/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legdurvább C-Mercedes

2014. szeptember 25. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes bemutatta a C-sorozat csúcsmodelljét, a Mercedes-AMG C 63-at, amelyben egy új 4 literes biturbó V8-as erőmű dolgozik. A C 63 limuzin és kombi kivitelben, 476 vagy 510 lóerős változatban lesz megvásárolható. A piaci bevezetés jövő februárban indul az erősebb C 63 S szedánnal, a C 63 modellek és a C 63 S kombi áprilisban érkeznek.

A szegmensben egyedül a Mercedes alkalmaz még V8-as motort, aminek építésében igen nagy jártasságot szerzett és emiatt csak rajongani tudunk érte. A C 63 AMG legfőbb riválisa, a BMW M3 is visszatért a hathengeres erőforrásra. A vadonatúj 4 literes V8-as egység az egyik legjobb sportmotor az osztályában. A két turbófelöltő jóvoltából bődületes nyomatékot termel és elképesztően szép hangzással jutalmazza a sofőrt és a többi hallgatót. Mindkét modellben alapfelszerelésként csappantyús a kipufogórendszer, tehát a motor hangja változtatható; ha kell diszkrét, ha kell erőteljes. Ez azonban nem minden, mert felárért nagyteljesítményű rendszerrel is felszerelhető az autó, amelyben már három pillangószelep van. Komfort menetmódban a rendszer viszonylag halk, Sport + and Verseny módban azonban alaposan kiereszti lúdbőröztető hangját, olyankor leginkább egy V8-as túraautójéhoz hasonlítható.

A 476 lovas C 63 nyomatéka 650 Nm már 1750-es főtengely-fordulatnál, az 510 lóerős C 63 S-é azonban már 700 Nm. Előbbi 4,1, utóbbi kereken 4 másodperc alatt katapultál százra (kombi: 4,2 és 4,1 mp). A végsebesség 250 km/óra elektronikusan limitálva. Az előd, 6,3 literes szívómotornál jóval takarékosabb is, mindössze 8,2 liter szuperbenzint gurít le a torkán 100 kilométerenként. Ez tekintélyes, 32 százalékos javulás.

Az M177 kódjelű erőforrás egyébként közeli rokona az AMG GT-ben debütált 4 literes V8-asnak (M178). A két feltöltő a hengerek közötti V-térben található, így a hajtómű kompakt méretű és közvetlen gázreakciójú. Megfelel az Euro 6-os normának, a piezo injektoros közvetlen befecskendezés miatt pedig a 2016-ban életbe lépő szigorú szilárd részecske kibocsátásra vonatkozó előírásokat is teljesíti. Különleges vonása emellett, hogy dinamikus felfüggesztési pontokkal rendelkezik, így gyakorlatilag vibráció- és rángatásmentesen jár. Egy továbbfejlesztett, hétfokozatú sport-automataváltót kapcsoltak hozzá, amely négy különböző menetprogramot kínál. A gazdaságos Controlled Efficiency mellett rendelkezésre áll a Sport és a Sport + módusz, a C 63 S-ben pedig mindez kiegészül a Race móddal.

Az AMG Ride Control adaptív sportfutómű háromféle üzemmódot kínál, a komfortostól az extrém sportosig terjed a skála. Elöl négy-, hátul többlengőkaros felfüggesztést találunk, a tapadást pedig a C 63 esetében mechanikus, a C 63 S-nél elektronikus sperrdifferenciálmű szolgálja. Az elektromechanikus, sebességfüggő kormánymű precíz és agilis kezelhetőséget szavatol. A rásegítés mértéke nemcsak a sebességtől függ, hanem összefüggésben van a gyorsulással és a kiválasztott menetprogrammal is. A C 63 alapesetben elöl 8,5 x 18, hátul 9,5 x 18 colos felniken gördül, a C 63 S azonban 19 colos felniket kap, 245/35 és 265/35 méretű gumiabroncsokkal. Most első ízben kerámia-kompozit fékrendszer is elérhető a C 63 S modellhez.

Mindkét C 63 modellen azonnal látszik, hogy átlagon felüli képességekkel bírnak. Az alumínium első sárvédők oldalanként 14 mm-rel szélesebbek, a frontrész pedig összességében 54 mm-rel hosszabb a normál változatokénál. A géptetőn két „powerdome” domborítás kapott helyet, a hűtőrácsot középen dupla krómozott rúd szeli ketté, a lökhárítóban pedig három légbeömlő nyílást képeztek ki, amelyeket az „A-szárny” spoiler választ el egymástól. A farrész „háromuszonyos” diffúzora motorsportos elem, kétoldalt pedig függőleges légnyílásokat alakítottak ki. Az AMG modellek jellegzetes stílusjegye, a négyszögletes kipufogóvégek itt is jelen vannak. A szedán csomagtérfedelére kis légterelőt illesztettek, a kombi viszont tetőspoilert kapott. Az összhatás mindkét autó esetében lehengerlő, az izommodellek igen kellemes látványt nyújtanak.

Az utastérben aprólékosan kiválogatott, első osztályú anyagokkal találkozunk, egyedi részletmegoldásokkal fűszerezve. A műszerfalat fekete Artico bőr borítja, a szegélyvarrás szürke, középen pedig szárnyszerű alumínium dekorbetét húzódik. Exkluzív részletek az IWC analóg óra, valamint az érintőpad alatti AMG Dynamic Select előválasztó kar. A sofőr háromküllős sportkormányt forgat és szénszál-mintás főműszereket olvas; a sebességmérőt 320 km/óráig skálázták. A sztenderd sportülések helyett bőr/szövet integrált fejtámlás sportszékek is rendelhetők.

Az értékesítés kezdetétől az új Mercedes-AMG C 63 és C 63 S különleges „Edition 1” kivitelben is elérhető lesz. Ezek a modellek hatféle exkluzív fényezéssel (polar fehér, designo gyémánt fehér, iridium ezüstmetál, palladium ezüstmetál, obsidian fekete metál és designo iridium ezüst magnó) rendelhetők, kerékjárataikban pedig kovácsolt, keresztküllős, matt fekete, piros peremes 19 colos felnik forognak. Az A-oszlopok, a tükörházak, a küszöbbetétek és az ablakkeretek fekete színűek, az ablakok pedig sötétítettek. A kipufogóvégek matt feketék. A fekete-piros színkombináció az utastérre is átterjed.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/