/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Mercedes-Benz C-osztály

2021. február 23. 17:35   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes leleplezte az új C-osztályt, amely elődjénél tágasabb és minden részletében fejlettebb. A Mercedes-Benz első olyan modellje, amelynek minden hajtáslánca rendelkezik elektromos rásegítéssel. Új a konnektoros hibrid modell, amely egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.

Az új Mercedes-Benz C-osztály a magabiztos arányaival már álló helyzetben is dinamizmust sugároz. A rövid első és hátsó túlnyúlás a hosszú tengelytávval, valamint a hátrébb tolt utastér a klasszikus sportmodellek ismertetői, amelyhez szélesebb nyomtáv és 17-19 colos kerekek társulnak.

Elöl a márka jól ismert hűtőrácsát találjuk, alaphelyzetben központi csillaggal és lamellákkal. Az Avantgarde kivitel esetében további díszítőelemek és króm keretek garantálják a kivételes megjelenést, miközben az AMG Line a gyémántmintás hűtőráccsal nyújt még izgalmasabb látványt. A szedán esetében elsőként üdvözölhetjük a kifejezőbb, kétrészes hátsó lámpákat. A színpaletta három új árnyalattal bővült.

A műszerfal egy alsó és egy felső részre oszlik: a szárnyat mintázó szekció az új, laposabb légbeömlőkkel ad helyet a látványos díszbetéteknek, míg az alsó a középkonzol folytatásaként olvad össze egyetlen egységgé. A vezetőközpontúság még sportosabb hangulatot teremt: a műszerfal és a központi kijelző hat fokkal fordul a pilóta felé.

Az Avantgarde kivitel új sportülései a könnyedség érzését teremtik meg, a különleges kialakítású fejtámlák pedig állíthatóságuk révén a kényelmet is kiválóan szolgálják. A műszerfal műbőr vagy nappabőr borítással is elérhető, amelyhez nyílt pórusú díszbetétek és valódi alumínium társul. A látványt és a személyre szabhatóságot már alapfelszereltségként kibővített LED-es hangulatvilágítás fokozza.

A különálló, lebegő hatást keltő műszercsoport a klasszikus körműszerekkel kiváló tájékoztatást nyújt, opcionálisan pedig 10,25 helyett 12,3 colos kivitelben is elérhető. Központi elem a különálló, nagyfelbontású érintőképernyő. Az enyhén a vezető felé forduló megjelenítő alaphelyzetben 9,5, opcionálisan pedig 11,9 colos.

Az új S-osztályhoz hasonlóan a C-osztály is az MBUX központi rendszer második generációját kapja. A belső tér így még digitálisabbá és intelligensebbé válik, amelyhez a szoftveres és a hardveres támogatásban is hatalmas előrelépések történtek. Az egyértelmű elrendezés mellett a személyre szabhatóság a klasszikus, a sportos és a diszkrét stílussal otthonos környezetet garantál, a teljes képernyős navigáció pedig ismeretlen környezetben is könnyű eligazodást biztosít. A továbbfejlesztett „Hey Mercedes” beszédvezérlés nem csak minden eddiginél interaktívabb, de az online kapcsolat révén tanulásra is képes.

Az MBUX Smart Home funkciójával a C-osztály az okosotthonnal szoros összeköttetésben, komfortzónánk kibővítéseként működik, és hozzáférést kínálhat egyes otthoni funkciókhoz. Állíthatjuk otthonunk hőmérsékletét, kapcsolhatjuk a lámpákat, a redőnyöket, nyithatjuk a garázsajtót, a mozgásérzékelők és a kamerarendszer pedig tájékoztathat minket a várt vagy nem szívesen látott látogatókról. A Mercedes-Benz „Online Music” funkciója hozzáférést biztosít a legnagyobb streaming szolgáltatók zenetárához közvetlenül az MBUX rendszer részeként. Az opcionálisan elérhető kiterjesztett valóság funkció az első kamera képét vetíti ki a központi kijelzőre, amelyet kiegészítő virtuális adatokkal lát el.

Az opcionális felszereltségek listáján megtalálható a színes, szélvédőre vetítő head-up display is. A kibővített tartalmakkal rendelkező rendszer 9 x 3 colos felületen dolgozik. A központi kijelző alatt elhelyezett ujjlenyomat-olvasó segíti a gyors és kényelmes bejelentkezést az MBUX rendszerbe, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá a személyes adatainkhoz és online fizetési lehetőségeinkhez. Az MBUX rendszer vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé. Így a C-osztály anélkül fejleszthető, hogy az ügyfeleknek ehhez el kelljen látogatniuk a szervizbe.

Az elektrifikáció és a downsizing eredményeként a C-osztály új mércét állít fel hatékonyság tekintetében. A motortérben kizárólag a legmodernebb négyhengeres erőforrásokat találjuk: a turbófeltöltésű dízel és benzines motorok munkáját integrált indítómotor-generátor (ISG) segíti, amely a 48 V-os hálózattal összeköttetésben lehetővé teszi a hatékony vitorlázást, a rásegítést és az energia visszanyerését, hozzájárulva az üzemanyag-megtakarításhoz. A rendszernek köszönhetően az erőforrások különösen gyorsan és finoman indulnak újra, így a start-stop rendszer működése jóformán észrevehetetlen.

Kiemelkedő hatékonyságú az új OM 654 M dízelmotor, amely második generációs ISG rendszerrel rendelkezik. Az akár 265 lóerős teljesítményéhez akár 20 lóerőt tesz hozzá a 48 V-os rendszer, átfogó átalakításai pedig minden eddiginél meggyőzőbb motort hoznak létre. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltő különösen gyors reakciókat biztosít, az acéldugattyúkban elhelyezett speciális hűtőcsatorna pedig a hőháztartásnak kedvez. A kipufogógáz-kezelésben is továbblépnek az új négyhengeres motorok, amelyek működése minden eddiginél tisztább.

Az ugyancsak moduláris kialakítású M 254-es négyhengeres, turbós benzinmotor hatékonyságát is a második generációs ISG rendszer fokozza. Akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is hozzátehet a hajtáshoz az elektromos kiegészítés. A kettős megfúvású turbófeltöltő technológia még gyorsabb reakciókat biztosít. Az overboost funkció révén a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszik. A 9G-TRONIC automataváltó minden motorváltozatnál az alapfelszereltség része. A 4MATIC összkerékhajtási rendszer is továbbfejlődött.

Az új generációs benzinmotorok mindegyike négyhengeres, a kisebbik 1,5, a nagyobbik 2 liter lökettérfogatból meríti erejét. A C 180, a C 200 és C 200 4MATIC modellek 1,5 literes aggregátja 170, illetve 204 lóerőt hoz ki magából, míg a C 300 és C 300 4MATIC kivitelek 2 literes egysége 258 lóerőre képes. A maximális nyomaték 250 (C 180), 300 (C 200), valamint 400 Nm (C 300). Már az alapmodell is 8,6 másodperc alatt sprintel százra, a C 200 7,3, a C 200 4MATIC 7,1, a C 300 pedig kereken 6 másodperc alatt intézi a mutatványt.

Az immár 1992 köbcentiméteres négyhengeres dízelek teljesítménye 200, illetve 265 lóerő (C 220 d és C 300 d). Maximális nyomatékuk 440, illetve 550 Nm, már 1800-as főtengely-fordulattól. A C 220 d 7,3, a C 300 d 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, ami igazán elismerésre méltó.

A piaci bevezetést követően röviddel elérhetők lesznek a negyedik generációs hibrid modellek is, amelyek ugyanolyan alapmotor használatával jelentős előrelépést jelentenek majd. 129 lóerős elektromos teljesítményével és kb. 100 kilométeres, WLTP szerinti elektromos hatótávjával a konnektoros C-osztály sok esetben a belsőégésű motor használata nélkül tud aktívan közlekedni. Ha pedig szükség van rá, a csúcsmodern M 254-es kétliteres, turbós benzinmotor 204 lóerőt kínál. A rendszerteljesítmény összesen 313 lóerő, a maximális nyomaték 550 Nm; nem csak kimagasló hatékonyságú, hanem határozottan sportos is. A villanymotor már alapjárattól 440 Nm nyomatékot kínál.

A házon belül fejlesztett negyedik generációs akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, amely akár 100 kilométeres elektromos hatótávot szavatol. A hatékonyságot az akkumulátor belső hűtőrendszere is fokozza, amely egyben lehetővé teszi az egyenáramú gyorstöltést. Az opcionális 55 kW-os DC töltési lehetőséggel így a lemerült akkumulátor csupán 30 perc alatt teljesen feltölthető. A gyors otthoni töltést opcionálisan háromfázisú, 11 kW-os AC tölthetőség segíti.

A vezető az elektromos rendszer működését az üzemmódválasztó és a kiegészítő elektromos funkciók segítségével állíthatja be, így elektromos üzemmódban, „egypedálos” érzettel vezetheti a járművet. A Battery Hold funkció pedig lehetővé teszi az akkumulátor töltöttségének megtartását, ami különösen hasznos, ha például egy hosszú utat követően érkeznénk városi környezetbe.

A vadonatúj, dinamikusan hangolt futómű elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás. A C-osztály különösen stabilan és dinamikusan viselkedik az opcionális négykerék-kormányzással. A hátsó kerekek 2,5 fokos elfordulása 43 centiméterrel, 10,64 méterre csökkenti a fordulókört. Mindehhez egy közvetlen kormányzási áttétel is társul, így a végállások között 2,35 helyett 2,1-et, illetve 2,3-at fordul a volán. 60 km/órás sebesség felett a hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, fokozva a menetdinamikát és csökkentve az alulkormányozottsági hajlamot.

Az előző C-osztályhoz képest további funkciókkal bővült a vezetői segédrendszerek csomag, még pihentetőbb, még biztonságosabb és még kényelmesebb közlekedést lehetővé téve. Az aktív kormányzás asszisztens egészen 210 km/h-ig tartja a sávban az autót. A 360 fokos kamerarendszer segítségével a rendszer autópályás torlódás esetén a sáv szélén vezetve az autót elősegíti a mentősáv kialakítását. A táblafelismerő asszisztens funkciói is bővültek: a rendszer már észleli az építési munkálatok tábláit és a kiegészítő, feltételekhez kötő táblákat is.

Az új C-osztály szériában LED High Performance fényszórókkal rendelkezik. Az opcionális Digital Light rendszer viszont forradalmi megoldásként nem csak kiválóan világít, hanem lámpánként 1,3 millió mikrotükrével tökéletesen alkalmazkodó, nagyfelbontású fényt bocsájt ki. Mindez nem csak a közlekedőtársak elvakítása nélküli tökéletes világítást jelenti, hanem kiegészítő funkciókat is. A Digital Light például útfelújítások esetén az úttestre világít egy tájékoztató jelzést a jármű szélességéről. Az intelligens technológia észleli és megvilágítja az éjszaka nehezen észlelhető gyalogosokat. Továbbá, ha menetiránnyal szemben haladunk, arról is tájékoztathat minket az úttestre vetített szimbólum.

4751 mm-es hosszúságukkal és 1820 mm-es szélességükkel a Limuzin és T-Modell típusok jóval nagyobbak elődjeiknél (+ 65 és +49 mm). A tengelytáv 25 mm-rel növekedett 2865 mm-re, amely elöl és hátul egyaránt nagyobb helykínálatot nyújt. A nagyobb méretek ellenére a légellenállási együttható változatlanul 0,24 a szedán és 0,27 a kombi modellek esetében. A csomagtér a limuzin esetében 455 liter, a kombinál 490 liter, és egészen 1510-ig bővíthető. A plug-in hibrid modellekben kisebb a poggyásztér, ám az elődökhöz képest 45 literrel nőtt az érték. A limuziné 360 literes.

Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első példányok pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/