérzetet és visszajelzést adjon. A motorfékhatás is határozottabb.

Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő már első pillantásra egyértelművé teszi a Puma ST Powershift sportos jellegét, ugyanakkor közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.

A Ford a Puma ST Powershift modellel vezeti be az új, kizárólag ST-modellekhez rendelhető Azure Blue fényezést, ami mellett további öt árnyalat található még a karosszériaszínek listáján. A vásárlók kérhetik a tető lakkfekete fényezését is, ugyanakkor a hűtőrács-keret, az oldalsó díszítő elemek, a tükörburkolatok és a tetőlégterelő fekete festése alapáras, és a széria 19 colos könnyűfém keréktárcsák Magnetite kivitelben is kérhetők.

A Ford Performance saját fejlesztésű sportüléseit prémium minőségű Sensico szintetikus bőrhatású anyag borítja, és az alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető szélvédő, az első és hátsó parkolássegítő szenzorok, az esőérzékelő ablaktörlő, a FordPass Connect modem, valamint az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer.

A Ford Performance modellek használati értékét jól példázza, hogy a Puma ST Powershift sportos stílusához tágas, 456 literes csomagtér társul, amit az innovatív MegaBox tesz még praktikusabbá. Ez a sokrétű tárolási megoldás mély, jól variálható, 80 literes rekeszt jelent a csomagtérpadló alatt, amibe akár két golftáska is kényelmesen beállítható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/