/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a vadonatúj Bentley luxuscirkáló

2019. június 13. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Bentley otthonában, az angliai Crewe-ban tervezett, tesztelt és kézzel készülő új Flying Spur tökéletesen megmutatja a Bentley egyedi hozzáállását a modern csúcstechnológiához, amelyet a gyártó tökéletesen egyesít a brit kézműves alkotással és a legújabb innovációkkal. A Flying Spur legújabb generációja kitolja a kategória határait kifinomultság és aprólékos megmunkáltság tekintetében, a valaha készült legnemesebb luxus sportszedán. Az új Flying Spur ősztől rendelhető, az első példányok kiszállítása 2020 elején indul.

A Flying Spur külső dizájnja a Bentley új, modern formanyelvét követi. A luxuslimuzin már első pillantásra összetéveszthetetlenül Bentley. Az előző generációval összehasonlítva a tengelytávolság 130 mm-t gyarapodott (most 3194 mm), ami egyfelől még erőteljesebb fellépést, másodsorban pedig tágasabb belső teret eredményez.

Az új Flying Spur egy vadonatúj padlólemezen nyugszik, így a mérnökök gyakorlatilag tiszta lappal indultak a tervezés alkalmával. A modell szoborszerű felületeit és gyönyörű, erőteljes vonalait az ún. alumínium-szuperformálás technológiának köszönhetően sikerül megvalósítani, ami az új Bentley Continental GT-ben debütált. A legújabb alumíniumformázási technikák és a nagyszilárdságú acélok széles körű használata révén a modell a kategória legmerevebb karosszériájával büszkélkedhet, ami páratlanul magas szintre emeli a kezelhetőséget.

A Flying Spur esetében a szériafelszereltség részét képezik a LED-mátrix fényszórók, amelyek a különleges megjelenés érdekében különleges kristály-hatású kialakítást kaptak. A hátsó lámpák a hagyományoknak megfelelően a klasszikus ’B’-grafikát juttatják eszünkbe és a belső tér szellőzőnyílásainak gyémánt-hatású állítógombjaira rímelnek. Szériában 21 colos könnyűfém keréktárcsák közül válogathatnak az ügyfelek, opcionálisan pedig két különleges, 22 colos keréktárcsa is elérhető a Mulliner kínálatában.

A Bentley motorháztetőt ékesítő ’Flying B’ szobra első ízben került fel egy modernkori Flying Spur modellre. A márka centenáriumi évére a szobrot kissé modernizálták a tervezők: a megvilágított ’Flying B’ elektronikusan elsüllyeszthető és részét képezi a modell üdvözlő fényjátékának, amely rögtön kezdetét veszi, amikor a vezető a kulccsal megközelíti az autót.

Az új Flying Spur mindemellett egy fényes fekete lamellákkal ellátott, krómkeretes hűtőrácsot kapott, ami az ikonikus, 1957-es Bentley S1 Continental Flying Spur modellt juttatja eszünkbe. Az alsó rács esetében az ügyfelek választhatnak fekete vagy fényes krómozott kialakítás között. Az új Flying Spur standard színpalettáját a gyáriak 17-tagúra bővítették ki.

A vadonatúj Flying Spur kiválóan bizonyítja a Bentley belsőépítészeinek kiváló és egyedülálló szépérzékét: az utastér minden porcikája aprólékosan kidolgozott, stílusos, minőségi és modern, de egyben klasszikus is. A modell új, lenyűgözően komfortos üléseihez 15-féle alapszín választható, a Bentley klasszikus ’szárnyprofilja’ – ami a középkonzol alsó részén figyelhető meg – pedig természetesen elmaradhatatlan ismertetőjegye az enteriőrnek.

A műszerfal teljes szélességében végig húzódó díszbetétek az ajtókban folytatódnak, kihangsúlyozva a belső tér tágasságát. Az elegáns középkonzol közepén egy tartalmát tekintve személyre szabható, 12,3 col képátlójú, HD-felbontású érintőképernyő kapott helyet, alatta pedig a Bentley új, szoborszerű szellőzőrostélyait csodálhatjuk meg, amelyekből a középkonzol hátsó felére is jutott. A középkonzol alsó felében egy méretes tárolórekesz is helyet kapott, amiben indukciós, vezeték nélküli telefontöltőt, felette pedig két darab USB-csatlakozót alakítottak ki a tervezők.

Az iparágban a Bentley által bevezetett átforduló kijelző az új Flying Spur modellben is megjelent. A motorindító gomb megnyomására az elegáns díszbetét átfordul, hogy átadja helyét a 12,3 colos érintőképernyőnek, amely három, személyre szabható fő szekcióra van osztva. Az átforduló középkonzol harmadik felülete három elegáns analóg műszert tartalmaz: egy külső hőmérőt, egy iránytűt és egy kronométert.

Az autóiparban szériagyártásban elsőként debütáltak az új Flying Spur modellben a háromdimenziós, gyémántmintázatú ajtóbetétek, amiket a Bentley EXP 10 Speed 6 dizájn-koncepció inspirált. A forgókapcsolók, illetve opcionálisan az órák és a légbeömlők gyémánthatású díszpereme szintén egyedi megoldásnak számít az autóiparban. Az újdonságok sorozatát gyarapítja a kínálatba frissen érkező, ún. ’Crown Cut Walnut’ diófaberakás, ami egy újfajta vágási technológiának köszönhetően biztosít modernebb hatást. Természetesen a népszerű ’Dark Fiddleback’ és ’Piano Black’ zongoralakk betéteket is megtaláljuk a palettán, további öt díszbetéthez hasonlóan. A vízszintesen osztott kettős díszítőbetétekkel még exkluzívabb hangulatot lehet varázsolni a beltérben.

A királyi kényelemről teljesen új ülések gondoskodnak, amelyek minden eddiginél több funkciót kínálnak: fűthetők, szellőztethetők, többféle masszázsfunkcióval vannak ellátva, továbbá minden elképzelhető irányba állíthatók. Az opcionális Mulliner Driving Specification felszereltséget választva az ülések megjelenését egy új háromdimenziós bőrkárpitozás fokozza, tradicionális varrással és kézműves hímzéssel ellátva. A hátsó fotelok szintén páratlan kényelmet és stresszmentes utazást biztosítanak.

Az új Bentley Flying Spur meghajtásáról egy két turbófeltöltő által lélegeztetett W12-es TSI erőforrás gondoskodik. A motor a Bentley saját fejlesztése és gyártása is a Crewe-i központban történik, mégpedig kézzel. Az erőforrás a világ legfejlettebb 12-hengeres erőforrása, a különleges ’W’-hengerelrendezésnek köszönhetően pedig a motor lényegesen rövidebb, mint egy hasonló ’sima’ V12-es, aminek köszönhetően jobb súlyelosztás, továbbá tágasabb belső tér érhető el. Az új W12 635 lóerő és 900 Nm leadására képes, fantasztikus menetteljesítményeket kölcsönözve a 2,4 tonnás luxuslimuzin számára: a 0-100 km/órás gyorsulás 3,8 másodperc, a végsebesség 333 km/óra. A Flying Spur ugyanazt a 8-fokozatú duplakuplungos ZF automata váltót használja, mint a Continental GT.

A Flying Spur előző generációjában dolgozó állandó összkerékhajtás fix 60:40 százalékban osztotta el a nyomatékot a hátsó és az első tengely között. Az új Flying Spur összkerékhajtása jóval komplexebb: alapesetben csak a hátsó kerekek hajtottak, de az útviszonyok függvényében – illetve kipörgés esetén – a rendszer automatikusan bekapcsolja az első kerekeket is a hajtásba. A nyomatékelosztás a kiválasztott Drive Dynamics üzemmód függvényében változik.

Fontos újításnak számít az elektronikus összkerék-kormányzás, amely alacsonyabb sebességeknél a fordulókör csökkentésével javítja a fordulékonyságot és a manőverezhetőséget, nagyobb sebességeknél pedig jelentős mértékben fokozza a menetdinamikát, az alulkormányozottsági hajlamot mérsékelve. Előbbi esetben a hátsó kerekeket a rendszer az elsőkkel ellentétes, utóbbiban pedig azokkal megegyező irányba kormányozza.

A Flying Spur futóműtechnikája szintén az elképzelhető legmagasabb szintet képviseli: a harmadik generáció vadonatúj, háromkamrás légrugókat használ, amelyek az elődnél 60 százalékkal több levegőt képesek eltárolni. Ezáltal a tervezők minden eddiginél szélesebb spektrumot tudtak lefedni a kényelem-sportosság mátrixban. A légrugókat állítható CDC lengéscsillapítók egészítik ki. A futómű karaktere a kiválasztott menetüzemmód függvényében változik.

Az autóban négy darab magasságérzékelő folyamatosan méri a tengelyek és a karosszéria közötti távolságot. Amennyiben a rendszer különbséget észlel a normál magassághoz képest, a légrugókban ennek megfelelően állítja be a levegőtérfogatot, hogy visszaállítsa az eredeti magasságot. A Bentley Dynamic Ride egyszerre hivatott javítani a kezelhetőséget és a rugózási komfortot. A 48 V-os rendszer egy elektromos aktuátort vezérel, amely a stabilizátorok merevségét szabályozza.

További technikai érdekesség, hogy a Continental GT modellekkel együtt az új Flying Spur büszkélkedhet a világ legnagyobb – 420 mm átmérőjű – acél féktárcsáival a szériagyártású személyautók világában. Szériában a féknyergek feketére vannak fényezve, de opcionálisan vörösre fényezett féknyergek is rendelhetők.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/