Itt a terepes SEAT Leon
Bemutatkozott a Leon modellpalettáját teljessé tevő X-Perience modell, amely állandó összkerékhajtásával, emelt hasmagasságával és egyedi offroad felszerelésével oda is el tud jutni, ahova a többi modell aligha. Ősszel kerül a márkakereskedésekbe.
A Leon X-Perience ősztől egészíti ki a három- és ötajtós, a Cupra, valamint a kombi modellekből álló Leon kínálatot. Az ST kombi modellből alakították ki, ám külsejét új identitásának megfelelően robusztus fekete műanyag elemekkel tették rámenősebbé. Műanyaggal bélelték a kerékjáratokat, beburkolták a küszöböket és ellenállóbbá tették a lökhárítókat is – az autó is jobban ellenáll a sérüléseknek. Új a frontrész is, ide újabb légbeömlők és kanyarba bevilágító ködlámpák kerültek. A hátsó szürke betétes lökhárító alól dupla kipufogóvég kandikál ki, a kerékjáratokat pedig nagy, 17 vagy 18 colos egyedi dizájnú kerekek töltik ki. A tetősín minden változaton fekete.
A Leon X-Perience óriási csomagteret vonultat fel, a puttony kapacitása nem kevesebb, mint 587 liter és az üléseket előre hajtva 1470 literesre bővíthető. Egyedi a berendezés, a normál szürke és fekete mellett rendelhető kéttónusú Alcantara/bőrkárpit is. Az ülőfelületeket és az ajtóbelsőket barna Alcantara szövettel kárpitozzák, egyébként fekete bőrt alkalmaznak, a szegélyvarrások pedig narancsszínűek.
A Leon X-Perience összkerékhajtása az egyik legmodernebb és leghatékonyabb a piacon. Egy többtárcsás, ötödik generációs elektronikus Haldex kuplung vezérli, amely rendkívül gyorsan reagál a különböző forgalmi szituációkra és fokozza a teljesítményt, illetve a biztonságot. Normál körülmények között a hajtónyomaték java része az első kerekekre irányul, a legkisebb megcsúszásnál azonban észrevétlenül, a másodperc törtrésze alatt a hátsó tengely is belép a hajtásba. Mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár fokozza a tapadást, és az autót az XDS rendszerrel is ellátták, amely a kanyarvételi tulajdonságokat javítja. A Leon ST-nél emellett az X-Perience modell 15 mm-rel magasabb, így komolyabb akadályokon is átküzdheti magát.
A közvetlen befecskendezéses TDI és TSI motorokból álló paletta nem tarogat meglepetéseket. A legerősebb gázolajos a 184 lovas 2 literes TDI és 380 Nm-es nyomatékkal. A sztenderd DSG váltóval 7,1 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 224 km/órás végsebességet. Választható a 150 lovas és 320 Nm nyomatékú 2,0 TDI is, hatfokozatú manuális váltóval. Az alap dízel aggregát az 1,6-os 110 lovas TDI, 250-es nyomatékkal és 4,8 literes fogyasztással. A legerősebb benzinmotor a 180 lóerős, kettős, direkt és indirekt befecskendezéses 1,8 TSI, 280 Nm-es nyomatékkal. A legerősebb dízelhez hasonlóan DSG duplakuplungos váltóval szállítják.
A két legizmosabb Leon X-Perience modellben a SEAT Drive Profile segítségével módosítható a szervo rásegítés, a gázpedál érzékenység és a váltási karakterisztika. Egyéni beállításra is lehetőség van. Felárért az összes modellhez rendelhető full-LED fényszóró, adaptív sebességtartó automatika vészfékezés funkcióval, fáradságfigyelő és sávtartó rendszer, valamint városi pánikfék.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)