/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Audi S8

2019. július 03. 11:30   |   Autoblog
címkék:  

Az új Audi S8 progresszív luxusán túl atlétaként is csábít. Biturbó feltöltésű, nyolchengeres 4.0 TFSI motorjának teljesítménye 571 LE, nyomatéka pedig 800 newtonméter. A kiemelkedő menetdinamikai képességekről előretekintő működésű aktív futómű, dinamikus összkerék-kormányzás és sport-differenciálművel kiegészített quattro összkerékhajtás gondoskodik.

MOT_S8_01_Platte

Az Audi S8 nagyteljesítményű aggregátját mild-hibrid technikával működő V8-as konstrukcióként nem csupán a lehető legkulturáltabb járás jellemzi, hanem 571 LE teljesítményével, 800 newtonméter forgatónyomatékával annak biztos tudatával is szolgál, hogy minden menethelyzetben rendelkezésre áll a szükséges teljesítmény. Végsebességét 250 km/órára határolja le az elektronika. A kipufogórendszerben automatikus szabályzószelepek emelik ki még jobban a mély benyomást keltő akusztikai élményeket.

A mild-hibrid rendszer hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez. 48 voltos, szíjhajtású indítógenerátora és a hozzá tartozó lítium-ion akkumulátor a leállított motorral aktivált, úgynevezett „vitorlázás” üzemmódot, az erőforrás gyors újraindítását és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének kibővített üzemi tartományát is lehetővé teszi. A mindennapos használat során mindezzel akár 0,8 liter üzemanyag is megtakarítható 100 kilométerenként. A gazdaságosságról gondoskodik továbbá a cylinder on demand technikája is, amely az alacsony terhelés jellemezte menethelyzetekben önműködően állít le egyes hengereket.

Az innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációja a legsportosabb, ugyanakkor a legkényelmesebb menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel az Audi zászlóshajóját, a luxuslimuzinok lágy gördülésétől egészen a sportautók dinamikus irányíthatóságáig. Az új S8 már alapkivitelben előretekintő aktív futóműtechnikával készül. A légrugózással együttműködő high-tech rendszer elektromechanikus aktuátoraival minden egyes kereket külön-külön húzhat felfelé, illetve nyomhat lefelé, lehetővé téve a karosszéria állásának aktív szabályzását, s ezzel az oldalirányú billenés, illetve a gyorsításkor és fékezéskor jelentkező bólintó mozgások mérséklését.

S8 lo 1

A nagyobb útegyenetlenségeket felismerő első kamerának köszönhetően a rendszer előretekintő szabályzás mentén működhet. Az új Audi S8 igény szerint különösen kényelmes luxuslimuzin vagy vérbeli dinamikus sportautó, pontosan vezetője kívánsága szerint, amihez az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer mindjárt öt üzemmódot is kínál. Újdonság a „comfort+” módusz, amelyben még a kanyarvételek is a kényelem élményével szolgálnak: a kanyaríven a karosszéria akár három fokban befelé dőlve mérsékli jelentősen a bennülőkre ható oldalgyorsulást.

A „dynamic” üzemmódban az S8 bekormányzása feszes, s a gyors kanyarokban mindössze nagyjából 2,5 fok a karosszéria maximális oldalirányú dőlése. A normál futómű esetében ez az érték mintegy öt fok. Az előretekintő aktív futómű további új funkciója a komfort-beszállás, amikor a karosszéria az ajtók kinyitásakor – a kényelmesebb be- és kiszállást segítve – tempósan akár 50 millimétert is megemelkedhet.

Az első és a hátsó kerekek bekormányzási szögének független beállítását is lehetővé tévő dinamikus összkerék-kormányzás a  kis és közepes sebességeknél biztosított sportosan közvetlen kormányzási reakciókat az autópályán nyújtott magas fokú menetstabilitással és kis fordulókör-átmérővel kombinálja. A sport-differenciálmű a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Bekormányzáskor vagy kanyarbeli gyorsításkor a nyomatékot túlnyomórészt a kanyar külső ívén gördülő kerékre irányítja, valósággal a kanyarívre préselve az autót. Túlkormányzottság esetén a hátsó tengely sport-differenciálműve a kanyar belső ívén haladó kerékre irányítja a forgatónyomatékot, így stabilizálva az autót.

S8 lo 2

Kívánságra az ügyfelek szénszál erősítésű kerámiából készült féktárcsákat is választhatnak, átmérőjük elöl 420, hátul 370 milliméter. A kerámiafékek belső szellőzésűek, különösen kopásállóak és féknyereggel együtt 9,6 kilogrammal könnyebbek a szürkeöntvény tárcsával készült konstrukciónál. Az első féknyergek tízdugattyús kialakításúak.

Az új Audi S8 új stílust kölcsönöz a modellsorozat progresszív, lágyan ívelő és elegáns formavilágának, miközben markáns külső és belső dizájnelemek erősítik célzottan sportos karakterét. Az 5,17 méter hosszú sportlimuzin akár 21 col peremátmérőjű kerekekkel is rendelhető. Progresszív karakterét az első lökhárító, az oldalsó küszöbborítások és a külső visszapillantó tükrök házainak részletei, illetve a kipufogórendszer két S-specifikus, ovális kettős végcsöve is hangsúlyozza. Extrafelszerelésként a fekete elemek optikai csomagja is rendelkezésre áll. A világítástechnika választéka egészen az Audi lézervilágításával kiegészített és OLED-technikájú hátsó lámpákkal kínált HD Matrix-LED fényszórókig terjed.

Az új Audi S8 minden részlete tükrözi sportos luxuskarakterét. Igazi különlegesség a már alapkivitelben rendelkezésre álló, komfort Individual kontúrülés, amely sokrétű elektromos állítási lehetőségekkel, pneumatikus oldalpárnákkal és háromfokozatú fűtéssel készül, amit szellőztető és masszázsfunkció egészít ki. Az ügyfelek az egyaránt csúcsszínvonalú Valcona és Unikat bőrfajták közül választhatnak. A hátsó ülések szintén számos megoldást sorakoztatnak fel a színvonalas kényelem szolgálatában, valódi „First Class” hangulatot teremtve az Audi S8 utasterében. Kilenc igényes dizájn- és színvilág közül választhatnak az ügyfelek, köztük az Audi design selection pasztellezüst összeállítással. Utóbbi esetében a felső dekorbetét az új háromdimenziós hatású „Carbon Vector” felülettel készül, míg közvetlenül alatta sötét szálcsiszolt matt alumínium dekorbetét-sáv húzódik.

S8 lo 3

Az Audi által az új S8 számára kínált összesen 38 vezetői segédrendszer a Város és a Túra csomagokra felosztva áll rendelkezésre. Széles palettájukról is kitűnik az adaptív menetasszisztens, amely a Túra csomag központi rendszere. Az adaptív menetasszisztens az adaptív sebességszabályzás, a közlekedési torlódás asszisztens és a sávtartás funkcióit fogja össze. Az előretekintő gazdaságossági asszisztenssel együttműködve az adaptív menetasszisztens előrelátó módon lassíthatja, illetve gyorsíthatja az autót.

A vezetői segédrendszerek Város csomagjában az Audi pre sense side immár az Audi pre sense 360° technikájává bővíti a pre sense front és a pre sense rear rendszereket. Amennyiben e technika oldalirányú ütközés veszélyét érzékeli, az előretekintő aktív futóművel közösen villámgyorsan akár 80 milliméterrel is megemelheti a karosszériát, a küszöbök így kedvezőbb pozícióba kerülve vehetik fel az ütközési energiát. E funkció jelentősen enyhítheti az ütközés következményeit a bennülők számára. A teljes felszereltségben öt radarérzékelő, hat kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és egy lézerszkenner szerepel.

Az új Audi S8 új digitális szolgáltatásaival és legkorszerűbb hálózati kapcsolataival a progresszív technika élményét kínálja. Az MMI touch response kezelési koncepció teljes egészében digitális, a vezető csaknem minden funkciót két nagyméretű képernyőről vezérelhet. Alternatívaként a természetes hangvezérlést is igénybe veheti. A válaszok a fedélzeten tárolt információk alapján vagy felhőből érkezhetnek, s kívánságra az Amazon felhőalapú Alexa beszédszolgáltatása is rendelkezésre áll a fedélzeten.

S8 lo 4

A vezető számára fontos információk az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén jelennek meg, amelynek kétféle nézete is választható. Mindkét nézet S-specifikus, vörös grafikai elemekkel látható. Az MMI-rendszerben emellett speciális S-Performance megjelenítés is választható. Kívánságra a Head-up kijelző közvetlenül a szélvédőre vetítve jeleníti meg a fontos információkat.

Az új S8 infotainment- és médiaközpontjaként az MMI Navigációs rendszer plusz szolgál. Az Audi connect szolgáltatásainak széles kínálatában az Amazon Alexa beszédszolgáltatás integrációja mellett több Car-to-X szolgáltatás is szerepel, amelyek az Audi-flotta kollektív intelligenciáját veszik igénybe. Újdonságként egészítheti ki mindezt a közlekedésilámpa-információ, amit bizonyos európai városokban fokozatosan kínál az Audi: a városi környezeti infrastruktúrával kialakított hálózati kapcsolatok révén az autó szerveren keresztül juthat információkhoz a közlekedési lámpák központi számítógépéről, a vezető így a legközelebbi zöldhullámhoz igazodva választhatja meg sebességét. A Car-to-X szolgáltatások kínálatát az online közlekedési információk, a veszély-információk és az On-Street-Parking teszi teljessé. Az Audi smartphone interface révén az Android Auto, illetve az Apple Car Play vezeték nélkül állhat rendelkezésre a fedélzeten.

Kína, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea jelentős piacaira első ízben kizárólag hosszú tengelytávú változatában érkezik az Audi S8.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/