/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Hyundai i30 Turbo

2014. december 12. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Három évvel a Hyundai i30 második generációjának európai premierjét követően a Hyundai most bemutatja a felfrissített i30 kínálatot. A 2015 márciusától kapható új i30 háromféle karosszériatípust, modernebb megjelenést, gazdaságosabb erőforrásokat, komfortosabb rugózást, jobb vezethetőséget, valamint új biztonsági és kényelmi jellemzőket kínál. A sorozatnak új csúcsmodellje is van a 186 lóerős i30 Turbo személyében.

A második generációs i30 formája a felmérések szerint tetszett a vásárlóközönségnek, így a Hyundai csak minimális mértékben módosította azt. Elöl új, még hangsúlyosabb hatszögletű hűtőmaszkot kapott, míg oldalnézetből az új rajzolatú dísztárcsa, illetve könnyűfém keréktárcsák nyújtanak friss megjelenést. Az i30-hoz kiviteltől függően immár bixenon fényszórók is rendelhetők, ami szintén frissebb arculatot kölcsönöz neki.

Az új i30 12 különböző színárnyalatban rendelhető, köztük 3  új tónus, a Polar White, az Orange Caramel és a Jet Black. Az utastérben az üléskárpitok és burkolatok háromféle árnyalatban (fekete, bézs és kék) választhatók, anyagukat tekintve pedig szövet, szövet/bőr és teljes bőrkárpitozás lehetséges.

Az ügyfelek változó elvárásaihoz igazodva az új i30 fejlesztése során három új technológia bevezetésével bővítették tovább az aktív és passzív biztonsági rendszerek eleve gazdag kínálatát. Az új bixenon fényszórók nagyobb fényerejükkel javítják az éjszakai látási viszonyokat, az automatikus szintszabályozás az alapkiépítés része. Az aktív biztonságot a Hyundai sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (LDWS) fokozza. Az új kényelmi rendszerek közül említést érdemel a Hyundai intelligens parkolástámogató rendszere (SPAS), amely az eddig kínált, párhuzamos parkolási támogatáson túl mostantól a merőleges beállást is segíti.

Újdonság a kompakt kategóriában az eddig inkább prémium autókból ismert szellőztethető első ülések, amelyek az i30-hoz is rendelhetők. Ez a technológia friss, hűs levegőt szállít a vezető hátához, ami különösen nyári forróságban lehet élvezetes szolgáltatás. Az ülésfűtés funkcióval kombinálva az elöl utazók bármikor pillanatnyi igényeik szerint szabályozhatják a beállítást, három eltérő fokozatban.

Az újonnan bevezetett funkciók mellett az új i30 elődje bőséges felszereltségét is megőrizte: többek között tíz irányban motorosan állítható vezetőülés, fűthető első ülések, elektromos rögzítőfék, kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, sebességtartó és -határoló rendszer, navigációs berendezés 7 colos érintőképernyővel, kétzónás klímaberendezés, RDS rádió/CD MP3, iPod, AUX és USB támogatással, valamint panoráma napfénytető állt már eddig is a vásárlók rendelkezésére. A rendelhető aktív biztonsági tételek között említést érdemel a visszagurulásgátló (HAC), valamint a vészfékezési jelzőrendszer (ESS), amely intenzív lassítás esetén villogtatni kezdi a jármű féklámpákját.

Az i30 alapvető méretei nem változtak, megmaradt a nagyvonalú tengelytáv (2650 mm) és a szélesség (1780 mm), amelyek tágassá teszik az utasteret. Az első utasok a kategória egyik legtágasabb belterének örvendhetnek, bőséges a fejtér (1021 mm), a lábtér (1067 mm) és a válltér (1420 mm). A csomagtartó kapacitása versenyképes a szegmensben: alaphelyzetben a ferdehátú kivitel 378, a kombi 528 liternyi férőhelyet kínál a csomagoknak.

Az új i30 korábbinál bővebb, héttagú motorválasztékának minden tagja teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, a benzin- és dízelüzemű erőforrások teljesítménye 90-186 LE, a CO2-kibocsátás akár 94 g/km. A vásárlók háromféle dízelmotor közül választhatnak: az 1,4 literes egység 90 lóerőt ad le, míg az 1,6 literes két teljesítményszinten, 110 vagy 136 lóerővel választható. A benzinmotorok kedvelői a három szívómotor (100-135 LE) mellett az új i30 Turbo modellbe beépített új, 186 lóerős Turbo-GDI erőforrást is választhatják.

Az i30 100 lóerős, 1,4 literes Gamma motorját egy frissen fejlesztett, négyhengeres Kappa erőforrás váltotta fel. Az új generációs i20 modell fedélzetén a közelmúltban bemutatkozott, 1352 köbcentiméteres blokk tömege mindössze 87 kg, 14-gyel kevesebb, mint volt, ami kedvezőbb fogyasztást (5,6 l/100km) és szerényebb CO2-kibocsátást (129 g/km) jelent.

A két 1,6 literes dízelmotorhoz, valamint a közvetlen benzinbefecskendezéses 1.6 GDI blokkhoz az új fejlesztésű, hétfokozatú DCT (duplakuplungos sebességváltó) is társítható. Az új váltómű a korábban alkalmazott kisméretű, hatfokozatú hagyományos (hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt) automata sebességváltó helyébe lép. Az új hétfokozatú DCT vezethető teljesen automata vagy szekvenciális kézi üzemmódban.

A futóművet továbbfejlesztették, a merev vázszerkezeten, a hosszú (2650 mm) tengelytávon és a széles (akár 1571 mm) nyomtávon nem változtattak. Az elektromos szervorkomány kezes és közvetlen, míg opcióként a Hyundai FLEX STEER rendszere (háromféle üzemóddal: Komfort, Normál és Sport) is megrendelhető. A négytárcsás fékrendszer elöl 280 vagy 300 mm átmérőjű belső hűtésű féktárcsákat, hátul pedig 262 vagy 284 mm-es tömör tárcsákat  alkalmazva állítja meg az autót megnyugtatóan rövid távon.

Azoknak a vásárlóknak a kedvéért, akik nagyobb motorteljesítményre, intenzívebb menetdinamikára és izgalmasabb formavilágra vágynak, a Hyundai új csúcsmodellel bővítette az i30 2015-ös választékát.

Az új i30 Turbo orrában az 1,6 literes Gamma GDI motor feltöltött változata dolgozik, ugyanaz, amely a Veloster Turbót is hajtotta. A motor maximális teljesítménye 186 lóerő 5500 ford./percnél, 1500-as fordulatszámtól egészen 4500-ig pedig 265 Nm nyomatékot ad le. A motor hatfokozatú kéziváltón keresztül hajtja az első kerekeket. Az i30 Turbo álló helyzetből 8 másodperc alatt éri el a százat, legnagyobb sebessége pedig 219 km/óra.

A 28 százalékkal nagyobb teljesítmény, illetve 38 százalékkal megnövelt forgatónyomaték (az 1,6 GDI motorhoz képest) módosított futóművet követelt meg: a mérnökök sportos hangolású felfüggesztést, valamint megerősített kormányművet és fékeket, új 18 colos kerekeket és 225/40 méretű gumiabroncsokat építettek be. A kormánymű rövidebb áttételezést kapott, a féktárcsák átmérőjét megnövelték.

Az i30 Turbo stílusában is különbözik testvéreitől. Sportos karosszéria-elemeket, új hűtőmaszkot és piros betétes lökhárítókat, új első LED lámpákat, dupla kipufogót és 18 colos kerekeket kapott. Az utastérben fekete tetőkárpitot, piros részletekkel látványosabbá tett első és hátsó üléseket, sportos műszeregységet, valamint a kormánykeréken, a váltógombon és az ajtókárpiton elhelyezett kontrasztos piros öltéseket alkalmaztak.

Az új i30 Turbo modell öt- és háromajtós ferdehátú kivitelben egyaránt megvásárolható, az egyedi karosszériaszínek között említést érdemel az új Jet Black.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/