/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a terepes SEAT Leon

2014. június 24. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a Leon modellpalettáját teljessé tevő X-Perience modell, amely állandó összkerékhajtásával, emelt hasmagasságával és egyedi offroad felszerelésével oda is el tud jutni, ahova a többi modell aligha. Ősszel kerül a márkakereskedésekbe.

A Leon X-Perience ősztől egészíti ki a három- és ötajtós, a Cupra, valamint a kombi modellekből álló Leon kínálatot. Az ST kombi modellből alakították ki, ám külsejét új identitásának megfelelően robusztus fekete műanyag elemekkel tették rámenősebbé. Műanyaggal bélelték a kerékjáratokat, beburkolták a küszöböket és ellenállóbbá tették a lökhárítókat is – az autó is jobban ellenáll a sérüléseknek. Új a frontrész is, ide újabb légbeömlők és kanyarba bevilágító ködlámpák kerültek. A hátsó szürke betétes lökhárító alól dupla kipufogóvég kandikál ki, a kerékjáratokat pedig nagy, 17 vagy 18 colos egyedi dizájnú kerekek töltik ki. A tetősín minden változaton fekete.

A Leon X-Perience óriási csomagteret vonultat fel, a puttony kapacitása nem kevesebb, mint 587 liter és az üléseket előre hajtva 1470 literesre bővíthető. Egyedi a berendezés, a normál szürke és fekete mellett rendelhető kéttónusú Alcantara/bőrkárpit is. Az ülőfelületeket és az ajtóbelsőket barna Alcantara szövettel kárpitozzák, egyébként fekete bőrt alkalmaznak, a szegélyvarrások pedig narancsszínűek.

A Leon X-Perience összkerékhajtása az egyik legmodernebb és leghatékonyabb a piacon. Egy többtárcsás, ötödik generációs elektronikus Haldex kuplung vezérli, amely rendkívül gyorsan reagál a különböző forgalmi szituációkra és fokozza a teljesítményt, illetve a biztonságot. Normál körülmények között a hajtónyomaték java része az első kerekekre irányul, a legkisebb megcsúszásnál azonban észrevétlenül, a másodperc törtrésze alatt a hátsó tengely is belép a hajtásba. Mindkét tengelyen elektronikus differenciálzár fokozza a tapadást, és az autót az XDS rendszerrel is ellátták, amely a kanyarvételi tulajdonságokat javítja. A Leon ST-nél emellett az X-Perience modell 15 mm-rel magasabb, így komolyabb akadályokon is átküzdheti magát.

A közvetlen befecskendezéses TDI és TSI motorokból álló paletta nem tarogat meglepetéseket. A legerősebb gázolajos a 184 lovas 2 literes TDI és 380 Nm-es nyomatékkal. A sztenderd DSG váltóval 7,1 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 224 km/órás végsebességet. Választható a 150 lovas és 320 Nm nyomatékú 2,0 TDI is, hatfokozatú manuális váltóval. Az alap dízel aggregát az 1,6-os 110 lovas TDI, 250-es nyomatékkal és 4,8 literes fogyasztással. A legerősebb benzinmotor a 180 lóerős, kettős, direkt és indirekt befecskendezéses 1,8 TSI, 280 Nm-es nyomatékkal. A legerősebb dízelhez hasonlóan DSG duplakuplungos váltóval szállítják.

A két legizmosabb Leon X-Perience modellben a SEAT Drive Profile segítségével módosítható a szervo rásegítés, a gázpedál érzékenység és a váltási karakterisztika. Egyéni beállításra is lehetőség van. Felárért az összes modellhez rendelhető full-LED fényszóró, adaptív sebességtartó automatika vészfékezés funkcióval, fáradságfigyelő és sávtartó rendszer, valamint városi pánikfék.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/