/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itthon is debütált az új Peugeot 508 kombi

2019. június 24. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

Néhány hónappal a limuzin után megérkezett hazánkba a Peugeot 508 kombi változata. A gyökeres átalakuláson átesett új 508 SW-t alacsony, dinamikus sziluett és nagyon ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal. Az 508 SW forgalmazása benzin- és dízelmotorokkal indul, az év második felében azonban érkezik a plug-in hibrid változat is.

Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott Peugeot 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült adni.

A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett. A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.

Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.

A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. A full LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít. A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D lámpák foglalnak keretbe, az 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok.

A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál, ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).

A variálhatóság egy kombinál alapkövetelmény: az új 508 SW esetében ezt a Magic Flat funkcióval ellátott, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad biztosítja. A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre, és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.

A limuzinhoz hasonlóan az új Peugeot 508 SW is a Peugeot i-Cockpit legújabb változatát kínálja. A gondosan kidolgozott részletek, a pontos illesztések és a felhasznált anyagok egytől egyig az exkluzív vezetőhely kimondottan high-tech, elegáns és vonzó jellegét hangsúlyozzák. A vezetőhely lényegi elemei: a kisméretű bőrborítású kormány, az automata sebességváltó elektromos kapcsolókarja, karbon hatású vagy természetes fabevonatú díszbetétek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtóbelsőkön, selyemfényű krómelemek a kormányon, az ajtóbelsőkön, a szellőzők körül, a hét billenőkapcsolón és a központi érintőkijelző körül.

Az első utasokat AGR minősítéssel rendelkező ergonomikus ülések várják. Az öblös ülések többpontos masszázsrendszerrel vannak ellátva, mely öt különböző masszázsprogramot kínál. A modell – az Alcantarától a nappabőrig – igényes és jó minőségű kárpitok gazdag választékát kínálja. Az utóbbi fekete vagy bíborvörös színben áll rendelkezésre. A hátsó üléspad háttámlája az utasok nagyobb kényelme érdekében 27°-ban döntött. A belmagasság 4 cm-rel nagyobb, mint a limuzin esetében, és csak úgy dől be a fény a panoráma napfénytetőn.

Az új 508 SW a legmodernebb vezetéssegítő funkciók tárházát kínálja. Ezek közé tartozik a legújabb generációs automata vészfék (5–140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat), a sávtartó asszisztens, a fáradtságérzékelő rendszer, a távolságifény-asszisztens, a kibővített táblaolvasó rendszer, az aktív holttérfigyelő rendszer, valamint az adaptív tempomat Stop & Go funkcióval. A szegmensben egyedülálló módon éjjellátó rendszer is elérhető. A telematikai szolgáltatások köre is bőséges: 3D online navigáció, MirrorLink, Android Auto és Apple Carplay protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, indukciós okostelefon-töltés, 4 USB-port, automatikus segélyhívó rendszer.

Az új Peugeot 508 SW a limuzinból már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik. A benzinmotorok között az 1,6 literes PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk: PureTech 180 S&S EAT8, PureTech 225 S&S EAT8.  A dízel kínálatban az 1,5 és 2,0 literes BlueHDi motorra épülve négy ajánlat szerepel: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8, BlueHDi 180 S&S EAT8.

Az idei év második felében az 508 SW kínálata egy nagyteljesítményű plug-in hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban immár 50 km lesz a hatótávolsága (WLTP). A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.

Az új Peugeot 508 SW 9,34 millió forinttól vásárolható meg hazánkban (1,5 BlueHDi 130). A legolcsóbb benzines modell 10,64 millió forintba kerül (1,6 PureTech 180 EAT8). A 225 lóerős 1,6-os turbómotorral hajtott GT csúcsmodellért kereken 14 millió forintot kérnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/