/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a kicsi Jeep

2014. március 11. 20:45   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon lerántották a leplet a vadonatúj Jeep Renegade modellről, amely lefelé bővíti a márka globális termékkínálatát. Úgy tervezték, hogy a kategória legjobb terepalkalmasságú modellje legyen. A Renegade Fiat motorokkal és akár kilencfokozatú automataváltóval érkezik.

A Jeep Cherokee összkerékhajtási rendszerére építve, a vadonatúj 2015-ös Jeep Renegade a kategória két legfejlettebb, legintelligensebb összkerékhajtási rendszerét kínálja, amelyek kategóriaelső terepalkalmassággal vértezik fel. Mindkét rendszer képes arra, hogy bármelyik hajtott kerékre juttassa a motor teljesítményének 100 százalékát, ezzel biztosítva a mindenkor optimális vonóerő-átadást. A Renegade az első olyan kisméretű szabadidőjármű, amely a hajtásból lekapcsolható hátsó tengellyel, valamint osztóművel rendelkezik.

A Jeep Active Drive és Jeep Active Drive Low öszkerékhajtással szerelt modellek egyaránt tartalmazzák a Jeep Selec-Terrain rendszerét, amely akár ötféle üzemmódot (Automata, Hó/Snow, Homok/Sand és Sár/Mud, valamint a Trailhawk modelleken Szikla/Rock üzemmódot) kínál a mindenkor, minden időjárási körülmények közötti haladásra. A Trailhawk modell kemény terepen sem jön zavarba: a már említett szikla üzemmód mellett van benne 20:1-hez kúszófokozat, hasmagassága 2 cm-rel nagyobb (22 cm), még nagyobb terepszögeket adó egyedi orr- és farkialakítással rendelkezik, ezen kívül fenékvédő lemezekkel, piros első és hátsó vonószemekkel, és 17 colos all-terrain abroncsokkal látták el. Rugóútja 205 mm-es, gázlómélysége 480 mm, és ereszkedés-szabályozást is építettek bele.

A Jeep Renegade belső terének jellegzetes formanyelvét a Jeep dizájnerei „Tek-Tonic” néven illetik. Az új formai tematikát a lágy formák és a strapabíró, funkcionális részletek metszete határozza meg. A főbb felületek folytonosságát olyan funkcionális elemek szakítják meg, mint az utasoldali kapaszkodó: a terepkalandokhoz nélkülözhetetlen elemet a nagy testvér, a Jeep Wrangler ihlette. Az egyedi védőbilincsek, az eloxált dekorelemek, valamint a különböző színárnyalatok az extrémsport-felszerelések világából származnak, míg a tető és a hátsó lámpatestek által ihletett ‘X’ alakok a belső megjelenést fokozzák. Annak érdekében, hogy az utasok minden szükséges felszerelése beférjen, a Renegade kiemelhető, megfordítható, magasságában szabályozható csomagtér-padlót, továbbá előre dönthető első utasülést tartalmaz.

Az 1941-es Willys MB Jeep hagyatékát ápolandó, a Renegade két darab, opciós My Sky kiemelhető, motorosan eltolható és billenthető tetőrendszerével biztosítja a nyitott tetős autóvezetés élményét. A praktikusan és kényelmesen kezelhető, méhsejt-szerkezetű, üvegszálas erősítésű poliuretán tetőpanel igazán könnyű, használaton kívül pedig a csomagtérben tárolható.

A Renegade akár 16 különböző hajtáslánc-kombinációt kínál – minden más Jeep modellnél többet –, amelyek a globális piacok teljesítmény- és fogyasztási igényeihez igazodnak. A motorkínálatot négy MultiAir benzinmotor és kettő MultiJet II dízelmotor, valamint egy rugalmas üzemanyag-felhasználású (flex-fuel) E.torQ erőforrás alkotja. A motorokhoz manuális váltók kapcsolódnak, de opcióként duplakuplungos szerkezet és a kategóriában elsőként kilencfokozatú automataváltó is elérhető. A 9-sebességes automata a két legnagyobb erőforráshoz, a 2,0 literes MultiJet II dízelhez és a 2,4 literes MultiAir2 benzineshez társítható.

A Jeep Renegade kétféle Uconnect érintőképernyős multimédiás rendszerrel kérhető, melyek legfontosabb jellemzői az 5 vagy 6,5 colos kijelző, a Bluetooth csatlakoztathatóság, az egy vagy két rádió tuner, az RDS alkalmasság, a digitális rádióadás (DAB) vételi képesség, a HD rádió, a digitális médiasugárzás (DMB), a SiriusXM műholdas rádió, a SiriusXM Travel Link, valamint az USB és AUX bemenetek (ország függő). A főműszer-park opcióként 7 colos színes monitorral váltható ki, amely újrakonfigurálható, így a vezető saját igényei szerint határozhatja meg, hogy milyen információk jelenjenek meg rajta. A monitor grafikákkal és szöveges üzenetekkel, gyorsan és egyszerűen kommunikál.

A mérnökök egy sor aktív és passzív biztonsági rendszert is beépítettek az autóba, a holttér-felügyelettől a hátsó keresztirányú forgalom-felügyeletig, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszertől a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig, a tolatókamerától az elektronikus borulásvédelmet nyújtó menetstabilizáló elektronikáig és a hét alapkivitelű légzsákig.

A Renegade modellt Amerikában tervezték és Olaszországban fogják gyártani. Az év vége felé kerül piacra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/