/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Mercedes E-osztály kombi

2016. június 10. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Röviddel az E-osztály limuzin megjelenése után a csillagos márka bemutatta a kombi kivitelt, ami dinamikus formavilágot, hatalmas belső teret és a létező legmagasabb műszaki színvonalat vonultatja fel. A puttonyos E-osztály akár 1820 liternyi poggyászt is elnyel, később pedig gyerekek számára készült hátsó paddal is meg lehet majd rendelni. A motorpaletta máris héttagú, az AMG kivitelt is számolva.

Az új E-osztály kombi a B-oszlopig pontosan megegyezik a limuzinnal, onnantól hátrafelé azonban egyéni rajzolatú. A tető szinte egyenesen ível hátra és egy légterelő szárnyban végződik, a hátsó szélvédő döntött, az övvonal végig magasan húzódik. Most első ízben a tetőrudak a kocsi integrált részét képezik és az alapfelszereltség részei. A far kifejezetten széles, amelyet a horizontális elrendezésű lámpák fölött futó krómcsík is hangsúlyoz. Ahogy a limuzinnál, a frontrész a választott kiviteltől függően másképpen néz ki. A bázis és az Exclusive verzión a klasszikus Mercedes hűtőrács látható a motorháztetőre tűzött csillaggal, míg az Avantgarde és AMG Line kiviteleken a sport hűtőrácson van a csillag. Az egyes szinteknek megfelelően a far is másképpen fest; az alapmodellen például fekete betét található rejtett kipufogóvégekkel.

Az utastér megegyezik a limuzinéval és a ma elérhető legmagasabb színvonalat képviseli. A műszerfal összeállítható két darab szélesvásznú (12,3 hüvelykes), nagyfelbontású képernyőből is, amelyet a sofőr testre szabhat, hogy a számára releváns információkat jelenítse meg. Háromféle stílus hívható elő (Classic, Sport és Progressive). A kormánykeréken érintésérzékeny felületek találhatók, a multimédiás rendszer fő komponensei innen irányíthatók. Érintőpad az ülések közötti konzolra is jutott, olyan, ami felismeri a kézírást is. Az E-osztály kombi kifejezetten fényűző módon is berendezhető. A műszerfalra és az övvonalra is kiterjedő pazar bőrkárpit, továbbá exkluzív, nyílt pórusú fa vagy fémdekoráció kérhető, a színvilág pedig lehet sportosan elegáns vagy rendkívül előkelő. Rendkívül vonzó kombináció például a macchiato bézs/espresso barna vagy a macchiato bézs/nyeregbarna. A környezeti világítás palettáján 64-féle szín jelenik meg.

Az E-osztály kombi hagyományosan a szegmens legnagyobb csomagterét vonultatja fel, s nincs ez másként most sem. Alaphelyzetben, a kalaptartó alatt 670 liter a befogadó képessége, ám a hátsó üléstámlák lehajtásával, a tetőig pakolva 1820 literre bővíthető. A tér a szállítási feladatoknak megfelelően rugalmasan alakítható, a hátsó támlák dőlésszöge variálható, emellett 40/20/40 arányban ledönthető. Az új E-osztály kombi azon kevés autók egyike, amelyek egy Euro raklapot is képesek befogadni. A hátfalajtó elektromosan nyitható, felárért gombnyomás nélkül, lábmozdulattal is. Alapfelszerelés a hátsó, önszintező levegős felfüggesztés, ami terheléstől függetlenül vízszintesen tartja az autó hátulját. A terhelhetőség egyébként modelltől függően 745 kilogramm, a vontatható fékezett utánfutó pedig 2,1 tonnás is lehet. Opcióként természetesen teljes légrugózás is elérhető. Opcióként motorosan reteszelhető vonóhorog is rendelhető, amihez jár az ESP vontatmány-stabilizáló és keresztirányú széllökés asszisztense.

Az E-osztály Estate forgalmazása három dízel és négy benzinmotorral indul. A két alapváltozat a 184 lóerős 2 literes négyhengeres turbómotorral szerelt E 200, illetve a szintén 2 literes négyhengeres, 150 lovas turbódízel aggregáttal szerelt E 220. Utóbbi nyomatéka 360 Nm, a 194 lóerőt termelő E 220 d változatban pedig 400 newtonméter. Az E 220 d modell 7,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 235 km/óra. Jócskán rájuk licitál azonban a 3 literes hathengeres aggregáttal készülő E 350 d, amely 258 lóerővel és 620 Nm-rel gazdálkodik. Elegendő neki 6,2 szekundum a nulla-százas sprinthez, csúcssebessége pedig 250 km/óra.

A benzines paletta az ismert 211 lóerős 2 literes turbóval folytatódik (E 250), majd következnek a 4MATIC összkerékhajtású modellek (E 400 és E 43 AMG). Előbbi 3,5 literes V6-os turbómotorja 333, míg az AMG kivitel 3 literes V6-os biturbója 401 lóerőt produkál. Mindegyikhez 9-sebességes automataváltót párosítottak. A Mercedes-AMG E 43 4MATIC kombi az első AMG verzió (később valószínűleg jön az E 63 585 lóerős motorral). Háromliteres V6-osa 401 lóerőt és 520 Nm nyomatékot ad le, sportkocsikat megszégyenítő 4,7 másodperces gyorsulást biztosít.

Az új Mercedes-Benz E-osztály Estate értékesítése Európa-szerte szeptember közepén indul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/