/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van a legsportosabb Ford Fiesta

2016. június 07. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford a Fiesta gyártásának 40. évfordulója alkalmából idén bemutatja az új Ford Fiesta ST200 modellt, minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestáját. Az autó különlegesen kalibrált 1,6 literes EcoBoost benzinmotorja 200 LE-t és 290 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm nyomatékot ad le, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni. A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra. A nulla-százas sprint 6,7 másodpercig tart.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és elektronikus szervokormányát is, amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel mélyebben ül, mint a standard Fiesta-modellek.

A Fiesta ST200 menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC) és a 3 üzemmódba kapcsolható elektronikus menetstabilizáló alkalmazása. Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát az ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást, és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Háromféle beállításának köszönhetően az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe, illetve a működése korlátok közé szorítható, vagy akár teljesen ki is kapcsolható. Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy nagyobb tandem főfékhenger.

Az ST200 különleges dizájn-megoldásai közt szerepel az exkluzív Storm Grey fényezés, valamint a látványos, 17 colos ST könnyűfém keréktárcsák, amelyeknek matt fekete fényezését hatásosan hangsúlyozza ki a polírozott perem. A Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergekkel, valamint méhsejt-mintázatú, trapéz alakú ST-hűtőráccsal, dinamikus formavilágú első légterelővel és oldalsó szoknyákkal, a karosszéria színére fényezett hátsó diffúzorral és nagyméretű hátsó tetőlégterelővel készülnek.

Az utastér felszereltsége is gazdag: a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, valamint ezüstszínű motívumok, amelyek a biztonsági öveken is megjelennek. A megvilágított küszöbdíszléceken az ST200 embléma látható. Karbonszálas dekorációs elemek, könnyűfém pedálok, könnyűfém váltókar és ST-stílusú kormánykerék teszi teljessé a kabin összképét, aminek hangulatát a sötét anyagok és az ezüstszínű díszítések izgalmas kontrasztja alapozza meg.

Az új ST modell gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/