/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a MINI jövőautója

2016. július 08. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A BMW idén ünnepli 100 éves fennállását; a The Next 100 Years programsorozat keretében négy jövőbe mutató koncepció mutatkozik be a nagyközönségnek. A BMW Vision Next 100 tanulmányautó márciusi leleplezése után a MINI és a Rolls-Royce jövőről alkotott négykerekű elképzelése is megérkezett.

A MINI Vision Next 100 tanulmányautó középpontjában a személyes mobilitás elősegítése és bolygónk erőforrásainak átgondolt használata áll. A koncepció a „Minden MINI az én MINI-m” („Every MINI is my MINI”) mottó égisze alatt kelt életre, a közösségi autómegosztásban rejlő lehetőségekre helyezve a legfőbb hangsúlyt. A brit kisautó-gyártó rajongóinak mobilitási igényeit a jövőben eszerint teljes körűen személyre szabott modellek szolgálják majd ki, a nap huszonnégy órájában, bárhol legyenek is. A jövőbe mutató elképzelés szerint a MINI minden percben az ügyfél rendelkezésére áll majd és kért időpontra magától a megjelölt helyszínre érkezik, az ügyfél személyes ízlésére, érdeklődésére és igényeire szabott megjelenéssel és tulajdonságokkal. Mint ilyen, a tanulmányautó középpontjában a teljes mértékben integrált digitális intelligencia áll.

A „Cooperizer” a MINI Vision Next 100 tanulmányautó utasterének központi, kör alakú műszeregységét jelöli, amely a koncepció műszerfalának legjellegzetesebb elemeként öltött testet. Működés közben a műszeregység világítása egy kaleidoszkóphoz hasonlít. A színek és a minták a tanulmányautó digitális intelligenciájának sokoldalúságát szimbolizálják, amely a MINI minden egyes ügyfelét személyre szabott beállítási opciókkal, széleskörű szórakoztató, kommunikációs és információ-szolgáltató lehetőségekkel, valamint a teljes mértékben automatizált járművezetés opciójával szolgálja. Utazás közben a vezető az utastér hangulatvilágítását és a vezetési üzemmódot szabályozó forgókapcsolón keresztül vezérelheti a „Cooperizer” viselkedését.

Mint ilyen, a MINI Vision Next 100 tanulmányautó vezetési és utazási élménye a legapróbb részletekig személyre szabható, legyen szó akár hagyományos vezetésről, akár automatizált utazásról. A középre helyezett „Inspire Me” gomb megnyomásával ráadásul a „Cooperizer” hangulatjavító funkciója is életre kel: a MINI ilyenkor részletesen átnézi a vezető letöltéseit és az ügyfél érdeklődési körét feltérképezve kínálja fel opcionális szórakoztató funkcióit. Például képes megtalálni a vezető leginkább kedvelt járműbeállításait, miközben behelyezi a szórakoztató rendszerbe a kedvenc előadó számait és a leggyakrabban látogatott úti célokat is felajánlja. Amennyiben pedig az autó egy kanyargós, külvárosi útszakaszra érkezik, a John Cooper Works nagyteljesítményű beállításokat is azonnal elérhetővé teszi.

Miközben eltűnnek a kijelzők és a vezérlőgombok, az utasteret pedig minimalista elrendezésű, letisztult formavilág járja át, az első szélvédő egy digitális felületté változik, amely dinamikus előrejelzéseket ad az útról. A vezetés élményét a kibővített valóság opciói emelik vadonatúj szintre, valós időben mutatva az ideális ívet és jó előre jelezve a várható útvonal-akadályokat. Az utastér szellős kialakítását egy egyrészes ülőpad, valamint a kormány és a pedálsor párosának csúsztatható kialakítása nyomatékosítja: a kormány utazás közben mindvégig jelen van, a jármű önvezető funkciója azonban minden pillanatban a MINI ügyfelének rendelkezésére áll. Az optimális hatékonyság és a zéró emisszió szerint megtervezett hajtásláncot mindeközben a lehető legkisebb karosszéria-területen, maximális biztonságot garantáló gyűrődési zónák kialakításával váltják valóra a mérnökök.

Az automatizált járművezetés a tanulmányautó egyik központi értéke, a közösségi autómegosztás MINI szerint elképzelt jövőképében ugyanis a jármű utas nélkül is képes megkeresni a legközelebbi járműtöltő állomást, az autómosót vagy az üres parkolóhelyeket, illetve adott időre magától meg kell érkeznie az ügyfél által kívánt helyszínre. A hagyományos és az automatizált járművezetés közötti váltáshoz a MINI ügyfelének csupán a műszerfal közepére kell csúsztatnia a kormányt, és a MINI Vision Next 100 tanulmányautó már át is veszi az irányítást. A középre csúsztatott kormány nagymértékben növeli az utasok térérzetét, miközben a ki- és beszállást is megkönnyíti. Dinamikus vezetés közben az ülőpad aktív támasztó elemei gondoskodnak a vezető és az utas optimális oldaltartásáról, parkolás közben pedig az ajtók éppen annyira nyílnak ki, amennyire a korlátozott helykínálat engedi.

Azon túl, hogy a tervezők a padlóborítás, a tetőbélés és az ajtókárpitok esetében újrahasznosított műanyagot és alumíniumot alkalmaztak, a MINI tanulmányautójának utasterét olyan modernkori, autóban ritkán alkalmazott anyagok színesítik, mint a sárgaréz, a bazalt és a cellulóz. Kiváló példa erre az ülőpad és a szélvédő közötti műszerfal-keret, a kormány és a pedálsor csúsztatható párosa, valamint a „Cooperizer” sárgarézből készített háza. A tervezők a kormány mögé helyezett tároló hálót ultrakönnyű bazaltból készítették el, miközben az ülőpad alsó felét papírhoz hasonlító, újrahasznosított cellulózzal vonták be.

Az üléseket Alcantara borítja, amelyet természetes fa betétek és bőr felületek egészítenek ki. A mérnökök a tanulmányautó kerekeit úgy alakították ki, hogy a felni külső felülete mozgás közben is álló helyzetben maradjon, amely körül a gumiabroncs egy külső tárcsára feszítve forog. A sárgarézből készült kerekek ráadásul mechanikus ékszerként tündökölnek az autó alatt.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/