Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a 300 lóerős hibrid Opel Grandland X

2019. május 13. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën C5 Aircross, a DS 7 Crossback és a Peugeot 3008 után az Opel Grandland X is megkapja a PSA konnektoros hibrid hajtásláncát, amely összesen 300 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. Az Opel első konnektoros hibridjének értékesítése még az első félévben megkezdődik; az első vevők 2020 elején vehetik át az autót.

Az Opel Grandland X Hybrid4 nagymértékben hozzájárul a jövőbeli szigorúbb CO2-célok eléréséhez. További villamosított modellként rajthoz áll az új Corsa generáció akkumulátoros villanyautó verziója, amely szintén ez évtől megrendelhető lesz, újabb mérföldkőként az Opel folyamatos haladásában a fenntartható autózás felé. 2024-ig valamennyi modelljének lesz elektromos variánsa.

Az összetéveszthetetlen fekete géptetős (opció) Grandland X Hybrid4-et 1,6 literes benzines turbómotor és két villanymotor összesen 300 lóereje hajtja. Fogyasztása a WLTP1/NEFZ2 ciklus szerint 2,2 l/100 km, CO2-emissziója 49 g/km (mindkettő súlyozott, kombinált, ideiglenes adat). A fő hajtómű egy 200 lóerős 1,6 literes közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor. Két darab, egyenként 109 lóerős villanymotor kapcsolódik hozzá, amelyeket 13,2 kWh-s lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az első elektromotor villamosított nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja az első kerekeket, a másodikat a differenciálművel együtt a hátsó hídba integrálták. Ez utóbbi teszi optimális útfogású 4×4-essé a Grandland X Hybrid4-et.

Az 1,6-os benzines gép főképp közepes és nagy sebességnél dolgozik, míg az elektromos hajtás lassúbb menetben. Az Opel Grandland X Hybrid4 a WLTP-menetciklus1 szerint akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromosan. Ez a hatótáv német tanulmányok szerint lefedi az átlagos napi autózások kereken 80 százalékát, tehát útjainak zömét nulla emisszióval teheti meg a Grandland X Hybrid4.

Az Opel Grandland X Hybrid4 vezetője négyféle menetmód – elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport – közül választhat, kedve és a körülmények szerint. Hibrid-módban mindig automatikusan választja ki a jármű a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen elektromos módra lehet kapcsolni, és máris zéró emisszióval gurul az autó. Ha bármilyen talajon a lehető legjobb vonóerőre van szükség, aktiválható az összkerékhajtás, amikor belép az elektromos hátsó hajtómű. A 3,3 kW-os fedélzeti töltőkészülék (opció: 6,6 kW) csatlakozója a normál tanksapkával ellentétes oldalra került. Az akkumulátort helytakarékosan, a hátsó ülések alá építik be, így sem a komfort, sem a csomagtartó befogadóképessége nem romlik.

Az áram jelenleg Európa szerte olcsóbb a szokásos üzemanyagnál. Ezért nem rendszeresen tankolgatni, hanem akkut tölteni ajánlatos, mert így, a régiótól és a megtett úttól függően, csökken az energiaköltség. A töltési idő az alkalmazott töltőkészüléken múlik. Az autóhoz adott, háztartási konnektorhoz csatlakoztatható kábel mellett az Opel kínál gyorstöltőket is, amelyek nyilvános töltőállomásokon vagy otthoni fali szekrényről használhatók. Például egy 7,4 kW-os fali szekrényről 1 óra és 50 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.

Még komfortosabbá teszik a Grandland X Hybrid4 töltését Európa szerte a Free2Move Services nyújtotta (a PSA csoport mobilitási márkája) speciális villanyautós megoldások. Az ezekhez járó töltő passzus több mint 85 ezer európai töltőpontot tesz hozzáférhetővé, ezenkívül része a csomagnak egy útvonaltervező, amely a maradék töltöttséget és a töltőállomások elhelyezkedését figyelembe véve állapítja meg a legjobb útvonalat.

A Navi 5.0 IntelliLink pedig hálózatba kapcsolt navigációval vezeti el a legrövidebb úton az autóst a kiválasztott töltőállomáshoz. Mindezeken túlmenően a Grandland X Hybrid4 az Opel Connect új telematikai szolgáltatásait is kínálja. Olyan funkciók csökkentik a vezető és az utasok stresszét, mint a valós idejű útinformációkon alapuló Live-Navigation, az autó adatainak lehívása okostelefonos alkalmazással, vagy a közvetlen kapcsolat a műszaki segélyszolgálattal és a mentőkkel.

A regeneratív fékezés annyiban is hatékonyabbá teszi a Grandland X Hybrid4-et, hogy fékezéskor és lassításkor energiát nyer vissza. Ezáltal átlagosan akár tíz százaléknyit is nőhet a tisztán elektromos hatótávja. Maximális energia-visszanyeréshez a vezető átkapcsolhat „Regeneration on Demand“, azaz igény szerinti regenerálás módra. A villanymotor fékezőnyomatéka oly nagy, hogy nem is kell rálépni a fékpedálra. Normál közlekedésben magától lassul le az autó – akár teljes megállásig. Így a Grandland X Hybrid4 sebessége egyedül a gázpedállal is szabályozható. A nagyfeszültségű (300 V) rendszer legjobb kihasználására van a Grandland X Hybrid4-ben elektromos klímakompresszor és elektromos fűtés is.

Az új Grandland X Hybrid4 az Opel villamosított autócsaládjának előfutára. Kiegészítve az Ampera-e típust, amely bizonyos piacokon továbbra is kapható. Az Opel húsz hónapon belül bevezeti a Corsa következő generációját, az új Zafira Life modellt, az új, sokoldalú haszonjárművet, a Vivarót, valamint a Mokka X utódját – mindegyiket tisztán elektromos változatban is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!