/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi A4

2015. június 29. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az Audi A4 új generációja, amely elődjénél nagyobb és tágasabb lett, ugyanakkor több mint egy mázsát veszített a súlyából. Emellett a jelenlegi legkorszerűbb hajtásláncokkal látták el és belekerült számos olyan extra, amivel eddig csak a felsőkategóriában találkoztunk.

4,73 méteres hosszával és 2,82 méteres tengelytávjával az új A4 és A4 Avant nagyobb lett elődjénél, amiből elsősorban az utasok profitálnak majd. Így is jó 10 centiméterrel rövidebbek a kategória élmenőinél, de helyszűkére ezúttal bizonyosan nem panaszkodik majd senki. A modellek első ránézésre pontosan ugyanúgy néznek ki, mint eddig, s valóban, az alap formán és vonalakon nem változtattak. Csupán a fényszórókon, a hátsó lámpákon, s a lökhárítókon reszelgettek kicsit, kissé technós stílust adva az autónak. Az új vizuális márkavédjegyet a LED vagy mátrix-LED fényszórók biztosítják az autónak; utóbbi most első ízben érhető el a típushoz.

Az elődmodellel összehasonlítva az új A4 nagyobb méretekkel bír, súlya azonban alacsonyabb lett, erőforrástól függően akár 120 kilogrammal is. Az intelligens anyaghasználatnak és a könnyűszerkezetes felépítésnek köszönhetően az új A4 osztálya egyik legkönnyebb autója, légellenállási együtthatója pedig egyenesen a legjobb (0.23 – szedán). Az alapkivitelű A4 1,4 TFSI csupán 1320 kilogrammot nyom.

A két új modellt számtalan okos technikával szerelték fel, amelyek használata az új Audi MMI kijelző és kezelési koncepciójának segítségével még könnyebbé válik. Az új A4-es technikai arzenáljának legérdekesebb elemei az Audi virtual cockpit, az okostelefon csatlakoztatás, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az Audi phone box mobiltelefon-tartó vezeték nélküli töltési lehetőséggel, a Head-up kijelző, az új vezetői segédrendszerek, valamint az Audi connect szolgáltatásai.

Az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit egy teljes egészében digitális műszeregység, amely 31 cm képátlójú LCD kijelzővel rendelkezik. Ezen a legfontosabb információk rendkívül részletgazdagon és nagy felbontású grafika segítségével jeleníthetők meg.

A középkonzolon elhelyezkedő MMI kezelőfelület szintén az új tervezési koncepció része, és fő kezelőelemként működik. A felső kategóriás infotainment rendszer, az MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz nagy, 21 centiméteres képátlójú kijelzővel és a forgó vezérlőelembe integrált MMI touch érintőfelülettel rendelkezik, amivel közelíteni és távolodni lehet a navigációs térképen, illetve karaktereket lehet beírni. Az MMI kezelési logikája egy okostelefonéhoz hasonlít és intelligens, szabadon kereső funkciót is tartalmaz.

Ha az ügyfél az MMI Navigációs rendszer plusz-szal rendeli meg gépkocsiját, automatikusan megkapja hozzá az Audi connect hardver modult is, amely az A4-est vagy az A4 Avant-ot a nagysebességű LTE hálózaton keresztül az internetre kapcsolja. Az utasok szörfölhetnek az interneten és vezeték nélküli hotspot segítségével e-mail üzeneteket küldhetnek és kaphatnak, miközben a vezető az Audi connect testreszabott szolgáltatásait veheti igénybe.

Az Audi okostelefon-csatlakoztatása új elem. Az iOS és Android rendszerű mobiltelefonokat egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett környezetbe, az Audi MMI felületéhez kapcsolja. Az Audi phone box az okostelefonokat a jármű antennájához csatlakoztatja, és a Qi-szabvány szerinti induktív módszerrel (vezeték nélkül) tölti is a készülékeket.

Az utastér egyébként tágasabb lett, az első válltér 11, a fejtér 24, míg a hátsó lábtér 23 mm-rel gyarapodott. A limuzin csomagteréről nincs adat, de a kombié 505 literes (+15 liter), ami a 40/20/40 arányban ledönthető üléstámlákat lefektetve 1510 literesre bővíthető. Az elektromos csomagtérajtó-nyitás alapfelszerelés.

Az új A4 és A4 Avant megkapja a legkorszerűbb konszern motorokat és váltóműveket, forgalmazása három benzines és négy dízelmotorral indul. Ezek a 150-272 LE-s teljesítmény-tartományt ölelik fel, tehát a bázismotor is erősebb, mint eddig. Az Euro 6-os egységek fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkent; igazi éhezőművész a 150 lovas A4 Sedan 2.0 TDI ultra, ami elméletileg beéri 3,7 liter gázolajjal 100 kilométerenként, átlagos széndioxid-kibocsátása pedig 95 g/km.

Különösen hatékony az új, 190 lovas benzines 2.0 TFSI ultra erőforrás is, amely mindössze 4,8 litert eszik és 109 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként. A két legpotensebb motor egyaránt hathengeres, a csúcsot a 272 lóerős 3 literes TDI képviseli. A modell életciklusa alatt egy g-tron változat is érkezik, amely földgázt, vagy a fenntartható módon termelt Audi e-gázt használja majd üzemanyagként.

Az új Audi A4 és A4 Avant hajtásláncát valamint futóműveit teljes egészében újrafejlesztették. A 6-fokozatú manuális váltót, a 7-fokozatú S tronic váltót (ami most már elsőkerék-hajtás esetén is rendelkezésre áll) valamint a 8-fokozatú tiptronic váltót áttervezték; ma már szabadonfutásra is képesek. Az elsőkerék-hajtás és az összkerékhajtás munkáját a minden hajtott kerékre külön ható forgatónyomaték-vezérlés egészíti ki. Az Audi 2016 elejétől a legerősebb TDI motorhoz extrafelszerelésként sport differenciálművet is kínál a hátsó tengelyen.

Az új A4 irányítása is jelentős mértékben fejlődött: egyrészről sportos és teljesítményorientált, másrészről pedig kifejezetten kényelmes. A felfüggesztések és a kormánymű elemei „kisimítják” az egyenetlen útfelület keltette zavarokat, de egyúttal fontos tájékoztatással is szolgálnak a vezető számára például az oldalirányú erők ébredéséről vagy a tapadásról. Ez a teljesítmény az új fejlesztésű ötkaros felfüggesztésen és az elektromechanikus szervokormányon alapszik – amelyek kivételesen könnyűek. Ezek teszik lehetővé a dinamikus vezetést és az első osztályú menetkényelmet, miközben egyúttal az üzemanyag-fogyasztást csökkentéséhez is hozzájárulnak.

Rendelhető extrafelszerelés a dinamikus kormányzás – amelynek áttételi aránya az autó sebességének és a bekormányzási szögnek megfelelően változik –, valamint a szabályozható lengéscsillapítókkal szerelt futóművek, amelyek révén a vezető választhat kétféle beállítási mód között: sportos vagy kényelmes. Mindkét felfüggesztési beállítás szerepel az Audi drive select menüjében, ami a 190 LE vagy annál nagyobb teljesítményű motorokkal szerelt modellekben alapfelszerelés.

Az Audi A4 valamint az A4 Avant vezetői segédrendszereivel új mércét állít fel kategóriájában. Előrelátó gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőket, hogy üzemanyagot takarítsanak meg, az Audi active lane assist segít a forgalmi sáv tartásában, míg a Stop&Go funkcióval és közlekedési torlódás asszisztenssel kiegészített adaptív cruise control megkönnyíti a vezetést az araszoló forgalomban. A közlekedési torlódás asszisztens egyik különlegessége a vezérlése. Számos paramétert figyelembe vesz, például az útburkolati jeleket vagy az elöl haladó forgalmat. További, a vezetésbiztonságot segítő fontos innovációk a parkoló-asszisztens, a keresztirányú forgalom asszisztens, a hátsó parkolássegítő rendszer, az ütközés elkerülő asszisztens, bekanyarodási asszisztens, az Audi pre sense rendszere, valamint a közlekedési táblák felismerése is elérhető.

A két új Audi A4 modell 2015 őszétől lesz kapható a márkakereskedőknél.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/