/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Peugeot 3008 SUV

2020. szeptember 01. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot leleplezte az új 3008 SUV-t, melynek dizájnja az eddigieknél is modernebb. Bent a legújabb generációs vezetést segítő rendszerekkel és az i-Cockpit legfrissebb változatával találkozunk. A kompakt SUV két- és négykerék-meghajtású plug-in hibrid változatban, valamint benzines és dízelmotorokkal egyaránt elérhető lesz.

Az új Peugeot 3008 SUV orr-része továbbra is úttörő formatervezési megoldás, tökéletesen egyedi és inspiráló. A kifinomult, dinamikus vonalvezetés a modernitás új szakaszát jelenti. A keret nélküli hűtőrács tekintélyt parancsoló, ugyanakkor finom vonalú, a fényszórók alatt kis szárnyakban végződik, így formai egységbe vonja az orr-rész minden egyes alkotórészét. A motorháztető alsó vonalának közepét a modell neve díszíti büszkén – ez a megoldás a Peugeot teljes kínálatára kiterjed majd.

Az új lökhárítóba épített, ragyogó fekete légterelők és a fényezett védőszegély a modell sportos jellegét emelik ki, már az első felszereltségi szinten is. A GT és a GT Pack változatokon egyedi hűtőrács jelenik meg, amely tovább erősíti a prémium jelleget. Újratervezték az első fényszórókat is: az agresszívabb tekintet szakít az eddig megszokott stílussal. Már a belépő szinten LED-es technológia működik, a fényszórótestek vonalai pedig igen élesen, összetartó nappali fényekben végződnek.

A GT csomag már Full LED fényszórókat kínál, amelyek még dobnak egyet a különleges, high-tech megjelenésen. Ebben a változatban továbbfejlesztett nappali fény és kanyarfényszóró is található. A hátsó lámpák – köztük a tolatólámpa –  is megkapták a Full LED technológiát, a márkára jellemző oroszlánkarmok pedig 3D-ben jelennek meg, így téve egyedivé a modell hátsó részét. Az irányjelzők futófényesek. A hátsó fényszórókat átlátszó, füstszínű bura védi, amely meghosszabbítja a csomagtér mentén húzódó fekete díszsávot, optikailag szélesítve az autót. Újdonság a sötét stíluselemeket tartalmazó Black Pack csomag, amely a legfelső – GT és GT Pack – felszereltségi szinteken lesz elérhető.

A Peugeot 3008 sikerében mindig nagy szerepe volt a látványos utastérnek. Az új 3008 SUV-ba továbbfejlesztett i-Cockpit került, amely még modernebb, még inkább prémium minőségű. A 12,3 hüvelykes digitális műszeregység teljes egészében személyre szabható, egyedileg beállítható. Az új, 10 hüvelykes központi HD érintőképernyő hét, zongorabillentyű szerűen elhelyezett gomb segítségével is vezérelhető. Az elegáns megjelenésű képernyőn bármikor közvetlenül elérhetjük a legfontosabb kényelmi szolgáltatásokat: az audiórendszert, a légkondicionálót, a hangvezérléssel működő 3D navigációs rendszert, az autó beállításait, a telefont, a mobilalkalmazásokat és a vészvillogót. A plug-in hibrid változatokban külön gombbal érhetjük el az elektromos üzemmódhoz szükséges funkciókat.

A belső égésű motorokkal szerelt, automata váltós változatokon a középkonzolon találjuk a vezetési mód kiválasztására szolgáló gombot, mellyel a Normal, a Sport és az Eco mód között választhatunk. A plug-in hibrid változatokban a hasonló gombbal az Electric, a Hybrid, a Sport és – a HYBRID4 300 változaton – a 4WD vezetési mód között válthatunk. Az i-Cockpit megújult, modernebb jellegének hangsúlyozására új beltéri csomagok is készültek, amelyek tovább javítják az utastér minőségét, növelik vonzerejét.

Az új 3008 SUV-ban a legújabb generációt képviselő vezetést segítő rendszerek teszik teljessé a technológiai kínálatot: éjjellátó rendszer, adaptív tempomat Stop and Go funkcióval, sávtartó automatika, legújabb generációs vészfékező rendszer és kibővített táblafelismerő rendszer. Az arzenál része még a Visiopark 2 360°-os első és hátsó kamera, a Park Assist, az aktív sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az éberségfigyelő és az aktív holttérfigyelő rendszer is.  A MirrorScreen funkció, valamint az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazások segítségével a telefon adatait a központi kijelzőn is megjeleníthetjük. A telefon töltéséhez a vezeték nélküli töltőn kívül az első üléssorban egy, a hátsó üléssorban pedig újdonságként két USB-csatlakozó áll rendelkezésre.

A márka számára fontos a választás szabadsága, ezért az új 3008 SUV kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető: HYBRID4 300 e-EAT8 négykerék-meghajtással és akár 59 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint), továbbá HYBRID 225 e-EAT8 kétkerék-meghajtással és akár 56 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint).

A hatékony és erős HYBRID 4 300 e-EAT8 motor a 200 lóerős PureTech benzinmotor és két elektromos motor kombinációja. Az egyik 110 lóerős villanymotor elöl, az e-EAT8 váltóhoz kötve teljesít szolgálatot, a másik 112 lóerős egység pedig a hátsó tengelyt hajtja. Az elektromos módban is elérhető 4WD üzemmód rossz utakon, nehéz terepen biztosít stabil meghajtást. Nedves, sáros, havas, csúszós úton is kifogástalan tapadást garantál, mivel a teljesítményt elektronikus vezérléssel, homogén módon osztja el a négy kerék között.

A 225 lóerős fronthajtású HYBRID változatban egy 180 lóerős PureTech benzinmotor és az e-EAT8 váltóhoz kapcsolt 110 lovas villanymotor működik együtt. A villanymotor lítium-ion akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh. Kétféle töltőkábel kapható az autóhoz, amelyekkel minden használati módot és töltési megoldást le lehet fedni: egy egyfázisú, 3,7 kW-os, valamint egy szintén egyfázisú, 7,4 kW-os kábel. A teljes feltöltés 7,4 kW-os Wall Boxról kb. 1 óra 45 perc, megerősített (16A) csatlakozóról 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 4 óra, szabványos (8A) csatlakozóról 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 7 óra.

Az új 3008 SUV az alábbi belsőégésű motorokkal lesz kapható:

Benzinmotorok (3 henger, 1,2 liter):
PureTech 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval)
PureTech 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)
4 hengeres, 1,6 literes:
PureTech 180 EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)

Dízelmotorok (4 henger, 1,5 liter):

BlueHDi 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval)
BlueHDi 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)

Az új 3008 SUV dizájn és felszereltség tekintetében is új rendszert teremt, amely egyszerre egyszerűsíti a különböző felszereltségi szintek közötti eligazodást, valamint árnyaltabbá, gazdagabbá teszi az egyes szinteket. Az új verzió struktúra három felszereltségi szintre épül. Minden egyes szinthez elérhető egy kiegészítő, köztes szint: ezek a megfelelő nevű „csomagban” olyan elemeket kínálnak, amelyek révén az erre nyitott ügyfelek új kényelmi, esztétikai vagy praktikus funkciókkal gazdagíthatják autójukat.

Az új Peugeot 3008 SUV forgalmazása Európában 2020 végén kezdődik. A modell a franciaországi Sochaux-ban található üzemben készül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/