/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itthon láttuk a Volvo S90-et és V90-et

2016. április 11. 14:05   |   Autoblog
címkék:  

A hivatalos gyártás kezdete előtt érkezett hozzánk mutatóba egy vadonatúj Volvo S90 limuzin és egy V90 kombi, amelyeket vezetni ugyan nem volt alkalmunk, de alaposan megnézhettünk és megtapogathattunk őket. Élőben mindkét modell lenyűgözően néz ki, minőségük pedig egyszerűen bámulatos. Már az árukat is tudni lehet.

A Volvo Váci úti szalonjába állították be azt az S90 limuzint és V90 kombit, amelyeket soron kívül, hónapokkal a hazai értékesítés kezdete előtt hoztak el hozzánk. Mindkét modell új korszakot jelez a Volvónál, akinek nem titkolt szándéka, hogy új modelljeivel felrázza a felső-középkategóriát. A látottak alapján ez sikerülhet is neki, hiszen két fantasztikus tulajdonságokkal megáldott autóról van szó.

Az S80 nyomdokain haladó S90 a svédek belépője a prémium limuzinok klubjába. Hatalmas autó, a felső-középkategória legnagyobb modellje a maga 4963 mm-es hosszával és 1879 mm-es szélességével. Emellett gyönyörű, élőben végképp. Ezt különben hivatalosan is elismerték, az S90-et megválasztották 2015. legszebb formatervű szériamodelljének. Formája kecses, nyújtott és tagadhatatlanul svéd. Aki szereti a Volvókat, egyszerűen rajongani fog érte. Ereszkedő tetővonala miatt az S90 ötajtósnak tűnik, ám valójában klasszikus négyajtós szedán, amely a kategóriában szerény, fél köbméteres csomagteret kínál.

Az utastér széltében és hosszában kifejezetten tágas, a lábtér fejedelmi; az első ülést ütközésig hátra tolva még egy 185 centiméteres magas felnőtt is kényelmesen elfér. A 2941 mm-es tengelytáv egyik előnye. Fejtérből azonban hátul már kevés jut. Az S90 mindössze 1443 mm magas, s a hátsó traktusnál már igencsak lankás tető miatt a fej vészes közelségbe kerül a tetőkárpithoz. Én 185 centi magas vagyok és már alig van hajam, a fejemet körülbelül 2 centiméter választotta el a mennyezettől. További észrevétel – bár ez gyakorlatilag minden autónál hasonlóan alakul –, hogy a hátsó ülőlap kissé rövid és nem támasztja kellőképpen a combokat. Az S90-nél akadnak hátul kényelmesebb autók is.

A minőség azonban egyszerűen lenyűgöző, már-már zavarba ejtő, ilyet csak a legfényűzőbb módon berendezett német prémiumautókban tapasztalni. Valóban úgy van, ahogy az előadásban kiemelték: „Ami fának látszik, az fa, ami pedig fémnek, az fém.” Minden a legapróbb részletekig kidolgozott és minőségi anyagokból összerakott, nem hanyagolták el az ajtóbetéteket és a különböző konzolokat sem, s a csomagtér is igényesen kárpitozott.

A Volvo V90-be átülve hasonló érzés kerít hatalmába, különösen úgy, hogy ebbe az autóba is világos bőrkárpit került. Ez a kocsi kényelmesebb és praktikusabb is, hátul a kombi kialakítás miatt jelentősen nagyobb a fejtér és persze a raktér, amivel kapcsolatban csak egy adat ismert, hogy bővítve 1526 literes. A V90 egyébként 27 mm-rel rövidebb a limuzinnál, de 32 mm-rel magasabb. A statikus bemutatón megjelentek és az újságíró kollégák véleménye szerint a V90 nemcsak tágasabb, szebb is az S90-nél, de ez természetesen szubjektív dolog. Egyébként pedig van bennünk némi vonzódás a Volvo kombik iránt, kedveljük a sarkos, doboz formájukat, s tulajdonképpen a korszerű V90 sem távolodik el ettől a sok évtizedes formulától. A Volvo neve már összeforrt a családi kombikkal, a márka 1927-es alapítása óta eladott összes Volvo harmada ilyen volt.

A V90 egyébként a Volvo 90-es csúcsmodell-szériájának harmadikként bemutatott tagja, amely társaihoz hasonlóan a vállalat különleges, teljesen moduláris SPA átméretezhető padlólemezére épül. Az SPA platform vadonatúj lehetőségek egész tárházát nyitotta meg a Volvo előtt a gépjárművek tervezése, építése és felszerelése terén. Motorokból például kizárólag négyhengeres érhető el a típusokhoz, a hibridhajtás lehetőségével.

A benzinmotor-palettát a 254 lóerős T5-ös és a 320 lóerős T6-os alkotja, mindkettőt 8-sebességes automataváltóval párosítják, a T6 modell pedig szériában összkerékhajtású. A T5 6,8, a T6 5,9 másodperces százas gyorsulást produkál (S90). Dízelmotorból választható a 150 lovas D3, a 190 lóerős D4, valamint a 235 lóerős D5. A D3 és D4 változatok a fronthajtás mellett elérhetők összkerekes kivitelben és a hatfokozatú manuális mellett nyolcgangos automataváltóval is konfigurálhatók, míg a 235 lovas D5 csakis négykerék-hajtással és automataváltóval érhető el. A D4 8,2, míg a D5 7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára (S90). A hálózatról tölthető T8 hibrid változatban a kettős feltöltésű, közvetlen befecskendezéses, 320 lóerős négyhengeres benzinmotort egy 88 lóerős villanymotor egészíti ki (összesen 408 LE).

Biztonság szempontjából a Volvo S90 és V90 a világ élvonalát képviseli. Alapáron tartalmazzák a világújdonságként megjelenő, éjjel-nappal működő city safety és az útelhagyást megakadályozó rendszert, valamint a sávban tartó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, az elalvásra figyelmeztető rendszert, a közlekedési tábla felismerőt, az adaptív tempomatot és a félautomata vezetés funkciót is. A city safety képes felismerni a gyalogosokat és a kerékpárosokat, valamint a nagytestű állatokat, ami szintén világújdonságnak számít. A félautonóm vezetési funkció, a Pilot Assist a kormányzásba gyengéden beavatkozva akár 130 km/óra sebességig képes a járművet megfelelően a sávhatárok között tartani, anélkül, hogy ehhez egy másik autó mögött kellene haladnia.

A Volvo S90 és V90 már hazánkban is rendelhető, bár a modellek gyártása még nem indult el, s az első ügyfélautókra egészen szeptemberig kell várni. Itthon is élénken érdeklődnek a típusok iránt, 11 megrendelés például látatlanul futott be az S90-re, míg hárman V90-et rendeltek úgy, hogy előtte nem volt szerencséjük az autóhoz. Egyelőre csak közepes és magas felszereltséggel rendelhetőek a modellek, s jellemzően az erősebb motorokat preferálják az ügyfelek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/