/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a telekjáró Ford Focus

2018. november 22. 15:50   |   Autoblog
címkék:  

Érkezik a körbeműanyagozott, emelt hasmagasságú Ford Focus Active modell, amely remekül teljesít a rossz minőségű utakon, magasabb üléshelyzete pedig mind a városi forgalomban, mind az országutakon magabiztossággal tölti el vezetőjét. Az ötajtós és kombi karosszériával készülő, kemény külső stílusjegyeket hordozó Focus Active máris megrendelhető.

Az autó egyedi külső-belső stíluselemei hatásosan hangsúlyozzák ki a Focus Active kemény karakterét. A hálómintás, sötét színű hűtőrácsot sötét keret szegélyezi és a jármű oldalát az első lökhárítótól a kerékíveken át a hátsó részig végigfutó, látványos védőelemek burkolják. A Focus Active első és hátsó lökhárítója is egyedi kialakítású, akárcsak az ezüstszínű első-hátsó alsó védőelemek és a könnyűfém keréktárcsák. Az autó élénk színpalettáján az új Metropolis White és Orange Glow fényezések is megjelennek, és a vásárlók akár más színű tetőfényezést is rendelhetnek.

Az utastér kiváló minőségérzetéről bőrborítású kormánykerék és váltógomb, ragyogóra fényezett műszerfal- és ajtópanel-betétek, valamint Active küszöbdíszlécek gondoskodnak. A magas oldalpárnázású üléseket különleges Active szövetkárpit borítja, amit kék öltések díszítenek.

A Focus Active számos praktikus és kényelmi megoldást kínál. A kombi változat hátsó ajtaja például úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt, így akkor is egyszerű pakolni, ha valakinek mindkét keze tele van kempingfelszereléssel.

A kalandozásból természetesen a család legjobb barátja sem maradhat ki: a kombi csomagterét úgy alakították ki a mérnökök, hogy elférjen benne egy nagyméretű kutyaketrec. A Ford a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgozott ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű húzófülekkel egyszerűen kiemelhető a helyéről.

A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül, illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel, emellett pedig a prémium minőségű B&O PLAY hangrendszer is elérhető.

A Focus Active vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A műszerfal alatt vezeték nélküli töltőt is elhelyeztek. Az új Focusban a modern vezetéssegítő rendszerek még fejlettebb változatai mutatkoztak be, és ezek most az Active kivitelben is megjelennek: ilyen például a továbbfejlesztett adaptív sebességtartó automatika, adaptív fényszórórendszer és aktív parkolóasszisztens.

Az ötajtós és kombi karosszériához alapáron kínált, kifinomult Ford futómű-konfiguráció, az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés a Focus Active modellben is megjelenik, méghozzá egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal és első-hátsó gömbcsukló-geometriával, amit kifejezetten az emelt hasmagassághoz terveztek a Ford mérnökei (a hasmagasság elöl 30, hátul 34 mm-rel magasabb a standard Focusnál).

A rezgéseket csillapító segédkerethez csatlakozó SLA rendszer optimális rugózási kényelmet és kormányreakciókat biztosít, kiváló egyensúlyt teremtve az első és a hátsó futómű teljesítménye közt, miközben a kerekek nagyobb úthibákon gördülnek át. A kombi modellváltozatok SLA futóműve egyedi geometriát mutat: a lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra, ugyanakkor ezzel a megoldással sikerült a lehető legnagyobb csomagteret és szélesebb raktérpadlót kialakítani.

A rossz utak hatékony legyűrése és a strapabírás érdekében a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, de az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal. A Focus modellből már ismert Normal, Sport és ECO kapcsolható üzemmódok mellett a Focus Active változatban két új beállítás is megjelenik.

A Csúszós út üzemmód megváltoztatja az ESC és a kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. A Lendület üzemmód segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken, például homokon; a rendszer a blokkolásgátló áthangolásával több csúszást engedélyez a kerekeknek, s a kipörgésgátló is kevésbé aktív. Mindkét beállításban lassúbbak a gázreakciók.

A Focus Active-hoz 1,0 literes és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorok rendelhetők 182 lóerőig terjedő teljesítménnyel, illetve a Ford 1,5 literes és 2,0 literes EcoBlue dízelei 150 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata sebességváltók közül választhatnak. A Ford Focus Active már megrendelhető a márkakereskedésekben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/