/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új csúcs Citroën

2021. április 12. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën ma leleplezte új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-középkategóriás autók világát. A benzines és plug-in hibrid meghajtással érkező, műfajteremtő modell a modernitás, a presztízs és az innováció szellemét sugározza.

A C5 X a meglehetősen konzervatív felső-középkategóriába érkezik, és már első pillantásra meglep és magával ragad. Nagyon karakteres koncepció, amely példa nélküli a piacon, és teljes természetességgel foglalja el a Citroën új prémium modelljének helyét. Közvetlen inspiráló forrása a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatkozott CXperience Concept tanulmányautó.

A C5 X vonalai azonnal meghódítják a szemlélőt: a forma nagyon határozott, stabilan „ül” a kerekeken, egyszerre robusztus és elegáns. A karakteres vonalvezetés elsősorban azzal hoz újat a D-szegmensbe, hogy csomagtérajtaja az ötajtósokban és a kombikban alkalmazott megoldások egyfajta szintézisét teremti meg, miközben olyan elemeket is felvonultat, amelyek a SUV-k világát idézik.

A hosszan elnyúló motortérfedél, az íves vonalak, a magasan húzódó övvonal és a hátsó kerekek feletti egyedi formai megoldás különlegessé és dinamikussá teszi a karosszériát; ezek a jegyek több olyan modellből köszönnek vissza, amelyek az évek során a Citroën prémium modelljei voltak. Az ötödik ajtó a kombik praktikusságát nyújtja.

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 collos felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent. A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas.

A C5 X Advanced Comfort ülések kényelem szempontjából igazi hivatkozási alapot jelentenek. Az autó utasterében valóban otthon, a saját nappalinkban érezhetjük magunkat. A speciális tömőanyagok kiemelkedő vizuális és praktikus kényelemérzetet nyújtanak. A dinamikus komfortot a vastag, strukturált hab és egy nagy sűrűségű réteg biztosítja, amelyekkel hosszú utazások során is kellemesen, ellazultan érezhetjük magunkat.

A Citroën még egy különleges újdonságot kínál, amelynek köszönhetően megtapasztalhatjuk a márka „repülőszőnyeg-hangulatát”: a Advanced Comfort futómű minden apró akadályon, bukkanón, kátyún, fekvőrendőrön és egyéb egyenetlenségen simán repít át bennünket. A C5 X plug-in hibrid verziójában pedig ennél is többet kínál a márka: az aktív Advanced Comfort futóművet. Ennél a megoldásnál három vezetési mód közül választhatunk, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik azt.

A C5 X csomagterénél a kombik jellegzetességeinek megvalósítására törekedtek a tervezők, úgy méretben, mint általános kialakításban. Mindezt a tágas, 545 literes alaptérfogat, a lehajtott hátsó ülésekkel elérhető 1640 literes maximális térfogat, az alacsony küszöb és az egyenes oldalfalak biztosítják. A pakolást a csomagtérfedélhez csatlatoztatott roló is könnyíti, a csomagtér pedig elektromosan nyílik. Szabad kezes funkció is van.

A C5 X 1,6 literes turbómotorral és plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik meg a piacra. Az utóbbi 225 lóerő összteljesítményű és teljesen elektromos üzemmódot is kínál, amikor 50 km-t is megtehetünk egy töltéssel, akár 135 km/órás sebességgel. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő. Szabadidőnkben pedig nyugodtan indulhatunk hosszabb utakra is a belsőégésű motort használva. A plug-in hibrid C5 X a modern elektromos autózás lehetőségét nyújtja, teljes kényelem és sokoldalúság mellett.

A C5 X emellett a legszínvonalasabb technológiai megoldásokat kínálja. Újdonsága a kiterjesztett szélvédő kijelző, amely színesben, nagy méretben vetíti a szélvédőre az információkat. A vezetőnek már nem kell levennie szemét az útról ahhoz, hogy megkapja a számára szükséges információkat.

A Citroën a C5 X-ben vezeti be az új, teljes mértékben digitális kommunikációs felületet is. Az új eszköz 12 hüvelykes HD érintőképernyőn kommunikál, 4 darab C típusú USB-csatlakozó és egy vezeték nélküli telefontöltő tartozik hozzá. Az adatok frissítése felhőn keresztül történik, a Mirror Screen funkcióhoz pedig már nincs szükség a telefon csatlakoztatására. Az eszköz a tabletek mintájára készült: beállításai, megjelenése, widgetjei személyre szabhatóak. A rendszer hangvezérléssel működik, olyan, mint egy jó személyi asszisztens.

A C5 X a vezetéstámogató rendszerek tekintetében is a csúcstechnológiát képviseli. A Highway Driver Assist egyesíti az adaptív tempomatot, a Stop & Go funkciót és a sávtartó asszisztenst. Ezenkívül számos egyéb berendezés könnyíti a mindennapi életet vezetés közben: a nagy látókörű holttérfigyelő, a mögöttes forgalomra figyelmeztetés, a 360 fokos kamera, vagy a kulcs nélküli nyitó-záró és indító funkció.

A C5 X benzinmotoros és plug-in hibrid meghajtással lesz elérhető, 2022 elején érkezik a kereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/