Ismét egy kínai merénylet a Mercedes ellen
címkék: elektromobilitás, elektromos autó, g-osztály, kína, mercedes-benz, mopedautó
Úgy tűnik, a kínai mérnököknek nagyon tetszik a Mercedes-Benz által képviselt irányvonal, ugyanis ez a klónozás már a sokadik a közelmúltból. Ezúttal a népszerű terepjárót, a G-osztályt láthatjuk összetöpörödött, igénytelen tálalásban, elektromos hajtással.
Alig pár napja számoltunk be a GLA ronda kínai elektromos klónjáról, ismét megjelent egy Mercedes koppintás, ráadásul ezúttal is tisztán elektromos hajtással.
A szóban forgó K7 névre keresztelt modell a G-osztály klónja, és a Qifeng Auto által készült. Ahogy a képeken is látszik, némiképp aránytalanabb eredeti testvérénél, ugyanis mindössze 3290 mm hosszú, 1482 mm széles, 1614 mm magas és 2143 mm-es tengelytávval rendelkezik.
Ez nem véletlen, ugyanis az autót kisteljesítményű elektromos járműként (egyfajta villanyos mopedautó) kínálják megvételre a Föld legnépesebb országában. Épp ezért kétféle elektromos motorja megdöbbentően kis teljesítményt képes leadni: a gyengébb 5,3 lóerős, míg az erősebb is csupán 6,7, hozzájuk pedig 60 vagy 72V-os akkucsomagot lehet igényelni. A legerősebb kombináció végsebessége 50 km/óra, míg 170 km-es hatótávval bír.
Elején a motorháztető mellett található bumfordi kiegészítő lámpákról rögtön látszik, hogy valami nincs rendben, de amúgy árához és kínált funkcióihoz képest egész pofásan fest a kis kerekei ellenére is. Belül persze más a helyzet, de azért a négy fős kabin így is olyan extráknak ad otthont, mint az USB, GPS és Wifi képes, valamint videó lejátszásra is alkalmas központi kijelző.
Hogy mindezért mennyit kér a gyártó? Nos, az átszámítva alig egymillió forintos vételár elég barátságos egy mini Merci klónért, pláne, ha még tankolni se kell bele.
Az ár “alig 1 millio ft” de amikorra beálhatsz vele az udvarodba, már legalább 2 millát kell hogy letegyél érte. Ilyen adó;olyan adó, regdijj, meg a sogornak a százalék….