/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ismét Audi-győzelem Le Mans-ban

2013. június 24. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

Immár második egymást követő alkalommal nyerte meg az Audi hibrid hajtásrendszerű és quattro összkerékhajtású versenyautóval a Le Mans-i 24 órás futamot, tovább írva a világ legjelentősebb hosszú távú versenyén elért diadalai egyedülálló sikertörténetét. A győzelmet idén a Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) versenyző-trió szerezte meg.

A négykarikás márka összesen 12. Le Mans-i diadala a várakozásoknak megfelelően az egyik legnehezebbnek bizonyult, s rendkívül kemény küzdelmet hozott. Egy átmeneti szabályváltozás következtében a három Audi R18 e-tron quattro átlagosan két körrel kevesebbet tehetett meg egy-egy tanknyi üzemanyaggal, mint legfőbb vetélytársa, a Toyota. Az így adódó plusz boxkiállások időveszteségét gyorsabb körökkel kellett az Audi pilótáinak kiegyenlíteni, mégpedig részben extrém időjárási körülmények közepette.

A drámai verseny során újra és újra esők áztatták a pályát, számos rendkívüli eseményt és összesen 11 safety car szakaszt eredményezve. A pályatakarítási és a különböző javítási munkák következtében a mezőny végül összesen több mint öt órát autózott sárga zászló mellett.

Az elektromos hajtású első kerekekkel készült három Audi R18 e-tron quattro mindvégig a leggyorsabb autónak bizonyult, egyben a leggazdaságosabbnak is: a legtisztább üzemű, leggyorsabb és leggazdaságosabb prototípusok számára kiírt Michelin Green X Challenge díja szintén Ingolstadtba és Neckarsulmba került.

Az Audi 12. Le Mans-i győzelmét az első számú rajtkockából induló, 2-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro szerezte meg, Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) pilótákkal a volánja mögött. Duval, aki szerdán elhódította a pole pozíciót, ezzel az első, míg Allan McNish már a harmadik győzelmét aratta a francia klasszikus hosszú távú versenyen. Tom Kristensen immár 2005 óta a legendás verseny rekordereként kilencedszer diadalmaskodott itt.

A nagysikerű Audi R18 e-tron quattro mind a 24 órát a legkisebb műszaki probléma nélkül futotta végig. Duval/Kristensen/McNish szombat este 21:43 órakor vette át a vezetést, amit a vasárnap 15 órai befutóig már nem is adtak át másnak. A három Audi-pilóta már viszonylag hamar elérte a döntő egy környi előnyt a második helyezett Toyota előtt, amit – olykor kaotikus körülmények között és özönvízszerű esőzésben – egészen a verseny végéig meg is tartottak.

Pechesnek bizonyult azonban a másik két Audi-legénység, akik röviddel a hetedik versenyóra vége előtt az addigi hármas Audi-vezetésből szinte egyszerre kényszerültek nem tervezett boxkiállásra. Oliver Jarvis egy lassúbb autóval koccanva kapott defektet, amivel közel egy teljes kört kényszerült megtenni, így két kört is veszített. Az izgalmas végjáték során a Le-Mans-i újonc Lucas di Grassi (Brazília), Marc Gené (Spanyolország) és Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) alkotta trió az addig harmadikként autózó Toyotát megelőzve, végül sikerrel ért fel a dobogó harmadik fokára.

Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) a generátor cseréje miatt veszítették el vezető helyüket, s vele együtt összesen 12 kört. Mély benyomást keltő előretörésükkel a 2011-es és 2012-es győztesek a 24. helyről egészen az ötödik helyig hozták fel R18 e-tron quattro versenygépüket.

A Le Mans-i 24 órás verseny idei 90 esztendős jubileumára sajnos egy halálos baleset vetett árnyékot, amely röviddel a rajtot követően, a GT-kategóriában következett be. A negyedik körben, a 95-ös rajtszámú Aston Martinnal versenyző 34 éves dán Allan Simonsen a védőfalnak ütközött és a kórházba szállítását követően belehalt a sérüléseibe. 1997 óta ez volt az első haláleset a Le Mans-i 24 óráson. Részvétünk Simonsen hozzátartozói, barátai, s az Aston Martin csapata számára.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/