/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Jön a négyajtós Audi A3

2013. március 28. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Új taggal bővül az Audi A3 család. A három- és ötajtós mellett megjelenik a lépcsőshátú szedán, amelyet a győri Audi üzemben fognak gyártani. Az A3 limuzint kezdetben háromféle négyhengeres motorral lehet megvásárolni, s később jön az S3 kivitel is.

A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint háromféle négyhengeres motorral kínálják majd. Az erőforrások ötvözik a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert. Egyelőre kétféle benzines, és egy dízelmotorról érkeztek hírek; az 1,4 TFSI mellett az A3 szedán egy 1,8-as TFSI, valamint egy 2 literes TDI aggregáttal lesz elérhető.

A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 150 LE, a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/órára, egészen a 220 km/órás csúcssebességig. Átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg. Az 1,4 TFSI hajtómű 140 lóerőt és 250 Nm nyomatékot mozgósít. Hengerlekapcsolási rendszerrel szerelték fel, amely alacsony terhelésnél leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan csak 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátás értéke 109 g/km. A nulla-százas gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km/óra.

Az 1,8 literes turbómotor pedig 180 lóerős és szintén 250 Nm a nyomatéka. 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/h-ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetési élményt nyújt. Átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátási étéke 129 g/km. Az erőforrástól függően manuális hatfokozatú váltót vagy S tronic automatát építenek be. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket.

Az Audi A3 limuzin csomagtere 425 liter, amely a hátsó ülések előre hajtásával tovább bővíthető.

Az A3 limuzin is az új moduláris infotainment készletet (MIB) használja, amelynek az élén az MMI Navigation Plus áll, DVD meghajtóval és egészszavas hangvezérléssel. A nagyfelbontású 7 colos monitor a térképet részletes 3D grafikákkal mutatja. Bluetooth kapcsolattal mobiltelefonok és mobil zenelejátszók is csatlakoztathatók az MMI Navigation Plus-hoz.

Az Audi connect minden olyan technológiát egyesít, amely a vezetőt az autóval, az internettel, az infrastruktúrával és más járművekkel összeköti. Az Audi ezt a rendszert még vonzóbbá tette – az internet kapcsolat, ahol csak lehetséges az extragyors standard LTE rendszeren keresztül fut. Az LTE- telefonmodul az eddigi UMTS- modult helyettesíti, ahol az autóban mintegy 100 MBit/s letöltési sebesség érhető el. Az Audi connect által az autó utasa az integrált WLAN hotspoton keresztül internetezhet és e-mailezhet. Az Audi internet szolgáltatásai személyre szabhatók, a kínálatában a Google Earth képes navigációja, Google Street View, Audi online közlekedési információk és az Audi music stream alkalmazás, hírek és információk szerepelnek. Az online kommunikációs szolgáltatások, mint a facebook és a twitter az infotainmentbe integráltak.

Az Audi connect új szolgáltatása az A3 limuzinban debütál: ezek a parkolási információk, amelyek megmutatják a parkolóhelyeket, parkolóházakat és mélygarázsokat a kiválasztott cél közelében. Ahol lehetséges, ott a szolgáltatás megnevezi a szabad helyek számát és a parkolási díjakat is.

Az opcionális vezetési rendszerek is a felső kategóriába tartoznak: az adaptive cruise control (ACC) 150 km/h sebességig megtartja a kívánt távolságot az limuzin előtt haladó járműhöz képest, az Assistenz Paket-tel ez 200 km/h sebességig érvényes. Rendelhető panoráma üvegtető és Xenon Adaptive Light is, ami a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt.

Az A3 limuzinnal az Audi belép a világszerte legerősebb piaci szegmensbe, a kompakt limuzin osztályba. Németországban és számos európai országban a négyajtós modell csak késő ősszel kerül az értékesítésekbe. Alapára 1.4 TFSI erőforrással 25 000 euró.

Pár hónappal később jön a csúcsmodell, az S3 limuzin. A 2.0 TFSI erőforrása 300 LE teljesítményt nyújt, forgatónyomatéka pedig 380 Nm. A kocsi S tronic váltóval 4,9 szekundum alatt sprintel százra, kézi váltóval ugyanez 5,3 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség 250 km/óra elektronikusan korlátozva.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

négyajtó
2013-03-29 - 12:52

Amikor egy újiságírú nem ír, hanem firkál, ráadásul a szerkesztő leközli.

4 ajtós autó szerintem van de csak pár házi barkács darab.

A fotón 5 ajtós látható

4+1 hát valóban nehéz megszámolni …

DG
2013-03-29 - 18:47

Kedves négyajtó! Első lecke: Akkor beszélhetünk négyajtós autóról, ha a két-két oldalajtó mellett egy kis csomagtérfedél van. Ezek a szedánok, vagy ha úgy tetszik, a lépcsőshátú autók. Az ötajtós kocsiknál a hátsó ajtó a szélvédőt is magában foglalja, így nagy nyíláson át lehet pakolni beléjük. Az Audinál nem így van.


*/