/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új esztergomi Suzuki

2014. október 03. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Több mint negyed századdal az első modell bemutatója után a Vitara-örökség egy vadonatúj sportos szabadidőautóban ölt testet. A minden ízében megújult Vitara személyre szabható dizájnjával leendő tulajdonosainak lehetőséget ad az önkifejezésre is. A Vitara 1,6 literes, 120 lóerős motorokkal, két- illetve négykerék-hajtással jövőre érkezik.

Az új Vitara dizájnja a Suzuki szabadidőautók formatervezési örökségét folytatja. A kagylóhéj motorháztető (a Vitara sorozat megkülönböztető jegye) erőteljes megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének, a trapéz alakú első lökhárító határozott úttartást sugall. A kocsiszekrény oldalának emelkedő vonalvezetése és a motorháztető oldalsó szellőzőnyílásai az első generációs Vitarát idézik. Az egész karosszérián végigfutó vállvonalak a markáns SUV-karaktert erősítik.

A 215/55R17 kerekekkel felszerelt új Vitara hasmagassága 185 milliméter, emellett 18,2°-os első és 28,2°-os hátsó terepszög szavatolja, hogy a vezető nyomvályús és havas útfelületeken is biztonsággal kormányozhassa járművét. Az új Vitara egyébként kisebb az elődmodellnél, sőt, 12,5 centiméterrel rövidebb az SX4 S-Crossnál is. Az utóbbi 10 centiméterrel nagyobb tengelytávval bír, viszont 3 centiméterrel alacsonyabb az új Vitaránál, ami  4175 mm hosszú, 1775 mm széles és 1610 mm magas, a tengelytávja pedig 2,5 méter. A Vitara csomagtere is kisebb, 375 literes és 1120 literig bővíthető.

A Vitara azonban tagadhatatlanul jobban néz ki az SX4 S-Crossnál, személyre szabhatóságban pedig ugyancsak felülmúlja. A külső színek széles választéka és egy sor opcionális dizájnelem lehetővé teszi, hogy a tulajdonos autója megjelenésével is kifejezze személyiségét. A vásárlók tizenöt színváltozat közül választhatnak, amelyek közül három vadonatúj (Atlantisz türkiz gyöngymetál, horizont narancsmetál, szavanna elefántcsontmetál), néhány pedig két árnyalat kombinációja.

Tulajdonosa emellett két vizuális kiegészítő csomaggal is felruházhatja az autót. Az egyik a városi csomag, ami krómbevonatú ködlámpakeretet, oldalszegélyeket és hátsó tetőspoilert tartalmaz, a másik pedig a terepcsomag, első és hátsó védőlemezzel, ködlámpakerettel, oldalszegélyekkel és csomagtér-peremvédővel. Ezen kívül öt további külső és belső egyénre szabási lehetőség is kínálkozik. Az első hűtőrács és a lökhárító díszléc lehet fehér vagy fekete, a műszerfal díszítés lehet türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete, a szellőzőnyílás-gyűrűk választhatók türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete színben, és a központi óra stílusa is kétféle lehet (carbon vagy kanji).

A Suzuki az SX4 S-Crossban a világon elsőként alkalmazott két külön csúsztatható elemből álló üvegtetőt, amit az új Vitara is felvonultat. A napfénytető az első és a hátsó ülések fölé is kiterjed, zárt állapotában a két üvegpanel együttes hossza 1000 mm. Nyitott állapotban az 560 mm-es nyílás az autóban ülők számára a nyitott tetővel való utazás frissítő élményét adja. Az audiorendszer hétcolos érintőképernyője lehetővé teszi az intuitív használatot – akár kesztyűben is. A járműben utazók okostelefonjukat is csatlakoztathatják a rendszerre.

Az új Vitarát az SX4 S-Crossból ismert 1,6 literes VVT benzinmotor, illetve az 1,6 literes DDiS dízelmotor hajtja. Mindkét Euro 6-os normájú erőforrás 120 lóerős, a benzines nyomatéka 156 Nm 4400-as fordulaton, míg a dízelé 320 Nm már 1750-es fordulatszámon. A benzinmotorhoz ötsebességes, a dízelmotorhoz hatsebességes kézi váltó tartozik, de az előbbihez hatfokozatú automataváltó is rendelhető manuális kapcsolási lehetőséggel. A sofőr a kormányon elhelyezett fülek segítségével is válthat sebességet. A menetteljesítményekről és a fogyasztásról egyelőre nem érkeztek adatok, annyit tudunk csak, hogy a start/stop rendszernek is köszönhetően a benzinmotoros kétkerék-hajtású változat széndioxid-kibocsátása 123 g/km, a dízelé pedig csupán 106 g/km.

A Vitara az SX4 S-Crossban debütált ALLGRIP összkerékhajtással is elérhető lesz, amely négy üzemmódot kínál. Az Auto üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált négykerék-hajtásra, ha kerékkipörgést észlel. A Sport üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja a négykerék-hajtás előnyeit. A Snow üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. Alaphelyzetben négykerék-hajtással működik. Emellett rendelkezésre áll a Lock üzemmód, amelyet arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.

Az új Vitara aktív és passzív biztonsági csomagja is gazdag. Az aktív csomag része például a radaros féktámogató rendszer (RBS), ami érzékeli a Vitara előtt haladó járművet, és ha ütközésveszélyt észlel, hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő felirattal figyelmezteti a vezetőt. Ha az ütközésveszély tovább fokozódik, a rendszer aktiválja a fékrásegítőt, amely vészfékezés esetén növeli a fékerőt. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket. Az RBS így kis sebességnél segít megelőzni az ütközést, illetve ha az ütközés bekövetkezik, segít csökkenteni annak erejét. Az RBS radarfunkcióval kombinálható az adaptív sebességtartó (ACC) rendszer, amely a követési távolság és a sebesség tartásával könnyebbé, pihentetőbbé teszi a vezetést.

A passzív biztonsági csomag része a hét légzsák, az előfeszített biztonsági övek és erőhatárolók, valamint a fékpedál hátramozgását korlátozó szerkezet. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.

A Suzuki Vitara sorozatgyártása 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A későbbiekben a Suzuki a modellt globális kompakt sport-szabadidőautóként exportálja majd a világ számos pontjára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/