/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön az összkerekes Alfa Giulia

2016. szeptember 22. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

A normál és az extrém sportos Giulia Quadrifoglio modellek közti rést a négykerék-hajtású Veloce változattal tömi be az Alfa Romeo. A Veloce Q4 két új erőforrással lesz elérhető, egy 2 literes, 280 lóerős benzines turbómotorral és egy 2,2 literes, 210 lóerős turbódízel aggregáttal. A Giulia Veloce mellett egy különösen takarékos modellváltozat is érkezik.

A Veloce név nem ismeretlen az olasz márka rajongói számára; Alfa Romeo hagyományok szerint ezzel a névvel illették a márka különösen sportos modelljeit az 1956-os Giulietta óta. A Veloce nevet pedig most egy másik Giulia modell viselheti. A Veloce modell külső jegyeit tekintve különbözik a többi Giuliától; egyedi lökhárítókat, hangsúlyos diffúzort, nagyméretű kipufogóvégződéseket és fekete ablakkeretet kapott, kerékjárataiban pedig sötét árnyalatú, ötlyukú 19 hüvelykes felnik forognak.

Kabinjában fekete bőr sportülések és sportkormány, alumínium pedálok, továbbá alumínium díszítések vannak, felszereltsége pedig tartalmazza többek között a dupla digitális klímaberendezést, az Alfa DNA kapcsolót és a 6,5 colos kijelzővel szerelt Connect infotainment rendszert.

A Giulia Velocéban két új erőforrás debütál. Egyik a teljesen alumínium szerkezetű 2 literes négyhengeres turbómotor, amely 5250-es fordulatszámon 280 lóerőt termel és 400 Nm-es nyomatékot ad le 2250-es fordulaton. A motor MultiAir elektrohidraulikus szelepemelő rendszerrel, “kettő-az-egyben” turbófeltöltővel és 200 bar nyomású befecskendező rendszerrel bír, amelyek révén különösen gyors reagálású.

A másik a 2,2 literes négyhengeres turbódízel motor, amelynek teljesítményét 210 lóerőre emelték a mérnökök. Ezt 3500-as fordulaton, míg a maximális, 470 Nm-es nyomatékát 1750-es fordulatszámon adja le az erőforrás. A turbódízel jellemzői a rendkívül pontos, 2000 bar nyomasú MultiJet II befecskendezés, valamint a változó geometriájú turbófeltöltő. Mindkét Giulia Veloce modellt 8-sebességes automataváltóval szállítják.

Jó hír, hogy a Veloce modellbe épített Q4 rendszer mindössze 60 kilogrammal növeli meg az autó tömegét. Folyamatosan figyeli az autó paramétereit és a vezetési körülményeknek megfelelően osztja el a nyomatékot a tengelyek között. A hosszanti és keresztgyorsulási adatokból, illetve a kormányelfordítás mértékéből előre tudja, mikor csúsznak meg a kerekek és ennek elejét veszi. Normál körülmények között a Veloce Q4 hátsókerekes autóként viselkedik, az összes nyomaték a hátsó tengelyre megy. Határhelyzetben azonban a nyomaték akár 60 százaléka az első tengelyre vándorol át, kiemelkedő stabilitást és biztonságot adva.

A Veloce modellek mellett újdonság a friss AE, azaz Advanced Efficiency modellváltozat is, amely a jövő év elejétől lesz megvásárolható. A Giulia és Giulia Super felszereltséggel elérhető AE modellben a 180 lovas 2,2 literes turbódízel motor dolgozik, 8-fokozatú automataváltóval párosítva. A különleges műszaki megoldásoknak köszönhetően a Giulia AE vegyes fogyasztása csupán 4,2 l/100 km, 99 g/km-es széndioxid-kibocsátás mellett. Ezt a lenyűgöző értéket olyan trükkökkel sikerült elérni, mint az alacsony nyomású EGR szelep, a levegős-vizes köztes hűtő, egy második beépített hűtőkör, valamint az egyedi váltóáttételek. Ezen kívül a karosszériát 5 mm-rel lejjebb eresztették, egyedi kialakítású könnyűfém kerekeket csavaroztak fel és 205/60 R 16 méretű abroncsokkal látták el az autót. A Giulia AE amellett, hogy páratlanul takarékos üzemű, rendkívül dinamikus is tud lenni, hiszen eléri a 230 km/órás sebességet és 7,2 szekundum alatt sprintel százra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/