/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött minden idők leggyorsabb McLarenje

2018. október 26. 17:50   |   DG
címkék:  

A McLaren leleplezte új hiperautóját, az F1 szellemi örökösének tekinthető Speedtailt. A lélegzetelállító, csepp formájú Speedtail a valaha épített leggyorsabb McLaren, 403 km/órás sebességet képes elérni. Összesen 106 darabot szerelnek össze belőle, egyenként 1,75 millió fontos áron, de már mindegyiket eladták.

A McLaren Speedtail egy egyedi szénszálas struktúra köré épült és következetes, könnyűszerkezetes építés jellemzi. A karosszériája teljes mértékben szénszálas, a fékrendszere szintúgy, a felfüggesztése azonban alumíniumból készült. A hajtáslánc benzin-elektromos hibrid, akárcsak a P1 esetében, a kombinált teljesítmény pedig 1050 lóerő. A kocsi nyújtott, csepp formája aerodinamikailag rendkívül előnyös; speciális, Velocity módban képes elérni a 403 km/órás sebességet is. Ekkor maga a karosszéria is leereszkedik, 35 mm-rel csökken a hasmagasság és a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerák is behúzhatók a helyükre.

A tekintélyes méretei ellenére mindössze 1430 kilogramm tömegű Speedtail lélegzetelállító gyorsulásra képes. Bár hátsókerék-hajtású, álló helyzetből 12,8 másodperc alatt képes elérni a háromszázas tempót. A 916 lóerős, szintén hibrid McLaren P1-nek ehhez 16,5 másodpercre van szüksége. A teljesítmény útra vitelében ehhez a modellhez tervezett, különleges Pirelli P-Zero abroncsok segédkeznek.

A Speedtail volánja mögött ülni igazán különleges élmény, hiszen a sofőr középen foglal helyet, akárcsak a legendás McLaren F1-ben. A sofőr mögött pedig még két utasnak jut hely. A csomagokat sem kell otthon hagyni, ugyanis a Speedtail elejében és hátuljában is van poggyászrekesz, ahol a stílusukban a jármű külsejéhez igazított, méretre szabott táskák helyezhetők el.

A McLaren Speedtail alakját a legkorszerűbb digitális fejlesztési technológiák alkalmazásával nyerte el. A megszokott sémáktól való eltérés és a drasztikus súlycsökkentés eredményeként az aerodinamikai hatékonyságot maximális szintre hozták fel. Minden egyes karosszériaelem szénszálas, a légáramlatokat pedig nem kavarják meg kiálló alkatrészek. A visszapillantó tükröket behúzható digitális kamerákkal váltották ki, a kerékjáratok körül ébredő légörvényeket pedig karbon aero tárcsák mérséklik, akárcsak a 80-as évek versenyautóinál.

A tervezők a felhajtóerő csökkentésére és a csúcsebesség növelése koncentráltak, a Speedtail így nyerte el rendhagyó, könnycsepp formáját. A kocsi keskenyebb a P1-nél, de több mint fél méterrel hosszabb, teljes hossza 5137 mm. Felülnézetből látszik igazán a könnycsepp alakja, amivel a lehető legsimábban szelheti a levegőt. A Speedtailen két darab hidraulikusan mozgatható aktív hátsó légterelő található, amelyek fékezésnél és nagy sebességű haladásnál stabilizálják az autót.

A Speedtail vezetője pontosan a jármű közepén foglal helyet egy szénszálas kagylóülésben, amelyet a McLaren F1 inspirált. Mögé befért még két utasülés, amelyek a szénszálas monocoque szerkezet integrált részeiként jelennek meg. A sofőr egyedülálló, rendkívül korszerű irányítópultot lát maga előtt, nagyfelbontású képernyőkkel és érintőkijelzőkkel, kiváltva a legtöbb gombot és kapcsolót. A motorindító gomb, az aktív aerodinamika vezérlőpanelje és a Velocity mód vezérlője a tetőre került.

A Speedtail számos innovációt vonultat fel. Egyik közülük az egyedi karbon-titánium szövet, a Titanium Deposition Carbon Fibre. Ennek lényege, hogy a karbon szálak közé mikron vastagságú titánium szálakat szőnek be, így az anyag minden körülmények között megtartja szilárdságát és alacsony súlyát. Emellett a titánium krómos csillogást is ad a klasszikus szénszálas felületnek. A titánium ráadásul bármilyen színre eloxálható, tehát az anyagba egyedi képek, szimbólumok vagy feliratok vihetők be. A Speedtail első splittere, diffúzora és oldalküszöbjei ilyen anyagból készültek.

Minden idők leggyorsabb, legkülönlegesebb McLarenjéből 106 darab fog készülni, nettó 1,75 millió fontos árcédulával (közel 639 millió forint). Már mindegyik példány gazdára talált. A tulajdonosoknak azonban még két évet kell várniuk a birtokba vételig.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/