/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a plug-in hibrid BMW X3

2019. november 05. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Az új BMW X3 xDrive30e a bajor prémiumgyártó SUV modellcsaládjának harmadik olyan tagja, amely plug-in hibrid hajtáslánccal és intelligens összkerékhajtással, kimagasló sokoldalúság mentén kínál zéró emissziójú mobilitást. Jövő tavasszal érkezik.

Az új BMW X3 xDrive30e bevezetésével a BMW tovább folytatja hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra épülő portfólió-fejlesztési stratégiáját, amellyel ügyfelei egyre átfogóbb igényeinek maradéktalan kielégítését is biztosítja. A népszerű X3 2020-tól a BMW márka első olyan autójává érik, amelyet belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos meghajtással is megvásárolhatnak az ügyfelek.

Az X3 xDrive30e modellben a 2 literes négyhengeres benzinmotor 184 lóerejéhez a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor 80 kW/109 lóereje társul, amely együtt 292 lóerős rendszerteljesítményben teljesedik ki. A plug-in hibrid hajtáslánc csúcs forgatónyomatéka 420 Nm, amellyel az X3 xDrive30e mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebessége pedig 210 km/óra. Eközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás 2,4 liter, a kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátás 54 gramm, a kombinált energiafogyasztás pedig 17,2 kWh/100 km. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 51 – 55 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál.

A villanymotor a működési üzemmód és a vezetési szituáció függvényében tisztán elektromos meghajtásra és a belsőégésű erőforrás támogatására is képes. A középkonzolon található eDrive gombról aktiválható MAX eDrive vezetési üzemmódban az X3 xDrive30e egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az alapértelmezett Auto eDrive vezetési üzemmódban a technológia zéró emissziójú végsebessége 110 km/óra. A belsőégésű erőforrás mindkét vezetési üzemmódban csak az adott sebességhatár elérésével, vagy a gázpedál padlózásával csatlakozik be a hajtásba.

Ha a belsőégésű erőforrás és az elektromotor is dolgozik, a hajtáslánc a lehető legoptimálisabb belső hatékonyság mentén üzemel, szükség esetén pedig a lehető legdinamikusabb gyorsulást garantálja: folyamatosan tartott utazótempónál a villanymotor támogatása nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményez, azonnali teljesítmény-leadása pedig már álló helyzetből is vérpezsdítő sprinttel kecsegtet.

A Battery Control vezetési üzemmód mindvégig garantálja az akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartását és növelését, hogy a hajtáslánc a tisztán elektromos meghajtást lehetővé tevő energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

A lítium-ion akkumulátort helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, a belsőégésű erőforrás üzemanyagtartálya pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid BMW X3 csomagterének tárolókapacitása csaknem megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékével. A 450 literes térfogat pedig a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1500 literig bővíthető.

A 12,0 kWh bruttó energiateljesítményű akkumulátort a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábellel, háztartási aljzatról is feltölthetik az ügyfelek. A töltési idő ez esetben kevesebb, mint 6 óra. A BMW i Wallbox falitöltővel mindez három és fél órára redukálódik. Az energiatároló egység töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. A lítium-ion akkumulátorban tárolt energia nem csupán az elektromos motor működését, de a fedélzeti 12 voltos rendszer energiaellátását is biztosítja.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban – még tisztán elektromos meghajtás esetén is – a vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a hajtásláncból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.

Az alapfelszereltség alternatíváiként az új BMW X3 xDrive30e Advantage, xLine, Luxury és M Sport felszereltségi csomagokkal is megrendelhető. Az alapfelszereltségbe ezen felül a légkondicionáló kiegészítő fűtése is beletartozik: a technológia távolról, akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül is aktiválható, hogy indulásra a bajor prémiumgyártó ügyfeleit előre beállított utastéri hőmérséklet fogadja. Az akkumulátor töltését mindezeken felül számos innovatív digitális szolgáltatás támogatja: a vezető okoskészüléken keresztül kikeresheti és lefoglalhatja a számára leginkább szimpatikus járműtöltő állomást, és távolról vezérelheti a járműtöltés folyamatát.

Az X3 xDrive30e modellhez lényegében az extrafelszereltségeket egyesítő palettán megtalálható összes tétel ugyanúgy elérhető. Ilyen többek között az adaptív futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a BMW Head-Up kijelző, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, a kormányzó és sávtartó asszisztensekkel dolgozó Driving Assistant Plus csomag, valamint a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens. Innovatív extraként elektromosan működtethető vonóhorog is rendelhető, amelynek maximális terhelhetősége ez esetben 2000 kilogramm.

Az új BMW X3 xDrive30e sorozatgyártásban kínált első példányai 2019 decemberében gurulnak le a BMW egyesült államokbeli, Spartanburgban működő üzemének gyártósorairól, ahol az új BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatai is készülnek. Az újdonság piaci premierje 2020 tavaszán veszi kezdetét.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/