/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Chevrolet Camaro

2015. május 18. 12:35   |   DG
címkék:  

A hétvégén Észak-Amerikában bemutatkozott a hatodik generációs Chevrolet Camaro. Az ikonikus sportautó hatodik kiadása könnyebb, agilisabb és takarékosabb elődjénél, amely a teljesen új karosszériának és a vadonatúj erőforrásoknak köszönhető. Akárcsak a Mustangot, ezt az autót is meg lehet majd vásárolni négyhengeres turbómotorral, a csúcsot pedig – egyelőre – a 455 lovas SS változat képviseli.

A tervezők látványosabb, izmosabb karosszériát rajzoltak a Camarónak, amely ugyanakkor kisebb és könnyebb is lett az elődnél. Lemezeit szélcsatornában tökéletesítették, ami nagyobb leszorító erőben nyilvánult meg mindkét tengelyen és jó hatással volt a kezelhetőségre. A kidolgozottabb, modernebb külalak sokkal alacsonyabbnak és szélesebbnek láttatja az autót, pedig ezek közül csak az első állítás igaz. Az új Camaro 57 mm-rel rövidebb a jelenleg futó modellnél, ugyanakkor 20 mm-rel keskenyebb és 28 mm-rel alacsonyabb nála. A tengelytáv is változott, 41 mm-rel rövidebb lett.

A hűtőrács-fényszóró egység és a nyitott szájra emlékeztető nagy alsó légbeömlő nyílás igen eltökéltté teszi a Camaro arckifejezését. Az éles perem alá rakott kisméretű fényszórók alapesetben projektoros halogének, az RS és SS modellek azonban már xenonlámpákat kapnak LED-es nappali fénnyel. A profil is lendületesebb, hangsúlyos küszöbrésszel és vaskos hátsó sárvédővel, amely egyúttal a kocsi szélesebb, agresszívabb kiállását is erősíti. Hátul maradt a masszív lökhárító a négy kipufogóvéggel, a lámpák formáján azonban változtattak és élspoilert illesztettek a csomagtérajtóra. Az SS verzió egyedi orrkialakítást, légnyílásokkal tűzdelt motorháztetőt és hátsó szárnyat kapott. Új elem a formázott tető, amely hozzájárul a kivételes karosszéria merevséghez és kiegészíti a power dome-os géptetőt.

A tervezők egészen új szintre hozták fel az utasteret. A műszerfal új értelmezést nyert, a digitális korszakba lépett, de megtartotta a klasszikus Camarós stílusjegyeket. Szériában analóg főműszerekkel szállítják az autót, amelyek közé opcióként 20 centiméteres digitális, információs kijelző kerülhet. Ehhez adódik a középső, ugyancsak 20 centiméter átmérőjű nagyfelbontású képernyő, amely a MyLink infotainment rendszer elsődleges megjelenítője. Sportos hangulatot teremt az alul lapos kormánykerék és a két kör alakú szellőző, amelyek gyűrűjébe integrálták a hőfokszabályzót. Az új trendnek megfelelően a tervezők igyekeztek a lehető legkevesebb gombbal megoldani a kezelést. Újdonság az elektronikus kézifék is. Van LED-es belső világítás is, amely 24 különböző színre állítható be és a kiválasztott menetprogram függvényében is változik. A Driver Mode Selector menetdinamikai vezérlővel a sofőr a Snow/Ice, Tour, Sport és Track módok közül választhat. Az egyes programok hatást gyakorolnak a gázreakcióra, az automataváltó algoritmusára, a motorhangra, a szervokormány áttételére, a felfüggesztésre, valamint a menetstabilizáló rendszerre is.

Az új Camaro változattól függően 90 vagy több kilogrammot veszített a tömegéből. Szerkezeti elemeinek 70 százaléka új, karosszéria merevsége pedig 28 százalékkal javult. Számos ponton acél helyett alumíniumot használtak, egyedül az új ötlengőkaros független hátsó felfüggesztés 12 kilogrammos megtakarítást hozott. A könnyebb és merevebb, erősebb motorral szerelt új Camaro jobb köridőkre képes, mint az 1LE csomaggal felvértezett, pálya-centrikus előző generációs modell. Most első ízben, az autó mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókkal működő aktív felfüggesztéssel is rendelhető (Magnetic Ride Control). A korábban a Camaro ZL1 számára fenntartott rendszer másodpercenként ezerszer „olvassa” az utat és a vezetési körülményeket, s automatikusan, ezek figyelembe vételével hangolja a csillapítást.

Az összes új Camaro modellt Brembo fékrendszerrel szállítják. Az LT bázismodellen az első tárcsák átmérője 32 centi, amelyeket 4-dugattyús nyergek szorítanak, míg hátul 315 mm-es korongokba egydugattyús nyergek harapnak. A Camaro SS megállításáról 345 mm-es első és 338 mm-es hátsó tárcsák, valamint 4-dugattyús nyergek gondoskodnak. A tapadásért 18-20-as felnikre szerelt Goodyear gumik felelnek.

Az új Camaro hat különböző hajtáslánccal érkezik a piacra, a háromféle erőforrás kézi és automataváltóval is párosítható. Akárcsak a Camaro elsődleges riválisának tekinthető Ford Mustang, a Camaro is választható lesz négy-, hat- és nyolchengeres motorral. A Camaro LT orrában egy új fejlesztésű 2 literes négyhengeres turbómotor dolgozik, amely 275 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad le. Izomautóba nyolchengeres blokk illik, mondhatnánk, azonban nem szabad lebecsülni a sornégyest, amely széles tartományú nyomatékleadásával tűnik ki. Már 2100-as fordulaton leadja nyomatéka 90 százalékát és egészen 4500-ig rendelkezésre bocsátja mind a 400 newtonmétert. A Camaro LT kevesebb mint 6 másodperc alatt eléri a 96 km/órás sebességet, becsült fogyasztása pedig autópályán 7,8 l/100 km, ami minden idők legtakarékosabb Camarójává avatja.

A középső erőforrás a szintén új fejlesztésű, 3,6 literes szívóüzemű V6-os, amely 335 lóerőt és 385 Nm nyomatékot présel ki magából. A szegmens legnagyobb literteljesítményű szívómotorja közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses és hengerlekapcsolás funkcióval is felvértezték, így részterhelésen a hatból két hengert kiiktat a hajtásból, pozitív hatást gyakorolva az üzemanyag-fogyasztásra. A 2 literes turbó és a 3,6 literes V6-os hajtómű hatsebességes kézi váltóval érkezik, de opcióként új, nyolcfokozatú Hydra-Matic 8L45 automatával is társítható. A sorozat legerősebb tagját, a Camaro SS-t a GM 6,2 literes LT1 V8-as motorja viszi, amely a Corvette Stingrayt is mozgatja. A hatékonyság és a teljesítmény között ennél a blokknál is olyan megoldások teremtenek egyensúlyt, mint a változó szelepvezérlés, a direkt befecskendezés és az aktív hengerlekapcsolás. Az erőforrás legnagyobb teljesítménye 455 lóerő, a maximális nyomaték pedig 617 Nm. Alapesetben ehhez a változathoz is hatgangos kézi váltó jár, amely visszaváltásoknál gázfröccsel segít, de a Hydra-Matic 8L90 automata is elérhető volánfülekkel.

A hatodik generációs Camaro még idén piacra kerül az Egyesült Államokban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/