/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Itt a felfrissített E-osztály kupé és kabrió

2013. január 04. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

Akárcsak a limuzint és a T-modellt, a Mercedes az E-osztály Coupé és Cabrio modelljét is teljesen átdolgozta. Újdonságként jelentek meg többek között a legmodernebb befecskendezési technikájú BlueDIRECT négyhengeres motorok, valamint jövőbe mutató asszisztencia-rendszerek, amelyeket „Intelligent Drive“ néven foglaltak össze.

Az E-osztály Coupé és Cabrio friss arculata elsősorban az áttervezett frontnak köszönhető, ahol az új fényszórók egyetlen üvegbúra alatt egyesítik az összes funkciós elemet. Széria a LED-es tompított fény, sőt kívánságra teljesen fénydiódás fényszórókat építenek be. A világítóegységen belül egymásba átmenő fényforrások hangsúlyozzák az E-osztályra jellemző „négyszemű” designt. Új a hátsó lámpa és a szélességet hangsúlyozó krómhatású dekoráció.

Klasszikusak a Coupé arányai, a hosszú motorháztetővel, a nyúlánk oldalvonallal, az alacsony tetővel és az erőteljes farral. Mercedeses hagyományok szerint hiányzik a B-oszlop, és teljesen leengedhetők az oldalüvegek. Teljesen eltűnnek a négyüléses Cabrio oldalablakai is, érvényre juttatva a letisztult arányokat és az autó elejétől a csomagtartó fedeléig enyhén emelkedő övvonalat.

Akárcsak a limuzin és a kombi esetében, az utasteret is átdolgozta a Mercedes. Nemes anyagok és a műszerfal egész szélességén végignyúló, fa- és alumínium-optikával is választható kétrészes dekoráció teszi értékesebbé a belteret. A rokonságot az új E-osztály többi családtagjával az újjáformált szellőzők közötti analóg óra és az ezüstkróm kezelőszervek jelzik.

Az enteriőr további meghatározó eleme az áttervezett, fokozatválasztó kar nélküli középkonzol, valamint a háromküllős, multifunkciós kormánykerék, az automatikus váltómű Direct Select fokozatválasztó karjával és fel-, illetve visszaváltó-karral. Az új E-osztály Cabrio egy további pozitívuma, hogy a különösen jó hangszigetelésű akusztikus vászontetőnek köszönhetően zajszintje a kategória legalacsonyabbja; nagy sebességnél is csak kevés zavaró hang jut be az utastérbe.

Nyitott tetővel autózáskor rendkívüli komfortot nyújt az opcionális, sebességfüggően szabályozott Aircap, amely a légörvénylést és a szélzúgást csökkenti az utastérben. Újdonság, hogy az Aircap légterelő lamellája 40 km/órás sebességnél önműködően kiemelkedik a szélvédőkeretből, majd 15 km/óra alatt ismét eltűnik, hogy lassú menetben és álló helyzetben a legszebb formáját mutassa az E-osztály Cabrio. A hátsó fejtámlák közötti szélfogó pedig arra reagál, hogy hányan ülnek az autóban: ezt a hátsó biztonsági övek becsatolásából regisztrálja önműködően, és ennek megfelelően áll be nemcsak a szélfogó, hanem az első légterelő pozíciója is. Szintén kívánságra építik be az Airscarf fejtér-fűtést. Ez alacsony külső hőmérsékleten is kellemes autózást tesz lehetővé nyitott tetővel, így meghosszabbítja a kabriós idényt.

Az E-osztály Coupé és Cabrio szinte korlátlan lehetőséget nyújt az egyéni kialakításra. Ennek érdekében többek között új belső színek és színkombinációk állnak rendelkezésre, például a Mély Tengerkék kontrasztszín, amely a Selyem-Bézzsel kombinálva merészen friss hatást hoz be az E-osztály utasterébe.

Akárcsak az E-osztály limuzinja és T-modellje, a komfortot biztonsággal ötvöző asszisztencia-rendszereket vonultat fel a Coupé és a Cabrio is. Ezek neve a Mercedes-Benznél „Intelligent Drive“. Az alapot a legmodernebb érzékelők képezik – például a belső tükörnél a Stereo Multi Purpose Camera, amely a jármű előtt körülbelül 50 méterig ad térlátást. Intelligens algoritmusok olvasztják össze a sztereo-kamera adatait a szintén beépített kerékszenzorokéival, és ebből értékeli ki a rendszer a térbeli optikai információkat, illetve ismeri fel egy nagy látótérben a szembe jövő, előttünk haladó vagy keresztező járműveket, a gyalogosokat és különféle jelzőtáblákat, illetve burkolati jeleket, és rendezi el térben a mozgó objektumokat.

A fő piacokon mind a Coupé, mind a Cabrio szériaszerelvénye a radaralapú Collision Prevention Assist baleset-megelőző rendszer, adaptív fékasszisztenssel, amely jelentősen csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. Szintén alapfelszerelés az Attention Assist, amely kibővített sebességtartományban ismeri fel a vezető figyelmetlenségét, elfáradását, illetve a legutóbbi pihenő óta eltelt időt. Érzékenységi fokozata beállítható. Kívánságra, akárcsak a limuzinban és a T-modellben további új, illetve kibővített funkciójú asszisztencia-rendszerek kerülnek az autóba.

A kupé és a kabrió ugyanazokat a motorokat kapja meg, mint a limuzin és a kombi. Hat benzinmotor (184 LE – 408 LE) és három dízel aggregát (170 – 265 LE) alkotja a kínálatot, amelyekhez egytől-egyig start-stop rendszer is jár. Váltóműből kétféle áll rendelkezésre, egy hatfokozatú kézi és egy hétsebességes 7G-TRONIC PLUS automata. Mindkét modellben alapfelszerelés a szelektív csillapítási rendszerű Agility Control futómű. Extraként rendelhető ennek a sportosabb hangolású verziója is, feszesebb lengéscsillapítókkal és menetdinamikai csomaggal. A sofőr gombnyomással állíthatja be tetszése szerint a csillapítást.

Miként a limuzin és a T-modell, a jövőben az E-osztály Coupé és Cabrio is elektromechanikus direkt-kormánnyal kerül forgalomba. Ez a paraméteres kormány sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás függvényében változó áttétellel. Az elektromechanikus direkt-kormány bármilyen sebességnél élénken reagál és komfortosan viselkedik, sőt még takarékos is, hiszen csak akkor használ fel energiát, amikor ténylegesen kormányoz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Clior
2013-01-04 - 23:09

most lett kesz ez a kocsi, most mar nagyon rendben van. Jonak eddig is jo volt, most szep es harmonikus is lett. Ismet csucson a celkeresztes gep 🙂


*/