Immár 170 lóerővel és automata váltóval is elérhető a Ford Puma ST
A Ford Puma ST mostantól kisebb, 1 literes motorral is elérhető. Az új Puma ST Powershiftben a Ford 1,0 literes EcoBoost motorjának eddigi legerősebb változata dolgozik, amelyet lágy hibrid rendszerrel párosítottak, így gyorsulásban alig marad el a 200 lóerős modelltől.
A 48 voltos mild-hybrid technológiával működő 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtáslánc már a Puma 2019-es bemutatása óta szerepel a modell kínálatában, ám a Puma ST Powershift változatban az eddiginél is élvezetesebb teljesítményt nyújt.
A lágy hibrid rendszer a szokásosnál hamarabb kapcsolja be az energia-visszanyerést, hogy gyorsabban töltődjön a 48 voltos lítium-ion akkumulátor. Ennek köszönhetően a szíjhajtású indítómotor/generátor (BISG) hosszabb időn át képes nyomatékkiegészítéssel besegíteni a benzinmotornak az alacsonyabb fordulatszám-tartományban. Emellett a nagyobb mennyiségű visszanyert energiának köszönhetően a BISG 10 lóerővel növeli a hajtáslánc teljesítményét.
Mindezt hatásosan egészíti ki a turbótöltésű, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű, háromhengeres benzinmotor tuningja, ami közel 10 százalékkal növeli az eredetileg 155 lóerős egység teljesítményét. Az 5750 1/perc fordulatnál mérhető 170 lóerős teljesítménnyel és a 3000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre álló 248 Nm nyomatékkal a Puma ST Powershift pontosan kétszer akkora teljesítmény/lökettérfogat arányt produkál, mint egy 2002-es Focus ST170. A Puma ST Powershift 7,4 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 210 km/órás sebességet, tehát nem sokkal lassúbb, mint a 200 lóerős 1,5 literes turbómotorral szerelt Puma ST (6,7 mp és 220 km/óra).
A Puma ST Powershift élvezetesebb teljesítményében és motorhangjában az aktív kipufogószelep-technológia is fontos szerepet játszik. A választható üzemmódokkal kapcsolható aktív kipufogószelep zárva marad a Normal és az Eco beállításokban, de a Sport üzemmód kiválasztásakor markáns hangzással tölti meg az utasteret.
A hétfokozatú Ford Powershift sebességváltó új szoftvert kapott. Automata üzemmódban a kettős tengelykapcsolós egység simán és észrevétlenül kapcsol a fokozatok között, hogy az autózás a lehető legkomfortosabb legyen, és optimális szinten tartja a hajtáslánc fordulatszámát. Ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy a vezető teljes mértékben kiaknázza a motor erejét: előzésnél például három fokozattal is visszakapcsol, így a gyorsítás a lehető legdinamikusabb. A vezető a kormánykerék mögötti váltókarokkal manuálisan is kapcsolgathat, ha közvetlenebb vezetési élményre vágyik.
Az adaptív sebességtartó automatika részeként a sebességváltó Stop & Go funkciót is kínál, ami az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan elindítja, ha a megállás nem tartott tovább három másodpercnél.
A Puma ST Powershift hátsó futóművében a hátsó futómű csatoló rúdjának merevségét 2000 Nm/fokra növelték, így ez az elem több mint 50 százalékkal merevebb, mint a normál Puma modellben, emellett pedig a rendszerbe egy 28 mm-es kanyarstabilizátort építettek be. Az első futómű 24 mm-es kanyarstabilizátora is érezhetően javítja az autó stabilitását kanyarodáskor. Szintén a menetstabilitást, a fordulékonyságot és a kormányreakciókat fokozzák a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók. A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl és hátul kétcsöves Hitachi lengéscsillapítók találhatók, melyek szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását.
A Puma ST Powershift kormányművének áttételezése 11,4:1, ami majdnem 25 százalékkal gyorsabb, mint a normál Puma modellé. A hamisítatlan ST vezetési élmény érdekében a mérnökök a fékteljesítményt is optimalizálták. Az első tárcsafékek mérete 17 százalékkal, 325 mm-re nőtt a normál Pumáéhoz képest, és a fékrásegítést úgy hangolták, hogy nagy sebesség mellett is megfelelő fékérzetet és visszajelzést adjon. A motorfékhatás is határozottabb.
Az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő már első pillantásra egyértelművé teszi a Puma ST Powershift sportos jellegét, ugyanakkor közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt, ami jobb menetstabilitást és tapadást eredményez. A nagyméretű tetőlégterelő szintén hatásosan javítja az aerodinamikát, akárcsak a hátsó lökhárítóval egybeépített diffúzor. A jellegzetes alsó és felső ST hűtőrácsok több levegőt szállítanak, javítva ezzel a motor hűtését.
A Ford a Puma ST Powershift modellel vezeti be az új, kizárólag ST-modellekhez rendelhető Azure Blue fényezést, ami mellett további öt árnyalat található még a karosszériaszínek listáján. A vásárlók kérhetik a tető lakkfekete fényezését is, ugyanakkor a hűtőrács-keret, az oldalsó díszítő elemek, a tükörburkolatok és a tetőlégterelő fekete festése alapáras, és a széria 19 colos könnyűfém keréktárcsák Magnetite kivitelben is kérhetők.
A Ford Performance saját fejlesztésű sportüléseit prémium minőségű Sensico szintetikus bőrhatású anyag borítja, és az alapfelszereltség listáján olyan tételek szerepelnek, mint a vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető szélvédő, az első és hátsó parkolássegítő szenzorok, az esőérzékelő ablaktörlő, a FordPass Connect modem, valamint az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer.
A Ford Performance modellek használati értékét jól példázza, hogy a Puma ST Powershift sportos stílusához tágas, 456 literes csomagtér társul, amit az innovatív MegaBox tesz még praktikusabbá. Ez a sokrétű tárolási megoldás mély, jól variálható, 80 literes rekeszt jelent a csomagtérpadló alatt, amibe akár két golftáska is kényelmesen beállítható.