/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a Toyota Highlander nagyobb változata

2023. február 10. 15:20   |   Autoblog
címkék:  

Nagy teljesítményű hibrid hajtáslánccal, egyedi formai jegyekkel, és az eddigi szűkös pad helyett felnőttekre méretezett harmadik üléssorral várja az ügyfeleket a Toyota Grand Highlander.

Négy évvel bemutatása után pályája feléhez érkezett a Toyota Highlander, ám ahelyett, hogy egyszerűen ráncfelvarrásra küldték volna a Toyota Land Cruiserrel azonos alapterületű, de önhordó karosszériás szabadidőjárművet, egy vadonatúj változattal bővítették ki a modellcsaládot. A Grand Highlander elnevezés magáért beszél: a frissen bemutatott variáns a már ismert típus nagyobb változata.

Hogy pontosan mennyivel nagyobb, az egyelőre nem derült ki; a Toyota vélhetően a piaci bevezetéshez közeledve hozza majd nyilvánosságra a műszaki adatokat. Egyelőre annyi bizonyos, hogy a nyújtás lehetővé tette, hogy az eddig csak kompromisszumosan használható harmadik üléssor helyére tágas, állítólag három felnőtt számára elfogadható férőhelyet kínáló padot építsenek be. A második soron továbbra is háromszemélyes pad vagy két különálló ülés kaphat helyet, így a Grand Highlander 7 vagy 8 személyes. Ha minden ülés foglalt, akkor is elhelyezhetünk még hét kézipoggyász méretű táskát a csomagtartóban, ami hozzávetőlegesen 350 literes kapacitást jelent.

Ha csupán ketten utaznak a Grand Highlanderben, csaknem 2,8 köbméteres térrel gazdálkodhatnak – ez nagyságrendileg 400 literes növekedés a normál Highlanderhez képest. A harmadik sori ülésekre a beszállást kapaszkodók, a kiszállást kifejezetten megtámaszkodásra szolgáló felületek segítik.

Az utastér nem csak tágasabb, de tetszetősebb, modernebb és praktikusabb is a már ismert Highlander-belsőnél. A műszerfal közepén egy 12,3 colos érintőképernyőt találunk; a digitális műszeregység kiviteltől függően ugyanekkora, vagy a belépő szinten szerényebb, 7 colos képátlójú. A padlókonzolon kialakított, eltolható fedelű tárolórekeszben akár egy táblaszámítógép is elfér, mögötte a második sori utasokat kiszolgáló, külön klímavezérlő szerveket találunk. A három üléssoron összesen tizenhárom ponton helyezhetünk el poharat vagy palackot, és hét USB-csatlakozóról tölthetjük telefonunkat, illetve rendelhető 1500W-os, hálózati konnektor is.

Az igényesebb belső kialakítással párhuzamosan a Grand Highlander külső formaterve is megújult: a nyolcszemélyes autó levetkőzte az alapmodell gömbölydedségét, és a RAV4 geometrikus, sportos vonalait igazította magára. Már csak az a kérdés, hogy a már ismert Highlander is megkapja-e ezeket a frissítéseket, vagy megőrzi eredeti, barokkos formavilágát, esetleg a 2023-as modellév végén távozik a kínálatból, és jövőre már csak a Grand Highlander lesz elérhető.

Ha maradni szeretne, a Toyotának az autó tudását is frissítenie kell, hiszen a Grand Highlander a legújabb, harmadik generációs Toyota Safety Sense biztonsági csomagot kapta meg. Vezetőtámogató funkciói között a megszokott szolgáltatások mellett egy olyan, vadonatúj kényelmi szolgáltatás is megtalálható, amely éles kanyarok előtt csökkenti a jármű sebességét, továbbá fékezéssel és/vagy gyengéd elkormányzással tartja a követési távolságot más gépjárművek, kerékpárosok vagy gyalogosok mögött. Ami a kapcsolódást illeti, fedélzeti wifi, okostelefon-integráció, online navigációs funkciók, hangvezérelt fedélzeti asszisztens, a jármű távvezérlésére szolgáló applikáció, digitális indítókulcs és egy sor további online szolgáltatás áll rendelkezésre.

A globális piacokra szánt – így előbb vagy utóbb nyilván Európába is megérkező – Toyota Grand Highlander motorpalettájának két tagja régi ismerős: a 2,4 literes turbómotor, illetve a 2,5 literes öntöltő hibrid megegyezik a Highlander nemzetközi kínálatát alkotó erőforrásokkal. Ezek első- és összkerékhajtással egyaránt választhatók.

A harmadik opcióval az új generációs Toyota Crown fedélzetén már találkozhattunk: a szintén 2,5 literes, de turbós benzinmotorra épülő Hybrid Max rendszer 367 lóerőt és 542 Nm-t ad le, álló helyzetből 6,3 másodperc alatt gyorsítja 96 km/óra sebességre az autót, vontatni pedig akár 2225 kilogrammot tudunk majd vele. Ez a motor kizárólag összkerékhajtással lesz rendelhető, és nem csak a szokásos három üzemmód (normál, öko, sport) közül választhatunk, hanem a terepen történő előrejutást segítő, speciális funkciók (homok és sár, murva és földút, illetve hó) is rendelkezésre állnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/