Itt az Abarth 124 Spider
Az Abarth a 124 Spiderrel tér vissza a nemzetközi színtérre. Az 1970-es években a Fiat első rali Európa-bajnoki címét megszerző roadster szellemi örököse egy hátsókerék-hajtású, 170 lóerős turbómotorral szerelt élményautó, amelynek egyúttal a versenyváltozatát is elkészítették a Genfi Autószalonra.
A Fiat 124 Spiderből született Abarth roadster az az olasz kétüléses, amire vártunk: hátsókerék-hajtású, sportfutóművel szerelt és 170 lóerős négyhengeres 1.4 MultiAir benzinmotor hajtja, amely kézi vagy a kormányról kapcsolható Sequenziale Sportivo automata sebességváltóval (mindkettő hatfokozatú) rendelhető. A modell stílusa és arányai a dinamizmust szolgálják, az áramvonalas sziluettől az elnyújtott motorházfedélen át a hátsó tengely közelébe tolt ülésekig, amelyekből tökéletesen lehet „érezni az utat.”
Az Abarth az utcai 124 Spider mellett a típus rali versenyautó tanulmányát is elvitte Genfbe. Negyven évvel az utolsó hivatalos versenye után a márka a 124 rally-val visszatér a ralipályákra.
Az autó fejlesztésénél kizárólag olasz gyártók működtek közre, a négy fokozatban állítható futómű, a kerekek, a motor sportlégszűrője, de a komplett belső tér is olasz cégek termékei. A géptető alatt egy 1,8 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor dohog, amely kereken 300 lóerőt mozgósít. Az erőforrást úgy tervezték, hogy megbízhatóan működjön még a legextrémebb körülmények között is. Egy hatfokozatú szekvenciális váltóművet kapcsoltak hozzá, a tapadást pedig mechanikus korlátozottan önzáró differenciálmű fokozza.
Kiemelt figyelmet szenteltek a súlycsökkentésnek is, a kedvező súlyelosztás érdekében pedig a motort az első tengely mögé ültették. A puhatetőt kompozit anyagú keménytetőre cserélték és a FIA R-GT előírásoknak megfelelően integrált bukóketrecet is beszereltek.