/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a négyajtós Honda Civic

2017. május 31. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a szalonokba az új négyajtós Honda Civic. Elődjével szemben a friss szedán dinamikusabb megjelenésű, tágasabb belteret kínál, emellett vezetni is nagyobb élmény az új turbómotornak, az új felfüggesztésnek és a merevebb karosszériának köszönhetően. Az új Civic szedán háromféle felszereltséggel kapható, indulóára 6,79 millió forint.

A vadonatúj négyajtós Civic elnyújtott sziluettjéről és egyedi formatervéről ismerhető fel, sokkal erőteljesebb, sportosabb karakterű, mint előtte. Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. A kocsi 46 mm-rel szélesebb (1799 mm), 20 mm-rel alacsonyabb (1416 mm) és 74 mm-rel hosszabb (4648 mm) az előző nemzedéknél. A tengelytáv is kifejezetten bő, 2698 mm-es.

A modern első lámpatestek felső éle a motorháztető peremével egy vonalban találkozik a hűtőráccsal, ez a vonal fut végig a szélekig. A vékony, modern első lámpatestekben nagy erejű fénydiódák vagy vetítőlencsés halogénizzók gondoskodnak a kiváló látási viszonyokról. Maga a fénydiódás nappali menetfény minden modellnél szériafelszereltség.

A kocsitest elnyújtott kontúrjához markáns övvonal társul, ami az első sárvédőtől egészen a C-oszlopig szalad hátra, miközben kettészeli az első és hátsó ajtó kilincsének mélyedését. Ez és a C-alakú, merész formájú hátsó lámpa még drámaibb megjelenést kölcsönöz a modellnek, különösképp, hogy a hátsó légterelő a lámpák felső élével egy vonalban szeli ketté a csomagtérajtót.

Az erősen lejtő, cápauszony antennával megspékelt tető a C-oszlopokban ér véget, így vonalai egészen a hátsó sarkokig nyomon követhetők. A stílusos megjelenéshez a C-oszlop alsó sarkától induló vonal is hozzájárul, tulajdonképpen ez emeli ki a mesterien megrajzolt tetővonalat a farrész oldalán. Magát a csomagtérajtót diszkrét légterelővel egészítették ki, a hátsó lökhárítóra pedig mélyen ülő légnyílások kerültek.

A formatervezés, a gépészet és a gyártás kapcsán bevezetett újítások hatására a teljes kocsitest csavarodási merevsége 19 százalékkal lett jobb, míg torziós merevsége 23 százalékkal nőtt. Ez még finomabban hangolt futómű beépítését tette lehetővé, így klasszisokkal jobb lett a már eddig is kiváló a menetkomfort, s még könnyebb kezelni az autót. A futómű vadonatúj konstrukció (elöl McPherson, hátul multilink), a súlypont alacsonyabbra került, maga a kocsitest pedig jóval merevebbé vált. Az üzemanyagtartályt áthelyezték, és a padló is közelebb került a talajhoz. Ezzel együtt a csípőmagasság 20 mm-rel alacsonyabb lett, a vezető tehát közelebb ül a talajhoz, és sportosabb vezetési élményben lehet része.

A hosszabb, szélesebb platformnak és a 30 milliméterrel megtoldott tengelytávnak köszönhetően az utastér helykínálata jelentősen nőtt, sőt a karosszéria átláthatósága is javult, így a minőségérzetet is fokozták a Honda szakemberei. Az első sor ülései 35 milliméterrel alacsonyabbra kerültek, s még nagyobb tartományban állíthatók. 10 milliméterrel nőtt az első sor válltere, míg az első és hátsó ülés közötti távolságot 15 millivel gyarapították. A hátsó sor válltérénél 20 mm növekedéssel számolhatunk, s 45 mm-rel nagyobb hely várja a térdeket. Emellett a második sori ülőlapok állíthatók.

A 60:40 arányban osztott hátsó ülések mögött a korábbinál 20 százalékkal nagyobb, 519 literes csomagtartó húzódik. Az alacsony rakodóperem és a 20 százalékkal megnövelt rakodónyílás megkönnyíti a holmik beemelését. Négy bőrönd vagy golftáska könnyedén befér, azaz egyel több mint az elődmodell esetében.

A pianofeketében tündöklő középkonzol afféle technikai központként szolgál. Alsó részén, a váltókarral szemben egy kétszintes tárolórekesz kapott helyet, ide helyezhetők a különféle mobileszközök. A tárolórekesz felett ezüstszínű panelt találni, ezen sorakoznak a szellőzőrendszer kezelőszervei. A középkonzol tetején foglal helyet a Honda Connect 2 rendszerhez kapcsolódó, hétcolos, színes érintőképernyő. Ez amellett, hogy lehetőséget ad a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer, valamint a légkondicionáló kezelésére, a legfelsőbb felszereltségi szinteken a tolatókamera képét is megjeleníti.

A tizedik generációs Civic vezetője vadonatúj, könnyen leolvasható, ösztönösen használható műszeregységgel nézhet farkasszemet. Ennek közepén áll a hétcolos, színes TFT-LCD kijelző, ami Driver Information Interface (DII), azaz Vezetői Információs Felület névre hallgat, s többek között a fordulatszámot, valamint az aktuális sebességet jeleníti meg a lehető legkönnyebben értelmezhető formában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „oldal” közül választhat. Az elsődleges képernyő két oldalán további egy-egy TFT-LCD kijelzőt találni, melyek a hűtőfolyadék hőmérsékletét és az üzemanyagszintet jelenítik meg.

A Civic minden változata megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket. Alapáras a Honda Sensing csomag, amely magában foglalja az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető és útpálya elhagyást megelőző rendszert, a sávtartó asszisztenst, az adaptív sebességrögzítőt, a jelzőtábla felismerő rendszert és az intelligens sebességhatárolót is. Opcióként holttérfigyelő, kitolatást segítő rendszer és több látószögű tolatókamera rendelhető.

A tizedik generációs ötajtós Civic mellett a négyajtós modell is megkapja az új 1,5 literes, négyhengeres VTEC Turbo erőforrást. A közvetlen befecskendezés, a kompakt, kis tehetetlenségű, egycsatornás turbófeltöltő, az elektronikus megkerülő szelep, valamint az i-VTEC és Dual-VTC rendszereket ötvöző szelepvezérlés révén a VTEC Turbo motor teljesítménye és nyomatéka a nagyobb erőforrásokéval vetekszik. Csúcsteljesítménye 182 LE, amit a hatfokozatú manuális váltóval felszerelt kivitel 5500-as percenkénti fordulatnál ad le, míg a CVT-verzió hatezernél. Előbbinél 240 Nm (1900-5500 ford./perc), utóbbinál 220 Nm (1700-6000 ford./perc) a csúcsnyomaték.

A CVT-váltóba hét „álfokozatot” építettek; a kormány mögött elhelyezett kapcsolófülek révén a pilóta is választhat a sebességfokozatok közül, ehhez csupán annyit kell tennie, hogy a váltókart Drive állásban jobbra mozdítja. A hatos kézi váltóval a Civic Sedan 210 km/órás csúcssebességet képes elérni és 8,4 másodperc alatt gyorsul százra, míg a CVT-vel 200 km/órára képes és 8,1 szekundum alatt gyorsul százra. A vegyes fogyasztás előbbi esetben 5,7, utóbbi esetben 5,8 l/100 km-ben alakul.

A Honda Civic Sedan már kapható hazánkban, a Comfort alapmodell 6 799 000, a közepesen felszerelt Elegance kivitel 7 399 000, míg az Executive csúcsmodell 8 199 000 forinttól vihető el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/