/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itthon is debütált a Citroën szuperkényelmes nagyautója

2022. szeptember 12. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën ma Magyarországon is bemutatta új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-középkategóriás autók világát. A benzines és plug-in hibrid meghajtással elérhető, műfajteremtő modell a modernitás, a presztízs, az innováció szellemét sugározza, ez pedig alapvető minden olyan ügyfél számára, aki ebben a szegmensben, vagy a SUV-k osztályában érdekelt.

A C5 X a meglehetősen konzervatív felső-középkategóriába érkezik, és már első pillantásra meglep és magával ragad. Nagyon karakteres koncepció, amely példa nélküli a piacon, és teljes természetességgel foglalja el a Citroën új prémium modelljének helyét. Közvetlen inspiráló forrása a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatkozott CXperience Concept tanulmányautó.

A C5 X vonalai azonnal meghódítják a szemlélőt: a forma nagyon határozott, stabilan „ül” a kerekeken, egyszerre robusztus és elegáns. A karakteres vonalvezetés elsősorban azzal hoz újat a D szegmensbe, hogy csomagtérajtaja az ötajtósokban és a kombikban alkalmazott megoldások egyfajta szintézisét teremti meg, miközben olyan elemeket is felvonultat, amelyek a SUV-k világát idézik. A vadonatúj koncepciójú sziluett kialakítása során természetesen kiemelt szerepet kaptak az aerodinamikai jellemzők.

A hosszan elnyúló motortérfedél, az íves, aerodinamikus vonalak, a magasan húzódó övvonal és a hátsó kerekek feletti egyedi formai megoldás különlegessé és dinamikussá teszi a karosszériát; ezek a jegyek több olyan modellből köszönnek vissza, amelyek az évek során a Citroën prémium modelljei voltak. Az ötödik ajtó a kombik praktikusságát nyújtja.

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 collos felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent. A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas. Ezek az értékek a felső-középkategória közepére pozícionálják az új modellt. A C5 X elöl és hátul is a Citroën új, C4-ben bemutatkozott, V alakú világítótestjeit kapta meg. A LED-es fényforrások azonnal felismerhetőek és köthetőek a márkához.

A C5 X utasteréből a barátságosság, a nyugalom és a tágasság érzete sugárzik. A kulcsszavak: elegancia és kényelem, innovatív, de diszkrét technológia, mindez a Citroën legnemesebb hagyományainak szellemében. A Citroën modellskálájának alapfilozófiája a személyre szabhatóság – ennek fényében kínál a C5 X is olyan eredeti belső kidolgozásokat, amelyekkel mindenki saját képére formálhatja az autó belterét.

A C5 X Advanced Comfort ülések kényelem szempontjából igazi hivatkozási alapot jelentenek. Az autó utasterében valóban otthon, a saját nappalinkban érezhetjük magunkat. A speciális tömőanyagok kiemelkedő vizuális és praktikus kényelemérzetet nyújtanak. A dinamikus komfortot a vastag, strukturált hab és egy nagy sűrűségű réteg biztosítja, amelyekkel hosszú utazások során is kellemesen, ellazultan érezhetjük magunkat.

A Citroën még egy különleges újdonságot kínál, amelynek köszönhetően megtapasztalhatjuk a márka repülő szőnyeg hangulatát: az Advanced Comfort futómű minden apró akadályon, bukkanón, kátyún, fekvőrendőrön és egyéb egyenetlenségen simán repít át bennünket. A C5 X plug-in hibrid verziójában pedig ennél is többet kínál a márka: az aktív Advanced Comfort futóművet. Ennél a megoldásnál négy vezetési mód közül választhatunk, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik azt.

A C5 X csomagterénél a kombik jellegzetességeinek megvalósítására törekedtek a tervezők, úgy méretben, mint általános kialakításban. Mindezt a tágas, 545 literes alaptérfogat, a lehajtott hátsó ülésekkel elérhető 1640 literes maximális térfogat, a könnyű nyithatóság, az alacsony küszöb és az egyenes oldalfalak biztosítják. A csomagtér Shine Plus felszereltségi szinten elektromosan, láblendítéssal nyílik.

A C5 X plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. A 225 lóerő összteljesítményű rendszerrel teljes csendben és CO2-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, akár 135 km/h sebességig gyorsíthatunk és akár 55 km-t is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő. Szabadidőnkben pedig nyugodtan indulhatunk hosszabb utakra is a hatékony belsőégésű motort használva. A csendes működés, az autó zavartalan, sima haladása, a vezetési komfort, a futómű finom hangolása, az Advanced Comfort ülések puhasága, a vibráció teljes hiánya, a kapcsolódó szolgáltatások ergonomikus, könnyű használata, abszolút komfort minden utas számára, ezt nyújtja a C5 X.

A C5 X újdonsága nemcsak látványos, de igen hasznos is: a Shine szinttől elérhető továbbfejlesztett Head Up Display színesben, nagy méretben vetíti a szélvédőre az információkat, nagy lépést jelent a kiterjesztett valóság élménye felé. A Citroën a C5 X-ben vezeti be az új, teljes mértékben digitális kommunikációs felületet. Az új eszköz 12 hüvelykes HD érintőképernyőn kommunikál, 4 darab C típusú USB-csatlakozó és egy vezeték nélküli telefontöltő tartozik hozzá. Az adatok frissítése felhőn keresztül történik, a Mirror Screen funkcióhoz pedig már nincs szükség a telefon kábeles csatlakoztatására. Az eszköz a tabletek mintájára készült: beállításai, megjelenése, widgetjei személyre szabhatóak. A rendszer hangvezérléssel is működik.

A C5 X a vezetéstámogató rendszerek tekintetében is a csúcstechnológiát képviseli, és ebben az autó különböző pontjaira szerelt eszközökre támaszkodik: radarokra, kamerákra, érzékelőkre. A C5 X a legjobbat nyújtja abból, amit ma a félig önvezető autózás 2. szintjének nevezünk, és ami megfelel a hatályos szabályozásoknak: a Highway Driver Assist egyesíti az adaptív tempomatot, a Stop & Go funkciót és a sávtartó asszisztenst, így a vezetőnek már nem kell minden pillanatban a sebességre és az úttartásra koncentrálnia, hiszen az autó elvégzi helyette ezeket a feladatokat.

Ezenkívül számos egyéb berendezés könnyíti a mindennapi életet vezetés közben: a nagy látókörű holttérfigyelő, a Rear Cross Traffic Alert, amely hátramenetben is figyeli a közelben lévő akadályokat, a Top 360 Vision, amely az érintőképernyő kijelzőjén jeleníti meg az autó környékének képét, vagy a kulcs nélküli nyitó-záró és indító funkció.

A Citroën C5 X kétféle benzinmotoros és egyféle plug-in hibrid meghajtással érhető el 2022 augusztusa óta a kereskedésekben. A C5 X árazásakor kifejezetten ügyeltek arra, hogy a plug-in hibrid verzióknak racionális, megfizethető ára, felára legyen. Feel Plus szinten, ahol csak a 130 lovas benzinmotor érhető el, a felár 3 750 000 forint, míg a 180 lóerős motor esetében Shine és Shine Plus szinten a plug-in hibrid hajtáslánc 3 millió forinttal kerül többe.

Fotó: Földi D. Attila

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/