/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön az első konnektoros hibrid Citroën

2018. szeptember 13. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Párizsi Autószalonon a Citroën immár teljesen egységes, megújult palettával áll a közönség elé, melynek csúcsán a Franciaországban gyártott új C5 Aircross SUV áll. A szalonon a kompakt SUV plug-in hibrid verzióját is megmutatják, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal.

CL 18.045.001

A Párizsi Autószalon alkalmából a Citroën nagyobb fokozatba kapcsol, és bemutatja az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt, amely már az új C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő, konnektorból tölthető hibrid verzióját vetíti előre. Ebben az első hibrid modellben a márka „Low Emission Vehicle” névre keresztelt új offenzívájának első darabját üdvözölhetjük.

A Citroën a modellválaszték 2025-re tervezett teljes „villamosításával” összhangban 2020-tól kezdődően minden évben egy újabb „LEV” bevezetését tűzte ki célul. Ügyfelei igényeit szem előtt tartva a márka minden egyes szegmensben és piacon az autósok használati szokásainak leginkább megfelelő elektromos alternatívát kínálja majd, a nagyon célzott ajánlatoktól a sokoldalúbban használható verziókig.

CL 18.045.002

A Citroën név és a kényelem fogalma régóta szorosan összefonódtak: lassan 100 éves közös múltra tekintenek vissza. Az új C5 Aircross SUV valamennyi tervezési fázisában meghatározó szerepe volt a kényelem összes aspektusára gondot fordító Citroën Advanced Comfort programnak. A konnektorból tölthető hibrid tanulmány még ennél is messzebb megy, és a kényelmes és sokoldalú használat szolgálatában az elektromos mobilitás korszerű és high-tech megközelítését nyújtja. Teljesen elektromos üzemmódban a külvilág zajától elszigetelve, egyfajta védőburokban érezhetjük magunkat, mely a külső behatások kiszűrésével tökéletes nyugalmat biztosít. A zajtalan működés, a szinte észrevétlen indítás, a kényelmes felfüggesztés, a puha Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikus és intuitív felhasználói felületek és a kapcsolódó szolgáltatások mind a fedélzeti kényelmet fokozzák.

A hibrid megoldásnak hála, a gépkocsi indítása és vezetése teljesen hangtalan, egy gramm CO2 sem kerül a levegőbe, és 135 km/óra sebesség alatt akár 50 kilométert is meg lehet tenni ZEV üzemmódban. Ez a hatótávolság a felhasználók napi közlekedésének a nagy részét fedezi, így a mindennapos vezetés során nincs szükség a benzinmotor beindítására. Az elektromos üzemmódnak köszönhetően a városok korlátozott forgalmú részeibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású gépjárművek egyre inkább ki vannak tiltva.

CL 18.045.003

Az új hibrid SUV-tanulmány elsődleges meghajtásáról egy 180 lóerős, 1,6 literes PureTech benzinmotor gondoskodik, amihez egy 80 kW (109 LE) teljesítményű villanymotort társítottak. A villanymotor a belsőégésű motor és a sebességváltó között kapott helyet, és működését egy nagyfeszültségű, 13,2 kW/h kapacitású lítium-ion akkumulátor támogatja. Hibrid módban a két erőforrás 225 lóerős teljesítményt ad le, bőséges nyomatékkal (egyedül a villanymotoré 337 Nm). vegyes üzemben a kilométerenkénti CO2-kibocsátás 50 g alatt tartható.

A fékezési és lassítási szakaszokban keletkező energia hasznosításáról egy elektromos rásegítésű („i-booster”) fékrendszer gondoskodik, amely lehetővé teszi a mechanikus energia akkumulátorban tárolt elektromos energiává alakítását. A váltó nyolcfokozatú.

A feltöltési idő optimális: hagyományos aljzatról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik, a feltöltés ideje a konnektor típusától függően 4 (14 amperes aljzat) és 8 óra között van. 32 amperes Wallbox fali töltő használata esetén a feltöltés mindössze 2 órát vesz igénybe. Az eljárás egyszerű, ráadásul programozott és késleltetett töltésre is lehetőség van. A programozás az utastéri érintőképernyőn vagy az ügyfél okostelefonján, a MyCitroën alkalmazáson keresztül történhet.

CL 18.045.004

A 12,3” digitális műszercsoport egy külön erre szolgáló részén a vezető bármikor kiválaszthatja a hibrid működéssel kapcsolatos adatok – teljesítménymérő, energia- és üzemanyagszint-mérő, hatótávolság elektromos és benzines üzemmódban, energiaáramlási diagramok – kijelzése funkciót. Töltés közben a műszercsoport speciális kijelzést ajánl fel, melyen nyomon követhető a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő, az adott pillanatban érvényes, elektromos üzemmódra vonatkozó hatótávolság (km), az akkumulátor töltöttségi szintje (%) és a töltés gyorsasága (km/h).

Variálhatóság és csomagtér-kapacitás tekintetében az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a C5 Aircross hagyományos változatának valamennyi erényét megőrizte. Ilyen a változatlanul nagyfokú variálhatóság, a továbbra is csúsztatható, dönthető és elrejthető, teljes értékű hátsó ülések és a példásan nagy csomagtartó, melyet az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezésével sikerült elérni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/