/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új Aston Martin Vanquish

2012. június 22. 18:56   |   Autoblog
címkék:  

A név a régi, de az autó vadonatúj – elkészült az Aston Martin Vanquish, amely a brit márka új luxus sportkupéja. Hasonlít az 1,2 millió fontba kerülő One-77 szuper-sportkocsira és teljesítményben is csak az múlja felül.

A Vanquish magán viseli a tipikus Aston Martinos stílusjegyeket, és minden fontosabb típusból merít egy kicsit. A kocsi káprázatosan szép, és megvan benne a kellő agresszivitás is, amit elvárunk egy Aston Martintól. A karosszéria legszebb részletei talán az orrtól kiinduló és a fényszórók felett hátrafelé futó kecses vállvonal, a meghosszabbított oldalsó „kopoltyúk", valamint a One-77-től egy az egyben átvett diódás hátsó fények. A karosszériával egybedolgozott hátsó légterelő szárnyban nyílást alakítottak ki, ami nagy sebességnél növeli a leszorító erőt. A nyers karbon elemek, mint az első lökhárító toldat, a küszöbidom és a hátsó diffúzor is segítenek útra tapasztani az autót.

Az új Vanquish a már jól ismert 6 literes, 48-szelepes V12-es erőforrást kapta meg, azonban a brit mérnökök alaposan átdolgozták és kifacsartak belőle még egy kis teljesítményt. A Vanquish a One-77 után így a legpotensebb Aston Martin lett, 573 lóerőt és 620 Nm nyomatékot szolgáltat. A Vanquish testes autó, 4,7 méter hosszú és akár 2+2-es konfigurációban is megrendelhető, ezért alumínium, magnézium és szénszálas műanyag alkalmazásával igyekeztek a tömegét mérsékelni (a külső karosszériaelemek egytől egyig szénszálból készültek). Az új struktúra révén a Vanquish torziós merevsége 25 százalékkal meghaladja a DBS-ét. A kocsi 1739 kilogrammot nyom, a gyorsulása nulláról százra így 4,1 másodperc. A végsebessége a DBS-hez képest csökkent, immár „csak" 295 km/óra.

A V12-es erőforráshoz a sokat bizonyított Touctronic 2 hatfokozatú automata váltóművet kötötték, ami természetesen kézzel is vezérelhető a kormánykerékre erősített váltófülekkel. A hátsó, hajtott tengelyt önzáró differenciálművel egészítették ki. A váltó szoftvere rajtprogramot is tud, ezért ha arról van szó, a zöld lámpánál is meg lehet mutatni, ki az ász. A megállással sem lesz gond, a Vanquish ugyanis fáradhatatlan karbon-kerámia fékrendszert kapott. Elöl 398 mm-es tárcsákat és 6-dugattyús nyergeket, hátul pedig 360 mm-es tárcsákat és 4-dugattyús féknyergeket találunk. A felfüggesztés automatikusan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, de három menetprogramja is van (Normal, Sport, Track).

A Vanquishben tágasabb, komfortosabb és fényűzőbb kabint alakítottak ki, mint eddig bármelyik Aston Martinban. Exkluzív Bridge of Weir Luxmil vagy semi-anilin/Alcantara bőrkárpitozás közül lehet választani és a műszerfal is új dizájnt kapott. De az elegáns középkonzol az igazi újdonság, amely intuitív módon kezelhető mind a sofőr, mint az utas által. Ide került az automataváltó kapcsolópanelje és a szórakoztató rendszer tasztatúrája is. A középkonzolt egyébként egyetlen anyagtáblából faragták ki, ezért illesztési hézagokról nem beszélhetünk.

Az új Vanquish helykínálata jóval nagyobb a DBS-énél, egyedül tárolóhelyekből 140 százalékkal több van. A könyöklő 3 literes rekeszt rejt, USB és AUX csatlakozóval, míg előtte egy 2 literes üreget alakítottak ki pohártartókkal. A DBS-hez képest a lábtér elöl 37 mm-rel, a válltér 25 mm-rel, a könyöktávolság 87 mm-rel, a térdhely pedig 50 mm-rel gyarapodott. A Vanquish 2+0 vagy 2+2-es konfigurációban érhető el, tehát opcionálisan két hátsó üléssel is megvásárolható. Persze ez nem azt jelenti, hogy hátulra felnőttek is beférnek majd. A csomagtartó viszont 368 literes, ami egészen jó érték egy sportkupétól.

A legújabb Aston Martin még ebben az évben megjelenik az európai piacokon, indulóára 189 995 angol font lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/