/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új V8-as motorjaival a Scania az utak királya

2020. szeptember 30. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Nemcsak rekordszintű teljesítményt kínálnak a Scania új V8-as motorjai, hanem jelentősen javított üzemanyag-hatékonyságot is. A teljes megtakarítás elérheti a hat százalékot – vagy még többet – megfelelő körülmények között, ha a hajtáslánc az új G33-as sebességváltót tartalmazza. Az ilyen mértékű üzemanyag-megtakarítás természetesen hatalmas különbséget jelent, hosszú távon az éghajlatnak, valamint itt és most a fuvarozóknak egyaránt.

„Amíg át nem állunk a fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedésre, addig mindannyiunknak mindent el kell követnünk, hogy javítsuk a jelenlegi megoldásainkat” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „Az ember nem hagyhatja leégni a házát csupán azért, mert már épül az új. Az átállásnak zökkenőmentesnek kell lennie.”

Az üzemanyag-megtakarítás a Scania mérnökei által végzett átfogó finomhangolás és továbbfejlesztés eredménye, beleértve a belső égésű motorok fejlesztésében élenjárónak számító műszaki megoldások alkalmazását is. Ezek közé tartozik a csökkentett belső súrlódás, a nagyobb sűrítési arányok, a továbbfejlesztett kipufogógáz-utánkezelő rendszerek és az új, nagyteljesítményű motorvezérlő rendszer (EMS). Mindezeket több mint hetven új alkatrész biztosítja.

Miközben a jövő villamosított közlekedése áll a napirend élén, a világ még mindig a belső égésű motorokkal hajtott tehergépjárművekkel végzett fuvarozástól függ – ezért játszanak olyan fontos szerepet a Scania új, erős V8-as motorjai.

„Egy átlagos, hosszú távú fuvarozásban használt tehergépjármű Európában körülbelül 150 000 kilométert fut évente” – mondta Alexander Vlaskamp. „Éves szinten körülbelül 3000-4000 liter üzemanyag is megtakarítható az új V8-as motorunkkal hajtott tehergépjárművekkel azokon a piacokon, amelyeken megengedett a hosszabb és nehezebb járműszerelvények közlekedése – ez minden szempontból hatalmas eredmény.”

A Scania új generációs V8-as motorjai akár hatszázalékos üzemanyag-megtakarítást is kínálnak az új Scania Opticruise sebességváltókkal társítva. Ez jelentősen csökkenti a szén-dioxid-lábnyomot és az üzemanyagköltséget.

Az új V8-as generáció legnagyobb feltűnést keltő és legérdekesebb tagja a 770 lóerős, 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékot kifejtő csúcsváltozat – minden bizonnyal ma ez a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motor. Hol és mikor szükséges ekkora teljesítmény?

„Ez persze nem mindenkinek kell, de növekvő keresletet tapasztalunk a 60 tonna vagy annál is nagyobb szerelvényössztömegre képes tehergépjárművek iránt, különösen országúti szerelvényekhez” – mondta Alexander Vlaskamp. „A leggyorsabb módja a fuvarozási hatékonyság növelésének a hosszabb és nehezebb tehergépjármű-szerelvények alkalmazása. A nehezebb járművek nagyobb üzemanyag-fogyasztását ellensúlyozza a nagyobb hasznos teherbírás. Így kedvezően alakul a tonnánkénti szén-dioxid-kibocsátás, ráadásul a Scania V8-as tehergépkocsik megújuló bioüzemanyagokkal is üzemeltethetők.”

Természetes, hogy a Scania V8-as motorjaival hajtott tehergépjárművekre azokban az országokban nagy a kereslet, ahol nagyobb szerelvényössztömegeket engedélyeznek – főként az északi országokban. De olyan országokban is kedvelik a V8-asokat, mint például Olaszország és Spanyolország (és bizonyos piacok Európán kívül) a sok meredek és nehéz útvonalat eredményező hegyvidékek miatt.

A Scania új V8-as családját négy 16,4 literes erőforrás alkotja. Ezek 530, 590, 660 és 770 lóerő teljesítményűek, nyomatékuk pedig 2800, 3050, 3300, illetve 3700 Nm. A család leglenyűgözőbb tagja az új DC16 123 jelű motor. Tetemes, 770 lóerő teljesítményével ez váltja le a korábbi 730 lóerős csúcsváltozatot. Az a különbség közöttük, hogy a 770 lóerős V8-as ugyanarra a korszerűsített alapra épül, mint az új V8-as család többi tagja, ugyanazt a kimagasló robusztusságot nyújtva, amelyről a Scania minden V8-asa híres.

Bizonyos nehéz alkatrészek elhagyása, illetve egyszerűsítése jócskán, 75 kilogrammal csökkentette a motor tömegét az elődjéhez képest. További újdonság, hogy a 770 lóerős változat a gyorsabb gázreakció érdekében egy egyedülálló, golyóscsapágyas, fix geometriájú turbófeltöltőt kapott a hagyományos siklócsapágyas helyett.

Függetlenül attól, hogy a négy új Scania V8-as motor közül melyik illik legjobban egy adott alkalmazáshoz, illetve fuvarfeladathoz, ezek mindegyike erőteljesen képviseli a Scania V8-asainak sziklaszilárd hírnevét és örökségét, amelyet több mint öt évtized alatt megteremtettek. Megbízhatók, robusztusak és erősek, miközben mindig magukban hordoznak egy érzelmi töltetet is. Kifinomult igáslovaknak is nevezhetnénk ezeket, ha egyáltalán létezik ilyen.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/