Jöhet a V8-as Jeep Wrangler
A világ egyik legismertebb terepjáróját legutoljára 1981-ben kínálták V8-as motorral: a Jeep CJ 5 literes V8-asa akkor 125 lóerőt teljesített. A márka rajongói azóta vágynak egy új, gyári, V8-as motorral hajtott Wranglerre. A most leleplezett Jeep Wrangler Rubicon 392 tanulmány talán azt jelzi, hogy hamarosan teljesül a kívánságuk.
A Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept fő jellegzetessége, hogy orrában a Chrysler 392 köbhüvelykes, azaz 6,4 literes V8-as motorja dohog, amely 450 lóerőt és 610 Nm nyomatékot termel. Az izmos blokk az összkerékhajtású Wranglert kevesebb, mint 5 másodperc alatt felgyorsítja álló helyzetből 96 km/órára. A 6,4 literes erőforráshoz megerősített 8-fokozatú automataváltót kapcsoltak, emellett új motortartó bakok kialakítására és a váz megerősítésére is szükség volt. A V8-as hangját pillangószelepes sport kipufogórendszer tolmácsolja.
A Wrangler nemcsak gyorsabb, mint bármelyik sztenderd modell, de terepen is jobban megállja a helyét. Harmadik generációs Dana 44 hidakat, kétfokozatú osztóművet, elektronikus első és hátsó differenciálzárakat, 17 colos beadlock felnikre feszített 37 colos sárgumikat, továbbá 5 centiméteres futóműemelést és alumínium Fox lengéscsillapítókat kapott, amelyek tovább fokozták a terepjáró képességét. Javultak a terepszögei, nőtt a gázlómélysége (86 cm) és a szabad magassága (33,6 cm). A legzordabb körülmények között az acél lökhárítók és küszöbök, illetve az acél haspáncél nyújtanak védelmet. Ha a kocsi mégis elakadna, Warn csörlő segít.
Ami a karosszériát illeti, a Granite Crystal ezüst külső fényezéshez bronz színű kiegészítőket választottak. Új a légbeömlős motorháztető és a teljes hosszúságú, elhúzható harmonikatető. Az üléseket vörös bőrkárpit borítja.