Itt a Mercedes-Benz roadsterek királya
címkék: amg gt, amg gt r, genfi autószalon, gt r roadster, mercedes-amg, új amg
A Mercedes-AMG a Genfi Autószalonon leleplezte leggyorsabb modelljének vászontetős kivitelét. Az AMG GT R Roadster ugyanúgy otthon van a kanyargós versenypályákon, mint a városi sugárutakon és a tengerparti utakon. Összesen csak 750 darabot készítenek belőle.
Az új AMG GT R Roadster gyakorlatilag csak a tetejében különbözik a normál modelltől; a légterelők, az aktív aerodinamikai elemek egytől-egyig megmaradtak. Elöl az előre dőlő, kidülledő hűtőmaszk és a mélyre ültetett fényszórók cápaorrot formáznak, a teljes frontrész pedig nyíl alakú, dinamizmust közvetítve. Az első lökhárítót a repülőgépek szárnya inspirálta és az elem a két vízszintes lapjával pontosan a radiátorokhoz tereli a friss levegőt. Az autó hasán egy alapesetben láthatatlan aktív karbon spoiler is található, amely a kiválasztott menetprogramnak megfelelően és sebességtől függően 40 mm mélyre lenyílik. Ez venturi hatást keltve az útra szívja a kocsit, 250 km/óránál 40 kilogrammal növeli a leszorítóerőt. Az első hűtőrácsban is aktív rostélyok vannak.
Az első sárvédők szénszál erősítésű műanyagból készültek és 23 mm-rel szélesebbek (összesen 46 mm), mint az AMG GT és GT S modellek esetében. A hátsó, felhizlalt aluminium sárvédők már 57 mm-rel toldják meg a kocsi szélességét a két másik modellhez viszonyítva. Így mindkét tengelyen szélesebb gumikat találunk. Matt fekete tízküllős AMG Performance kovácsolt felnik forognak a kocsi alatt, elöl 10 x 19, hátul 12 x 20 hüvelykes méretben. A kiemelkedő tapadásról 275/35 ZR 19 és 325/30 ZR 20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 köpenyek gondoskodnak. A féknyergeket sárgára festették. A kocsi fara a függőleges és középső légkivezető nyílásokról, a nagyméretű hátsó szárnyról, valamint a termetes középső kipufogóvégről ismerszik meg. A légterelő lapja mechanikusan állítható. Aki tovább szeretné erősíteni az autó motorsportos megjelenését, többféle karboncsomagot is rendelhet.
Az utasok nappabőr AMG Performance sportülésekben foglalhatnak helyet. Felárért Airscarf nyakfűtés és ülés szellőztetés is kérhető. Az AMG fekete karbon/zongoralakk díszítés alapáras. Minden információ digitális kijelzőkről olvasható le, a V-alakú középkonzolon pedig színes piktogramokkal ellátott funkciógombokat helyeztek el. A GT R Roadsterben az AMG Interior Night Package is alapáras. Ennek megfelelően a váltófülek, a kormányküllők, az ülésbetétek és a küszöblécek fényes feketék.
A GT R Roadster örökölte a fémtetős modell hajtásláncát. A 4 literes, közvetlen befecskendezéses biturbó erőforrás 585 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, utóbbit a 2100-5500-as fordulatszám-tartományban. A Roadster rajtprogrammal 3,6 másodperc alatt viharzik fel százra, a végsebessége pedig 317 km/óra. A motorhoz versenyautós hangzást produkáló acél/titánium kipufogórendszer csatlakozik. A kipufogórendszerben elhelyezett csappantyúk a kiválasztott menetprogramnak megfelelően nyitnak és zárnak, de külön gombbal is szabályozhatók.
A transaxle elrendezésnek megfelelően a hétfokozatú duplakuplungos váltóművet a hátsó tengelynél helyezték el. Az AMG GT R Roadsterben dinamikus motor- és váltótartó bakokat építettek, s az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt sportfutómű is alap. Az aktív hátsókerék-kormányzás és az elektronikus, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű ugyancsak az alapfelszereltség része. A kompozit fékrendszerben elöl 39, hátul 36 centiméteres perforált féktárcsákat találunk. Felárért karbon-kerámia rendszer is elérhető, 402 és 360 mm-es tárcsákkal, 15 kilogrammot megtakarítva.