/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi A3 Limousine

2020. április 29. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új Audi A3 Limousine. A négyajtós limuzin digitálisan és teljesen hálózatba kapcsolva érkezik, kezdve egészen az infotainment rendszertől a vezetéstámogató egységekig. Az elegáns karosszéria alatt új hajtásrendszer, tovább finomított futóműbeállítás biztosítja, hogy a vezetés élménye egyszerre legyen hatékony és dinamikus. Az A3 Limousine nyár elején érkezik meg a márkakereskedésekbe.

Az új A3 Limousine sportos, elegáns külsővel debütál. Elődjéhez képest 4 centiméterrel hosszabb, így eléri a 4,50 métert, míg tengelytávja változatlan maradt. Szélessége két centiméterrel 1,82 méterre nőtt, 1,43 méteres magassága pedig 1 centiméteres növekedést jelent a korábbi modellel összehasonlítva. Ennek köszönhető a könyöktér növekedése illetve a megnövekedett fejtér, amely a vezető ülésének alacsonyabb elhelyezése miatt is jó 2 centimétert jelent az első sorban ülőknek. 425 literes csomagtér-kapacitása pontosan megegyezik az elődmodell méretével.

Az autó orr részét a méhsejtmintázatú rácsozattal kialakított, nagyméretű Singleframe hűtőrács határozza meg, amelynek két oldalán feltűnő fényszórók kaptak helyet. Külső oldaluk lefelé futó trapézszerű formavilágot követ. A Matrix-LED technológiával szerelt csúcsváltozatnál itt kapott helyet az új digitális nappali menetfény. Ez 15 LED szegmensből felépülő pixelsorokból áll, amelyek egyedileg működtethetők és az A3 Limousine minden változatának jellegzetes ismertetőjegyet kölcsönöz.

Az A3 Sportback modellnél a küszöbök felett futó karosszériavonal a hátsó lámpák irányába haladva egészen a hátsó kerékjáratig emelkedik, így hangsúlyozva a rövid hátsó részt. A Limousine karosszériájánál azonban ez a vonal egészen a hátsó lökhárítóig fut. Ez kiemeli a modell hosszát – amely a Sportback kivitelnél így 15 centiméterrel hosszabb – és elegáns oldalnézetet kölcsönöz a limuzinnak. A széles karosszériaváz alatti homorú felületek tovább hangsúlyozzák a jellegzetes domborulatokat („quattro-blister”) és a küszöböket. Ez gondoskodik a fények és árnyékok intenzív játékáról. A tetővonal a B oszloptól dinamikusan ereszkedik lefelé – akárcsak egy kupé modellnél – és a csomagtérfedél tetejének feltűnő spoilerjében végződik.

Aerodinamikai szempontból az elődmodellhez képest magasabb hátsó rész illetve a nagyméretű diffúzor kifejezetten előnyös a modell számára. Ezek segítségével a 150 LE teljesítményű 2.0 TDI motorral szerelt új A3 Limousine alaktényezője 0,25-ra adódik, amely 0,04 ponttal jobb az első generáció eredményénél. A Singleframe hűtőrács mögött található elektromosan mozgatott, zárható lamellák szintén nagyban hozzájárulnak ehhez az eredményhez. Ők gondoskodnak a levegő intelligens és az adott helyzethez alkalmazkodó áramoltatásáról. Ezen kívül az alvázvédő burkolat, a tovább javított aerodinamikával bíró külső visszapillantó tükrök és az aktív fékhűtés tovább csökkenti a légellenállást és teremt még áramvonalasabb járművet.

Az A3 Limousine pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre összpontosít, kezdve a belső tér kialakításával egészen a kijelző és kezelőszervek elemeiig. Éppen ezért a műszerfal központi helyén található MMI touch kijelző enyhén a vezető felé fordítva kapott helyet. A 10,1 col átmérőjű egység kezelése teljesen intuitív. Az alapfelszereltség részeként a kézírásos jelek felismerését és a természetes hangvezérlést is kínálja a rendszer, amely opcionálisan a felhő szolgáltatásait is igénybe veheti. A 10,25 col méretű műszerfal a kormány mögött már az alapmodellben is digitális kivitelben készül. Az Audi virtual cockpit plus műszeregység esetében 12,3 colos kijelző kerül a modellbe és három különböző nézetet kínál. Kívánságra egy head-up kijelző egészíti ki a kijelzőkoncepciót.

Az új Audi A3 Limousine modellben az infotainment rendszerek csúcsát az MMI Navigációs rendszer plusz képviseli, amely a harmadik generációs moduláris infotainment platformot (MIB 3) használja. Ez az elődmodellnél tízszer gyorsabb számítási teljesítményt kínál, az LTE Advanced sebességével kapcsolja hálózatba a járművet és egy Wi-Fi hotspoton keresztül köti össze az internettel az utasok okostelefonjait. Az MMI Navigációs rendszer plusz az alapfelszereltsés részeként számos Audi connect szolgáltatást tartalmaz, többek között online forgalmi információkat, híreket, további információkat, például fotókat, nyitvatartási időket és a látnivalókkal, érdekességekkel kapcsolatos felhasználói értékeléseket továbbít a vezetőnek.

Az Audi flotta kollektív intelligenciáját használó Car-to-X szolgáltatások szintén a kínálat részét képezik. Ezek jelzik például a veszélyes területeket vagy a sebességkorlátozásokat a megfelelő felszereltséggel rendelkező járműveknek vagy szabad parkolóhelyet keresnek az út mentén. Az autó leállítása után a myAudi alkalmazás segítségével az okostelefonon folytatódik a navigálás. Így az ügyfelek kerülő nélkül érnek majd célba.

Az A3 Limousine és az okostelefonok közötti kapcsolatról az Audi phone box illetve az Audi okostelefon interfész gondoskodik, amely az iOS és Android operációs rendszert futtató mobiltelefonokat az Apple Car Play és az Adroid Auto segítségével kapcsolja össze az MMI rendszerével. Az Audi phone box biztosítja a készülék és az autó antennája közötti összeköttetést és képes kábel nélkül tölteni az okostelefont. Ezen kívül az Audi connect key révén egy androidos okostelefon segítségével is nyitható és zárható az autó. Az egyéni profilok beállításánál pedig akár hat felhasználó is eltárolhatja saját beállításait. A DAB+ digitális rádió az alapfelszereltség részét képezi. A kínálatot az év közepétől elérhető hangvezérelt asszisztens, Amazon Alexa teszi teljessé.

A vezetéstámogató rendszerek szintén különösen hatékonyak, köszönhetően a szoros hálózati kapcsolatnak. Az Audi pre sense front rendszerénél a belső visszapillantó tükör mögötti kamera az első radarral együttműködésben dolgozik azon, hogy elkerülje a baleseteket vagy legalább mérsékelje azok súlyosságát. Az alapfelszereltségként elérhető ütközés megelőző asszisztens szintén ennek az érzékelő rendszernek az információit használja. A nagyautók kategóriájából érkező innováció, az adaptive cruise assist a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét veszi le a vezetőről. A hatékonysági asszisztens jelzi, hogy mikor lenne tanácsos elvennie a lábát a gázpedálról. Ehhez számos információt, például a navigációs adatokat is elemzi a rendszer. Városi forgalomban szintén hasznos a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető kiszállás-figyelmeztetés, a keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens és a 360 fokos kamerák.

Az új A3 Limousine kínálatában a bevezetéskor két TFSI motor és egy TDI aggregát szerepel. Egy dologban azonban mindhárom megegyezik, ez pedig a nagyfokú hatékonyság. Az 1.5 literes közvetlen befecskendezésű 35 TFSI erőforrás 150 LE teljesítményre képes és két változatban is elérhető. Az ügyfelek választhatnak az új fejlesztésű hatsebességes kéziváltó és a gyors váltásokkal operáló hétfokozatú S tronic sebességváltó között.

Az erőátviteli rendszer az S tronic kettős tengelykapcsolós sebességváltóval egy 48 voltos mild hibrid rendszert használ. Ez fékezés során visszanyeri az energiát és akár 50 Nm nyomatékkal támogatja a motort induláskor vagy alacsony sebességről történő kigyorsításkor. Lehetővé teszi továbbá, hogy számos helyzetben az A3 Limousine a motor lekapcsolása mellett vitorlázzon. A hétköznapi közlekedési helyzetekben ez akár 0,4 literes megtakarítást is eredményezhez 100 kilométerenként. A 150 lóerős 2.0 TDI erőforrás szintén egy hétfokozatú S tronic sebességváltóval együttműködve dolgozik, ahol a váltások egy új, shift-by-wire technológiát használó kapcsolón keresztül történnek.

Az új A3 Limousine futóműve sportos és kiegyensúlyozott hangolást kapott, egy leheletnyivel precízebb is lett, mint az elődmodellnél. Az alapfelszereltség alternatívájaként elérhető egy sport felfüggesztés és egy csillapítás-szabályzással szerelt felfüggesztés is. Utóbbi igen széles tartományt ölel fel a maximális kényelemmel történő haladás és az agilis kezelhetőség között. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer segítségével az A3 Limousine a kényelemre fókuszáló és a kiemelkedő dinamikát kínáló beállításokon keresztül egészen a különösen üzemanyaghatékony konfigurációig hangolható. Ez a gázadási reakció és a progresszív kormányzás karakterisztikájában is változást jelent, utóbbi például áttételezését a kormányzási szög alapján változtatja meg.

Az új A3 Limousine előértékesítése április végén indul Németországban és számos európai piacon, köztük Magyarországon is. A kiszállítások pedig nyáron várhatóak. A 150 LE teljesítményű 35 TFSI modell indulóára 9 555 400 forint lesz, amelyet nem sokkal a piaci bevezetés után egy belépő szintű benzines modell követ majd 8 897 000 forintos listaáron.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/