/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Volkswagen Transporter

2015. április 17. 14:15   |   DG
címkék:  

A Volkswagen leleplezte a Transporter hatodik generációját, a T6-ost, amely az elődhöz képest külsőleg nem sokat változott, komfortján, biztonsági színvonalán és menettulajdonságain azonban sokat javítottak. Négyféle verzióban lesz kapható, a haszonjármű változat mellett lesz személyszállító Caravelle, Multivan és Multivan Business kivitel.

A Volkswagen T-szériája már 65 éve van köztünk, s az eredeti Transporter bemutatása óta mintegy 12 millió darabot gyártottak belőle. Németországban és a világ más országaiban is évtizedekig a legkelendőbb kishaszonjárműnek számított. A legfrissebb kiadás a T5-ös modellt váltja fel, amely 11 évig volt szolgálatban és 2 millió darab fogyott belőle.

Bár éppen ideje volt az ötödik generáció nyugdíjazásának, a jelek szerint a T6 inkább egy alapos ráncfelvarrás eredménye, mint egy kompletten új jármű. Méreteit tekintve a T6 megegyezik az előddel, és a karosszéria vonalvezetése is ugyanolyan. Csupán az orr-rész, a hátsó lökhárító és a lámpák formája változott, bár a Volkswagen részéről érthető, hogy csak óvatosan nyúlt hozzá a bevált formához. Az új modelljein alkalmazott horizontális stíluselemeket vetette be itt is, hogy a jármű szélesebbnek és sportosabbnak tűnjön. A haszonjármű kivitelen műanyag lökhárítókkal találkozunk és a hűtőrácson csak egy krómpálca fut, míg a személyszállító változatokon több a króm és akár LED-es fényszórók is megjelenhetnek. Újdonság, hogy a hátsó lámpák immár minden esetben diódásak.

A T-sorozat összes modelljének az alapja a haszonjármű, amelynek nap mint nap a legkeményebb teszteket kell kiállnia, és amelyet profiknak fejlesztettek ki. A modellsorozat csúcsán pedig a Multivan áll. A családok és a szabadidősportok rajongói különösen nagyra értékelik legendás variálhatóságát. A kettő közötti összekötő kapocs a Caravelle. Ezt az üzleti és magánfelhasználásra egyaránt alkalmas, nagyterű buszlimuzint most szintén továbbfejlesztették, és most először Highline kivitelben is elérhető.

A mérnökök belül is igen tág határok között dolgoztak, és a jármű mindkét változatának kiváló minőségű belső teret alkottak: kifejezetten praktikusat a Transporter változatok számára és rendkívül kifinomultat, illetve személyre szabhatót a Multivan számára, kielégítve a különböző ügyfélkörök igényeit. A tárolóhelyek és rekeszek kialakítása is a modellváltozattól függ. Itt mindennek megvan a megfelelő helye, legyen szó colostokról, kávésbögréről, mobiltelefonról vagy táblagépről.

Az üléselrendezés variálhatósága igazi játszótérré avatja a hátsó teret. A normál csomagtartótól az óriási raktérig minden lehetséges. Mostantól pedig kifejezetten könnyű a hátsó ajtó felnyitása, illetve lecsukása. A tisztán kézi működtetés mellett már az alapváltozattól extraként elérhető az ajtó lecsukását segítő automatikus rendszer is. Ennek köszönhetően sokkal kisebb erőkifejtéssel lecsukható az ajtó, zárja pedig lényegesen csendesebben fog záródni. Még kényelmesebb az új, teljesen elektromos mozgatású változat.

Az infotainment rendszerek kínálata is megújult. Mostantól mindegyikben van Bluetooth kihangosítás, a 6,3 colos képernyő pedig távolságérzékelős: amint a vezető, illetve mellette ülő utasa kezével megközelíti az érintőképernyőt, a rendszer automatikusan átvált kijelző módról kezelő módra. A képernyő egy további funkciója azt is lehetővé teszi használóinak, hogy kézmozdulatokkal görgessék át saját médiatáruk listáját vagy CD-borítóit, amely például egy SD-kártyán tárolható.

A T6 megkapta a legfrissebb fejlesztésű Euro 6-os Volkswagen erőforrásokat. A 2 liter lökettérfogatú dízelmotorokból mindegyik új generációs, kezdve a csökkentett teljesítményű, de tartós és robusztus 84 és 102 lovas erőforrásoktól a személyszállító változatokba szánt 150 és 204 lóerős TDI motorokig. A benzines aggregátok is 2 liter lökettérfogatból merítik erejüket és 1  literrel kevesebbet fogyasztanak, mint korábban. A start/stop rendszerrel felszerelt motorok 150 és 204 lóerő teljesítményűek. Kérhető összkerékhajtás is, mely esetben a lejtmenetvezérlő elektronika is a felszereltség része. Vontatásnál pedig az ESP-be integrált vontatmány stabilizáló rendszer is aktivizálódik.

Az új T6 adaptív lengéscsillapító rendszerrel is felszerelhető, amely a normál mellett kifejezetten komfortos vagy sportos beállítást kínál. A vezetői asszisztens rendszerek kínálata is kibővült. Radaros fékrásegítés, városi vészfékrendszer, másodlagos ütközést mérséklő rendszer, adaptív sebességtartó automatika (DSG váltóval kombinálva Stop & Go funkcióval), automatikus távfény funkció és fáradságérzékelő rendszer is bekerült az alapfelszereltségbe, illetve az extralistára.

Kizárólag a piaci bevezetés ideje alatt rendelhető a Multivan „Generation SIX” különleges kiadás, amely leginkább négy változatban kínált kétszínű fényezésével tűnik ki. Ez a Multivan Comfortline modellen alapul, és számos exkluzív felszerelés gazdagítja, amelyek jelentősen növelik az értékét. Például a sötétített üvegek az utastérben, a teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a kanyarvilágításként is szolgáló ködfényszórók és a krómcsomag mind a szériafelszereltség része. Továbbá kizárólag ehhez a modellhez rendelhető a négyféle kétszínű fényezés valamelyike a műszerfal ehhez illeszkedő színű dekorbetéteivel, valamint a 18 colos, kétféle színösszeállításban választható, retro formatervezésű „Disc” könnyűfém keréktárcsák.

A különleges kiadás rendkívül jól felszerelt elektronikus segédrendszerekkel is. Szériafelszerelés például a parkolóradar elöl és hátul, a holttérfigyelő elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrökkel, a sebességtartó automatika és az adaptív távolságtartó automatika. A belső térben egyedi, kétszínű Alcantara kárpitozású ülések, kontrasztvarrással ellátott, bőrbevonatú kormánykerék, illetve váltógomb, valamint kontrasztszínű szegélyt viselő szőnyegbetétek kényeztetik a szemet. Miközben a fűthető első ülések és a 3-zónás Climatronic légkondicionáló mindig kellemes hőmérsékletet biztosít.

A T6 magyarországi piaci bevezetése ősszel várható, amelyet egy várhatóan nyáron induló előértékesítési időszak előz meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/