/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Hyundai i20 WRC

2015. december 10. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai Motorsport a csapat központjában, Alzenauban (Németország) leplezte le vadonatúj autóját, az új generációs i20 WRC-t, és ezzel útjára bocsátotta az FIA rali világbajnokság (WRC) 2016-os évadát.

Az új generációs i20 WRC hivatalos premierje egy izgalmas, új fejezetet nyit a Hyundai Motorsport rövid, két sikeres WRC évadot felölelő történetében. Ezen idő alatt a csapat rendkívül gyors ütemben fejlődve ütőképes ellenféllé nőtte ki magát a rendkívül kemény mezőnyben.

A 2013-as alapozó évet követően a csapat villámgyorsan vadonatúj WRC autót fejlesztett ki a világbajnokságban töltött első, 2014-es szezonjára. Az autó gyorsnak és megbízhatónak bizonyult; első győzelmét Németországban, 2014 augusztusában aratta. 2014. Ezt követően, a második évadban már kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott a csapat: négyszer végeztek a dobogón, és egészen a szezon utolsó ralijáig harcban voltak a konstruktőri világbajnoki címért.

2015 elején a csapat egész éves teszt- és fejlesztési programba fogott, hogy megalkossák az új generációs i20 WRC változatát, amely elsőként a 2016-os Monte Carlo ralin fog rajthoz állni. Az új generációs i20 a mai premiert megelőzően nyolcezer kilométernyi tesztet tudhatott maga mögött, és ezek során gyorsabbnak bizonyult elődjénél. A pilóták a kedvezőbb vezethetőségről is elégedetten nyilatkoztak.

Az új autó a Hyundai Motorsport 2013 óta töretlen evolúciójának gyümölcse. Habár a csapat még mindig fiatalnak számít, a WRC világában máris rangot vívott ki magának. Ugyanezt a növekedést tükrözik a csapat 2016-os évadra kitűzött céljai, azaz hogy minden szakaszon az élbolyban küzdjenek az elsőségért, és az eddigieknél is intenzívebben törjenek a bajnoki címre.

A Hyundai Motorsport a 2016-os rali világbajnokság minden egyes versenyén három autóval áll rajthoz: ezeket Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville vezeti a teljes évadban. A három pilóta a januári Monte Carlo ralitól a megújult ausztráliai szezonzárásig (beleértve a vadonatúj kínai versenyt is) osztozik a 3., 4. és 20. rajtszámú autókon. Minden ralin máshogy párosítják a pilótákat és az autókat, így a csapat maximális rugalmassággal alakíthatja ki bajnoksági stratégiáját. A csapat Monte Carlóban két darab új generációs i20 WRC-vel, valamint egy előző szériás versenyautóval kezdi harmadik évadát. Később, a Svéd ralitól fogva három egyforma autóval javítják esélyeiket.

A csapat továbbra is igénybe veszi a fiatal holland tehetség, Kevin Abbring szolgáltatásait, aki a következő évadban is tesztpilótaként segíti a Hyundai Motorsport munkáját. Abbring szerződése értelmében egyes WRC futamokon is részt vesz egy negyedik autóval, ám elsődleges feladata az, hogy a 2017-es autó fejlesztéséről, valamint az R5 tevékenységekről gondoskodjon.

Az R5-ös autó alapját az új generációs i20 adja. A néhány héten belül színre lépő versenyautót a Hyundai Motorsport ügyfélprogramjáért felelős részleg gondozza. A 2016 első felében zajló fejlesztési fázist követi az autó homologizációja 2016 derekán. A WRC privát versenyzői az év második felétől rendelhetik meg az autót.

A Hyundai Motorsport elsődleges feladata mindazonáltal az, hogy felkészüljön a 2016 januárjában esedékes Monte Carlo ralira, ahol teljes gőzzel beindul a küzdelem a 2016-os bajnoki címért.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/