Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a hálózatról tölthető Ford Transit Custom

2018. szeptember 20. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

A Ford a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon mutatta be a Transit Custom sorozatgyártásra kész, plug-in hibrid változatát. A Transit Custom PHEV várhatóan 50 kilométernyi emissziómentes autózást tesz lehetővé és 500 kilométeres hatótávolságot kínál. Sorozatgyártása 2019. második felében kezdődik.

A Ford az első tömeggyártó, amely plug-in hibrid technológiát honosít meg ebben a haszongépjármű-szegmensben. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy az autó akkumulátorát az elektromos hálózatról töltsék fel, és így nulla károsanyag-kibocsátással végezzen el rövidebb fuvarokat, akár azokban a zónákban is, ahová csak a csekély emissziójú járművek hajthatnak be. A hibrid hajtási rendszer egyaránt remekül illik a gyakori megállásokkal tarkított fuvarokhoz és a hosszabb távú szállítási feladatokhoz.

A járműben soros hibrid hajtáslánc működik, amelyben az első kerekeket nem belsőégésű motor, hanem elektromotor hajtja. Ez utóbbit egy kompakt méretű, 14 kWh teljesítményű, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorcsomag látja el energiával. Az akkumulátor a rakodótér padlója alatt található. A raktér mérete ugyanakkora, mint a normál hajtású Transit Custom modellé, és a hasznos teherbírás meghaladja az 1000 kilogrammot. Menet közben – szükség esetén – a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja gondoskodik az akkumulátor feltöltéséről.

A vezetőnek három választható EV üzemmód áll rendelkezésére, hogy eldönthesse, hogyan és mikor szeretné hasznosítani az akkumulátorban tárolt energiát: EV Auto – alapértelmezett beállítás az energiaforrások felhasználására; EV Most – kizárólag elektromos hajtás az akkumulátor lemerüléséig; EV Később – a rendszer arra törekszik, hogy megőrizze az akkumulátor töltöttségi szintjét.

Az első lökhárítóba épített töltőcsatlakozó használatával a Transit Custom PHEV egy 240 voltos, 10 amperes háztartási elektromos hálózatról is feltölthető (a teljes töltés öt órát vesz igénybe), illetve 240 voltos, 16 vagy 32 amperes ipari elektromos hálózatra is csatlakoztatható (a feltöltés ideje ilyenkor három óra).

Az utastérben a hagyományos fordulatszámmérő helyén egy hajtás/töltés műszer kapott helyet, a motor hőfokmérője helyén pedig egy kisebb műszer látható, ami az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja. A fedélzeti számítógép funkcióit kifejezetten a PHEV hajtáslánchoz konfigurálták.

A tágas és praktikus új Transit Custom utastere kategóriaelső tárolási lehetőségeket kínál, a kezelőpaneleket pedig úgy tervezték, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a használatuk. A gazdagabb felszereltségű modellváltozatokhoz a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is megrendelhető. Emellett olyan vezetéstámogató technológiák állnak rendelkezésre, mint az aktív parkolóasszisztens és a sávtartó asszisztens. Ezek működését az alapáron kínált elektromos szervokormány támogatja.

A Ford Transit Custom PHEV prototípusait 12 hónapon át tesztelték londoni flottaüzemeltetők, akik mintegy 50 000 kilométert tettek meg az autókkal, de újabb tesztsorozat is indult a spanyolországi Valenciában. A telematikai rendszerekkel felszerelt áruszállítók rengeteg értékes adatot szolgáltatnak kihasználtságukról és környezetvédelmi teljesítményükről, többek közt a feltöltések gyakoriságáról és helyszínéről, a tisztán elektromos hajtással megtett útvonalakról, miközben olyan feladatokat látnak el, amelyek a szállítmányozó és építőipari cégek, illetve a közüzemi szolgáltatók vagy éppen a rendőrség mindennapi munkájához szükségesek.

Az így összegyűjtött adatok alapján a Ford még hatékonyabban optimalizálhatja a hibrid hajtáslánc működését és kidolgozhatja, hogyan szolgálhatják a csekély károsanyag-kibocsátású járművek a leghatékonyabban a levegőtisztasági célokat, miközben javítják a városi környezetben tevékenykedő szolgáltatók termelékenységét.

Az új Transit Custom PHEV áruszállító megalkotása fontos része a Ford globális tervének, aminek célja, hogy 11 milliárd dolláros befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású (köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló) portfóliót alakítson ki 2022-ig.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!