Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a BMW X7

2017. szeptember 08. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW még nem fogyott ki az újdonságokból, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az X5/X6-nál nagyobb és fényűzőbb, hétszemélyes X7 tanulmányt. Az X7 folytatja a hagyományt: az X család csúcsmodelljeként kiterjeszti a BMW kínálatát a luxus kategóriában, egyúttal újradefiniálja a BMW által képviselt luxus fogalmát.

A Concept X7 iPerformance a luxus új felfogását a határozott vonalaival elért markáns külső megjelenésén keresztül testesíti meg, amely nagyméretű, hatszemélyes, exkluzív szolgáltatásokat kínáló belsővel párosul. Az alapokat a letisztult formák, a prémium anyaghasználat, illetve a számos kapcsolódási lehetőséget biztosító csúcstechnológiás infotainment rendszer adja. A koncepcióautó iPerformance jelzője a BMW eDrive technológiájának jelenlétére utal, mely a BMW TwinPower Turbo benzinmotorral párosulva kivételesen hatékony és dinamikus erőátvitelt eredményez a különböző vezetési helyzetekben – beleértve a zéró emissziójú futás közbeni működést is.

A tanulmányautó előfutára annak a sorozatgyártásban készülő modellnek, amely a tervek szerint 2018 során debütál. A BMW X7 a cég történetének legnagyobb termékbevezetési hullámának részeként kerül piacra. A NUMBER ONE > NEXT stratégia értelmében a BMW Group a luxuskategórián belül kívánja fenntartható módon jelentősen megnövelni eladásait és forgalmát. A BMW X7 ebben játszik kulcsfontosságú szerepet.

A BMW Concept X7 iPerformance fényűző jellegét elsősorban utasterének köszönheti. A jármű puszta méretéből adódik, hogy a belső tér élménye felülmúlja azt az érzést, amit bármely korábbi vagy jelenlegi BMW modell kínál. A precíz, visszafogott formáknak és a tágas térérzetnek köszönhetően, a vezető és az utasok modern, exkluzív környezetben találják magukat. A gazdag, személyre szabható, digitális kapcsolódási lehetőségeknek köszönhetően, az autó belseje kívánság szerint alakítható pihenő- vagy alkotótérré.

A tágas utastérben a letisztult formák, a meleg színek és a prémium anyaghasználat együtt keltik életre a kifinomult környezetet. A hat ülés három sorban helyezkedik el, közülük négy exkluzív, egyedi kialakítású. Köszönhetően a különálló ülések légies és egyben helytakarékos kialakításának, azok nagy teret engednek a hátul ülők lábai számára. Az üléspárnákat diszkrét aranydíszítésű, sötét olíva-bronz bőr borítja, exkluzivitást kölcsönözve még a legapróbb részleteknek is, míg az ülések többi részén „füstös fehér” bőrborítás kapott helyet, a kellemes kontraszt érdekében.

A természetes anyagok élményét a sötét színű, matt felületek között megjelenő faberakás teszi teljessé. A gondosan felhasznált matt és polírozott alumínium elemek hasonlóképpen a kifinomultságról tesznek tanúbizonyságot. Az összes ülésből megtapasztalható tágasság luxusérzetét a tető lézervilágítása és a dinamikus környezeti, illetve a kontúrvilágítás teszi tökéletessé.

A modern, letisztult utastérben, a hangsúly a vezetőn van. Alakjuknak és felületeiknek köszönhetően a műszerfal, a középkonzol és az ajtó valósággal a sofőr köré simulnak. Az emelt ülésmagasság mindeközben tökéletes rálátást biztosít az útra. A BMW új formanyelve, amely nagy felületekkel és hangsúlyos élekkel építkezik, a műszerfal esetében a lényeges elemekre szorítkozás modern esztétikumában érhető tetten. A 12,3 hüvelykes műszerfal képernyő és a központi információs érintőképernyő egymás mellett helyezkednek el – az eredmény pedig egy osztatlan, okosan kifinomult kijelző látványa. Egy új működési koncepció lehetővé teszi a két kijelző interaktív használatát.

A panorámatető csupán az ülések mögött kapcsolódik a karosszériához „Y” alakban, vagyis a középső sorban helyet foglaló utasok ugyanazt a szabadságot és könnyedséget tapasztalhatják meg, mint az elől ülők. A második sorban helyet kapó utasok szintén részesei lehetnek a személyre szabott infotainment élménynek a dedikált szórakoztató berendezések érintőképernyőjének köszönhetően.

Az utasok személyre szabott, digitális szolgáltatásokhoz férnek hozzá: böngészhetnek az általuk megadott infotainment/irodai tartalmak között, kényelmesebbé, szórakoztatóbbá, vagy akár produktívabbá téve ezzel az utazást. A közös aktivitások jegyében, a tartalmak megoszthatók az autóban ülők között. Egyetlen kézmozdulattal továbbíthatók például a zeneszámok az autó lejátszó rendszere felé, de akár az egymás mellett ülők is megoszthatnak egymással tartalmakat és az autó navigációs rendszere számára is továbbíthatnak címeket, közvetlenül akár e-mailből is.

A BMW Concept X7 iPerformance robosztus külsője magabiztosan vetíti előre azt az exkluzív élményt, amely az autó belsejében vár ránk. Letisztult arányok, magas építés és hasmagasság – ezek a tulajdonságok teszik egyértelművé, hogy egy X modell koncepciót látunk. Ezzel egy időben a koncepcióautó saját, merőben új BMW formanyelvet tükröz, és olyan részletekkel és tervezési megoldásokkal operál, amelyek jól láthatóan megkülönböztetik az autót minden korábbi modelltől.

A frontrész ragadja meg talán leginkább a figyelmet. A nagy, függőleges vesék magukhoz ragadják a tekintetet. A hűtőrács és kerete szilárd kialakítású, egyetlen elemből állónak hat. Ismételt szemrevételezéskor azonban kitűnik, hogy a csillogó élek és a matt felületek milyen lenyűgöző kontrasztban állnak egymással, egyedi stílust kölcsönözve az autó elejének. A BMW Laser Light lámpával ellátott karcsú, hosszúkás kettős fényszórók felső része összekapcsolódik a vesével. A lézerlámpákba kék „X” betűket integráltak. Elsőként az X modellek esetében, a sárvédők kör alakú kivágást kaptak. A front dizájn folytatásaként, a szellőzőket az autó oldalán egy króm csík foglalja keretbe, még mielőtt az az autó hátulja felé folytatódna tovább. A karosszéria exkluzív „Manhattan szürke” árnyalata sötét olíva-bronz színt biztosít az autó formáinak és felületeinek.

Madártávlatból nézve a BMW Concept X7 iPerformance újabb meglepetést tartogat. Hasonlóan az oldalsó ablakokhoz, a panoráma tetőablakot is körbeveszi egy krómcsík, amely az első karosszériaoszloptól tart hátrafelé – majd visszaérkezik a kezdőpontba. Közben a tető teljesen áttetsző, az „Y” alakú tartószerkezet pedig a modernség érzetét sugározza.

Az autó hátsó részét vertikális szellőzőrácsok határolják le az oldalától. A hátsó sziluetten karcsú lámpák törik meg az egyhangú tömeget, a két lámpatestet pedig egy elegáns krómozott sáv köti össze. A merész tervezésű lámpák egy háromdimenziós „L” alakot hoznak létre. A kipufogók hiánya a köténylemezen a jármű plug-in hibrid mivoltára engednek következtetni.

A közeljövőben várható modelloffenzíva részeként a BMW újrapozícionálta luxusautóit, külön termékkategóriákat hozva létre a legexkluzívabb csoporttagok számára. A BMW 8-as sorozat, az új BMW X7, a BMW i8 és az új BMW i8 Roadster csatlakozik a BMW 7-es sorozat modelljeihez, együtt képezve ezzel a márka kibővült luxusszegmensét. A BMW elit modelljeiben közös identitást és attitűdöt az újonnan tervezett logó is visszaadja, amely fekete-fehér változata annak a 100 évvel ezelőtti márkajelnek, amely a teljes „Bayerische Motoren Werke” feliratot tartalmazza.

A klasszikus, letisztult esztétikummal és a cég eredeti nevének kiírásával a logó felhívja a figyelmet a BMW páratlan történelmére. A márka luxusszegmens modelljeinek új profilját először a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatják be szeptember 14-24. között.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!