/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön az első konnektoros hibrid Citroën

2018. szeptember 13. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Párizsi Autószalonon a Citroën immár teljesen egységes, megújult palettával áll a közönség elé, melynek csúcsán a Franciaországban gyártott új C5 Aircross SUV áll. A szalonon a kompakt SUV plug-in hibrid verzióját is megmutatják, melynek nyomdokában 2023-ra a modellválaszték 80%-a, 2025-re pedig a 100%-a rendelkezik majd valamilyen elektromos változattal.

CL 18.045.001

A Párizsi Autószalon alkalmából a Citroën nagyobb fokozatba kapcsol, és bemutatja az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmányt, amely már az új C5 Aircross SUV 2020 elején bevezetendő, konnektorból tölthető hibrid verzióját vetíti előre. Ebben az első hibrid modellben a márka „Low Emission Vehicle” névre keresztelt új offenzívájának első darabját üdvözölhetjük.

A Citroën a modellválaszték 2025-re tervezett teljes „villamosításával” összhangban 2020-tól kezdődően minden évben egy újabb „LEV” bevezetését tűzte ki célul. Ügyfelei igényeit szem előtt tartva a márka minden egyes szegmensben és piacon az autósok használati szokásainak leginkább megfelelő elektromos alternatívát kínálja majd, a nagyon célzott ajánlatoktól a sokoldalúbban használható verziókig.

CL 18.045.002

A Citroën név és a kényelem fogalma régóta szorosan összefonódtak: lassan 100 éves közös múltra tekintenek vissza. Az új C5 Aircross SUV valamennyi tervezési fázisában meghatározó szerepe volt a kényelem összes aspektusára gondot fordító Citroën Advanced Comfort programnak. A konnektorból tölthető hibrid tanulmány még ennél is messzebb megy, és a kényelmes és sokoldalú használat szolgálatában az elektromos mobilitás korszerű és high-tech megközelítését nyújtja. Teljesen elektromos üzemmódban a külvilág zajától elszigetelve, egyfajta védőburokban érezhetjük magunkat, mely a külső behatások kiszűrésével tökéletes nyugalmat biztosít. A zajtalan működés, a szinte észrevétlen indítás, a kényelmes felfüggesztés, a puha Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikus és intuitív felhasználói felületek és a kapcsolódó szolgáltatások mind a fedélzeti kényelmet fokozzák.

A hibrid megoldásnak hála, a gépkocsi indítása és vezetése teljesen hangtalan, egy gramm CO2 sem kerül a levegőbe, és 135 km/óra sebesség alatt akár 50 kilométert is meg lehet tenni ZEV üzemmódban. Ez a hatótávolság a felhasználók napi közlekedésének a nagy részét fedezi, így a mindennapos vezetés során nincs szükség a benzinmotor beindítására. Az elektromos üzemmódnak köszönhetően a városok korlátozott forgalmú részeibe is behajthatunk, ahonnan a hagyományos meghajtású gépjárművek egyre inkább ki vannak tiltva.

CL 18.045.003

Az új hibrid SUV-tanulmány elsődleges meghajtásáról egy 180 lóerős, 1,6 literes PureTech benzinmotor gondoskodik, amihez egy 80 kW (109 LE) teljesítményű villanymotort társítottak. A villanymotor a belsőégésű motor és a sebességváltó között kapott helyet, és működését egy nagyfeszültségű, 13,2 kW/h kapacitású lítium-ion akkumulátor támogatja. Hibrid módban a két erőforrás 225 lóerős teljesítményt ad le, bőséges nyomatékkal (egyedül a villanymotoré 337 Nm). vegyes üzemben a kilométerenkénti CO2-kibocsátás 50 g alatt tartható.

A fékezési és lassítási szakaszokban keletkező energia hasznosításáról egy elektromos rásegítésű („i-booster”) fékrendszer gondoskodik, amely lehetővé teszi a mechanikus energia akkumulátorban tárolt elektromos energiává alakítását. A váltó nyolcfokozatú.

A feltöltési idő optimális: hagyományos aljzatról az akkumulátor egy éjszaka alatt feltöltődik, a feltöltés ideje a konnektor típusától függően 4 (14 amperes aljzat) és 8 óra között van. 32 amperes Wallbox fali töltő használata esetén a feltöltés mindössze 2 órát vesz igénybe. Az eljárás egyszerű, ráadásul programozott és késleltetett töltésre is lehetőség van. A programozás az utastéri érintőképernyőn vagy az ügyfél okostelefonján, a MyCitroën alkalmazáson keresztül történhet.

CL 18.045.004

A 12,3” digitális műszercsoport egy külön erre szolgáló részén a vezető bármikor kiválaszthatja a hibrid működéssel kapcsolatos adatok – teljesítménymérő, energia- és üzemanyagszint-mérő, hatótávolság elektromos és benzines üzemmódban, energiaáramlási diagramok – kijelzése funkciót. Töltés közben a műszercsoport speciális kijelzést ajánl fel, melyen nyomon követhető a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő, az adott pillanatban érvényes, elektromos üzemmódra vonatkozó hatótávolság (km), az akkumulátor töltöttségi szintje (%) és a töltés gyorsasága (km/h).

Variálhatóság és csomagtér-kapacitás tekintetében az új C5 Aircross Hybrid Concept SUV-tanulmány a C5 Aircross hagyományos változatának valamennyi erényét megőrizte. Ilyen a változatlanul nagyfokú variálhatóság, a továbbra is csúsztatható, dönthető és elrejthető, teljes értékű hátsó ülések és a példásan nagy csomagtartó, melyet az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezésével sikerült elérni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/