Itt a felfrissített E-osztály kupé és kabrió
Akárcsak a limuzint és a T-modellt, a Mercedes az E-osztály Coupé és Cabrio modelljét is teljesen átdolgozta. Újdonságként jelentek meg többek között a legmodernebb befecskendezési technikájú BlueDIRECT négyhengeres motorok, valamint jövőbe mutató asszisztencia-rendszerek, amelyeket „Intelligent Drive“ néven foglaltak össze.
Az E-osztály Coupé és Cabrio friss arculata elsősorban az áttervezett frontnak köszönhető, ahol az új fényszórók egyetlen üvegbúra alatt egyesítik az összes funkciós elemet. Széria a LED-es tompított fény, sőt kívánságra teljesen fénydiódás fényszórókat építenek be. A világítóegységen belül egymásba átmenő fényforrások hangsúlyozzák az E-osztályra jellemző „négyszemű” designt. Új a hátsó lámpa és a szélességet hangsúlyozó krómhatású dekoráció.
Klasszikusak a Coupé arányai, a hosszú motorháztetővel, a nyúlánk oldalvonallal, az alacsony tetővel és az erőteljes farral. Mercedeses hagyományok szerint hiányzik a B-oszlop, és teljesen leengedhetők az oldalüvegek. Teljesen eltűnnek a négyüléses Cabrio oldalablakai is, érvényre juttatva a letisztult arányokat és az autó elejétől a csomagtartó fedeléig enyhén emelkedő övvonalat.
Akárcsak a limuzin és a kombi esetében, az utasteret is átdolgozta a Mercedes. Nemes anyagok és a műszerfal egész szélességén végignyúló, fa- és alumínium-optikával is választható kétrészes dekoráció teszi értékesebbé a belteret. A rokonságot az új E-osztály többi családtagjával az újjáformált szellőzők közötti analóg óra és az ezüstkróm kezelőszervek jelzik.
Az enteriőr további meghatározó eleme az áttervezett, fokozatválasztó kar nélküli középkonzol, valamint a háromküllős, multifunkciós kormánykerék, az automatikus váltómű Direct Select fokozatválasztó karjával és fel-, illetve visszaváltó-karral. Az új E-osztály Cabrio egy további pozitívuma, hogy a különösen jó hangszigetelésű akusztikus vászontetőnek köszönhetően zajszintje a kategória legalacsonyabbja; nagy sebességnél is csak kevés zavaró hang jut be az utastérbe.
Nyitott tetővel autózáskor rendkívüli komfortot nyújt az opcionális, sebességfüggően szabályozott Aircap, amely a légörvénylést és a szélzúgást csökkenti az utastérben. Újdonság, hogy az Aircap légterelő lamellája 40 km/órás sebességnél önműködően kiemelkedik a szélvédőkeretből, majd 15 km/óra alatt ismét eltűnik, hogy lassú menetben és álló helyzetben a legszebb formáját mutassa az E-osztály Cabrio. A hátsó fejtámlák közötti szélfogó pedig arra reagál, hogy hányan ülnek az autóban: ezt a hátsó biztonsági övek becsatolásából regisztrálja önműködően, és ennek megfelelően áll be nemcsak a szélfogó, hanem az első légterelő pozíciója is. Szintén kívánságra építik be az Airscarf fejtér-fűtést. Ez alacsony külső hőmérsékleten is kellemes autózást tesz lehetővé nyitott tetővel, így meghosszabbítja a kabriós idényt.
Az E-osztály Coupé és Cabrio szinte korlátlan lehetőséget nyújt az egyéni kialakításra. Ennek érdekében többek között új belső színek és színkombinációk állnak rendelkezésre, például a Mély Tengerkék kontrasztszín, amely a Selyem-Bézzsel kombinálva merészen friss hatást hoz be az E-osztály utasterébe.
Akárcsak az E-osztály limuzinja és T-modellje, a komfortot biztonsággal ötvöző asszisztencia-rendszereket vonultat fel a Coupé és a Cabrio is. Ezek neve a Mercedes-Benznél „Intelligent Drive“. Az alapot a legmodernebb érzékelők képezik – például a belső tükörnél a Stereo Multi Purpose Camera, amely a jármű előtt körülbelül 50 méterig ad térlátást. Intelligens algoritmusok olvasztják össze a sztereo-kamera adatait a szintén beépített kerékszenzorokéival, és ebből értékeli ki a rendszer a térbeli optikai információkat, illetve ismeri fel egy nagy látótérben a szembe jövő, előttünk haladó vagy keresztező járműveket, a gyalogosokat és különféle jelzőtáblákat, illetve burkolati jeleket, és rendezi el térben a mozgó objektumokat.
A fő piacokon mind a Coupé, mind a Cabrio szériaszerelvénye a radaralapú Collision Prevention Assist baleset-megelőző rendszer, adaptív fékasszisztenssel, amely jelentősen csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. Szintén alapfelszerelés az Attention Assist, amely kibővített sebességtartományban ismeri fel a vezető figyelmetlenségét, elfáradását, illetve a legutóbbi pihenő óta eltelt időt. Érzékenységi fokozata beállítható. Kívánságra, akárcsak a limuzinban és a T-modellben további új, illetve kibővített funkciójú asszisztencia-rendszerek kerülnek az autóba.
A kupé és a kabrió ugyanazokat a motorokat kapja meg, mint a limuzin és a kombi. Hat benzinmotor (184 LE – 408 LE) és három dízel aggregát (170 – 265 LE) alkotja a kínálatot, amelyekhez egytől-egyig start-stop rendszer is jár. Váltóműből kétféle áll rendelkezésre, egy hatfokozatú kézi és egy hétsebességes 7G-TRONIC PLUS automata. Mindkét modellben alapfelszerelés a szelektív csillapítási rendszerű Agility Control futómű. Extraként rendelhető ennek a sportosabb hangolású verziója is, feszesebb lengéscsillapítókkal és menetdinamikai csomaggal. A sofőr gombnyomással állíthatja be tetszése szerint a csillapítást.
Miként a limuzin és a T-modell, a jövőben az E-osztály Coupé és Cabrio is elektromechanikus direkt-kormánnyal kerül forgalomba. Ez a paraméteres kormány sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel. Az elektromechanikus direkt-kormány bármilyen sebességnél élénken reagál és komfortosan viselkedik, sőt még takarékos is, hiszen csak akkor használ fel energiát, amikor ténylegesen kormányoz.
most lett kesz ez a kocsi, most mar nagyon rendben van. Jonak eddig is jo volt, most szep es harmonikus is lett. Ismet csucson a celkeresztes gep 🙂