/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a nyitott tetős BMW i8

2012. április 03. 19:50   |   DG
címkék:  

A BMW bemutatta az i almárka harmadik tagját, az i8 Concept Spydert. Az új, nyitott tetejű, kétüléses plug-in hibrid jármű teljesítménye összesen 354 lóerő, mégis mindössze 3 litert fogyaszt átlagosan.

A kupéhoz hasonlóan a BMW i8 Concept Spyder is az innovatív LifeDrive architektúra, a független funkcionális egységek fúziója köré épült. A karbonszállal megerősített műanyag (CFRP) Life modul például kifejezetten könnyű utascellát képez, míg az elsősorban alumínium alkatrészek felhasználásával elkészített Drive modul összesíti az erőátvitelt, a karosszériát és a biztonsági struktúrát.  

A BMW i8 Concept Spyderhez készült eDrive rendszer a vezetés élményét is garantálja. Az első és a hátsó tengely modulokat az úgynevezett „energia alagút" köti össze, ami magában foglalja a hibrid erőforráshoz tartozó akkumulátort. Ez lehetővé tette a mérnökök számára, hogy az autó súlypontja alacsonyan maradjon, a súlyelosztása pedig ideális legyen.

Csakúgy, mint korábban a kupé, az eDrive-val felszerelt BMW i8 Concept Spyder is egy plug-in hibrid, amelyben különböző erőforrások teljesítménye ötvöződik. A nyitott kétüléses egy vérbeli sportautó teljesítményét nyújtja, de mégis olyan gazdaságos, mint egy kisautó. 

A 131 lóerős, első tengelyre elhelyezett elektromotor tandemben a háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotorral (223 lóerő) a hátsó kerekeket hajtja. A BMW csoport által fejlesztett rendszer összteljesítménye 354 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 550 newtonméter. Adottságainak köszönhetően a BMW i8 Concept Spyder öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig elektronikusan korlátozott 250 km/h. Az európai tesztciklus során a nyitott kétüléses csupán három liter benzint égetett el 100 kilométer alatt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/