Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van a legsportosabb Ford Fiesta

2016. június 07. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford a Fiesta gyártásának 40. évfordulója alkalmából idén bemutatja az új Ford Fiesta ST200 modellt, minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestáját. Az autó különlegesen kalibrált 1,6 literes EcoBoost benzinmotorja 200 LE-t és 290 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm nyomatékot ad le, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni. A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra. A nulla-százas sprint 6,7 másodpercig tart.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és elektronikus szervokormányát is, amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel mélyebben ül, mint a standard Fiesta-modellek.

A Fiesta ST200 menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC) és a 3 üzemmódba kapcsolható elektronikus menetstabilizáló alkalmazása. Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát az ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást, és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Háromféle beállításának köszönhetően az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe, illetve a működése korlátok közé szorítható, vagy akár teljesen ki is kapcsolható. Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy nagyobb tandem főfékhenger.

Az ST200 különleges dizájn-megoldásai közt szerepel az exkluzív Storm Grey fényezés, valamint a látványos, 17 colos ST könnyűfém keréktárcsák, amelyeknek matt fekete fényezését hatásosan hangsúlyozza ki a polírozott perem. A Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergekkel, valamint méhsejt-mintázatú, trapéz alakú ST-hűtőráccsal, dinamikus formavilágú első légterelővel és oldalsó szoknyákkal, a karosszéria színére fényezett hátsó diffúzorral és nagyméretű hátsó tetőlégterelővel készülnek.

Az utastér felszereltsége is gazdag: a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, valamint ezüstszínű motívumok, amelyek a biztonsági öveken is megjelennek. A megvilágított küszöbdíszléceken az ST200 embléma látható. Karbonszálas dekorációs elemek, könnyűfém pedálok, könnyűfém váltókar és ST-stílusú kormánykerék teszi teljessé a kabin összképét, aminek hangulatát a sötét anyagok és az ezüstszínű díszítések izgalmas kontrasztja alapozza meg.

Az új ST modell gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!