/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a Volkswagen Amarok második generációja

2022. július 20. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen bemutatta az Amarok második generációját, amelyből 10 év leforgása alatt több mint 830 ezer darabot adtak el. A Ford Rangerrel közös műszaki alapokra épülő új Amarok nagyobb, atletikusabb és erősebb a kifutó szériánál. Dél-Afrikában fogják gyártani.

Az Amarok külseje drámaian megváltozott, a frontrész önmagában felér egy kinyilatkoztatással. Az orr-rész masszív és a márka vízszintes vonalakkal operáló dizájnját vonultatja fel, immár full LED-es fényszórókkal. A PanAmericana, Aventura és Style kivitelek a legfejlettebb IQ.Light – LED matrix fényszórókat kapják. A két csúcsverzión, az offroados PanAmericana és az exkluzív Aventura változaton a frontrészt egy kontrasztos színű, X-alakú elem uralja.

Az új Amarok négyajtós duplakabinos és kétajtós szimplakabinos verzióban kerül piacra. Oldalról mindkét változat remekül néz ki a félig lekerekített kerékjárati íveknek köszönhetően – rendhagyó módon az ívek felül egyenesek, ami tipikus Amarok stílusjegy. A fekete műanyag peremekkel bélelt kerékhangárokat pedig akár 21 colos kerekek is kitölthetik, ami szintén újdonság. Az Amarok hátulról sem unalmas, a nagy jelvény alatt mélyesztett Amarok feliratot látunk, a LED-es lámpák pedig 3D hatásúak.

Az Amarok jelentős méretbeli növekedésen ment át, immár 5350 mm hosszú (+96 mm), a tengelytávja pedig 3270 mm-es (+173 mm). Ez természetesen tágasabb belső teret, leginkább bővebb lábteret eredményezett. A terepszögek is egészen jók, a gázlómélység pedig 500-ról 800 mm-re nőtt.

Az utastér kifejezetten modern és magas minőségű. A sofőr digitális műszerfalat lát maga előtt (8 vagy 12 colos), középen pedig álló formátumú érintőképernyő kapott helyet 10 (25 cm) vagy a Style kiviteltől felfelé 12 colos méretben (30 cm). Nem tüntették el az összes gombot, az audiorendszer hangereje például tekerőgombbal állítható, emellett a klíma menüje is gombbal érhető el. Az offroad üzemmódok is klasszikus módon, tekerőgombbal kapcsolhatók.

Az Amarok PanAmericana és Aventura kivitelekben bőrhatású a műszerfal, s az új ergonómikus bőrülések motorosan állíthatók. A második sorban bőséges a hely, három felnőtt kényelmesen elfér. A plató kellőképpen széles ahhoz, hogy egy euro raklapot is befogadjon keresztben, a szimplakabinos kivitelre pedig kettő is felfér. A teherbírás 1 tonnáról 1,16 tonnára nőtt. Érdekes adat, hogy a tető elbír 350 kilogrammot. Az Amarokhoz rengeteg kiegészítő lesz kapható, többek között tetősátor, kerékpártartó, keménytető, bukócsövek, a nehéz terepezéshez pedig sárgumik, alsó védőelemek, sznorkel és masszív vonószemek.

Az Amarok második generációjához nem kevesebb, mint négyféle turbódízel motort és egy benzinmotort fejlesztett ki a Volkswagen. Az afrikai piacon az alapmotor például egy négyhengeres 2.0 TDI lesz 150 lóerős teljesítménnyel, de a legtöbb piacon ennek a motornak a 170 lovas változata lesz az alap. A harmadik lépcsőt a 2 literes egység 204 vagy 209 lovas biturbó kivitele jelenti, a csúcsot pedig a 3 literes V6-os TDI jelenti, piactól függően 241 vagy 250 lóerős teljesítménnyel. A hagyományosan benzinpárti piacoknak egy 2,3 literes négyhengeres, 302 lóerős turbómotort is kifejlesztettek.

209 lóerős motorteljesítménytől felfelé az Amarokba 10-fokozatú automataváltót szerelnek, amely a korábbi 8-sebességes szerkezetet váltja fel (a 204 lovas kivitelhez opcióként elérhető). Emellett 6-fokozatú automata, továbbá 5- és 6-gangos manuális váltóművek is rendelkezésre állnak.

Az Amarokat a legtöbb piacon 4MOTION összkerékhajtással szállítják, és régiótól függően kétféle 4WD rendszert találunk az autóban: az egyik kapcsolható, míg a másik állandó négykerék-hajtást kínál. A sofőr hat különböző vezetési üzemmód közül választhat és több mint 20 asszisztens rendszer segítségére hagyatkozhat. Az Amarok egyébként akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/