/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön az összkerekes Dodge Challenger

2016. december 07. 19:30   |   DG
címkék:  

Az amerikai izomautók rangsorában örökös harmadik Dodge Challenger szokatlan opcióval gazdagodott: négykerék-hajtással is elérhető lesz. A Dodge az egész évben biztonságosan használható izomkupéval új vásárlókat szeretne megnyerni, azonban elkövetett egy hibát: nyolchengeres motorral nem fogja árulni az autót.

A Challenger GT AWD azoknak imponálhat, akik a legkeményebb északkeleti és középnyugati teleken is biztonságosan el szeretnének jutni a munkahelyükre és haza, illetve a sípályát is izomautóval közelítenék meg.

A kocsiba a Charger AWD modell összkerékhajtási rendszerét építették be, amely aktív osztóművel és leoldható első tengellyel rendelkezik. Normál vezetési körülmények között a Challenger GT hátul hajt, a motor teljes nyomatéka a hátsó tengelyre irányul. Ha viszont a szenzorok tapadásvesztést érzékelnek, észrevétlenül bevonják az első tengelyt is a hajtásba. A rendszert úgy hangolták, hogy a Challenger hátsókerekes jellege domináljon. Hóban az ESP teljes kikapcsolása után szép drifteket is elő lehet adni vele.

A Dodge Challenger GT AWD sajnos csakis a 3,6 literes Pentastar V6-os motorral és TorqueFlite nyolcsebességes automataváltóval lesz elérhető, ami kissé furcsa. Erre lehetséges magyarázat, hogy az erőátvitel nem viselné el a V8-as erőforrások tetemes nyomatékát. Pedig például a 707 lovas Hellcatnek nagy szüksége lenne még két kapaszkodó abroncsra. A Pentastar motor egyébként 305 lóerőt és 363 Nm nyomatékot ad le, s utóbbi 90 százalékát 1800 és 6400-as fordulatszám között szolgáltatja. A volánról is kapcsolható automataváltóval a városi fogyasztás 13, az autópályás fogyasztás pedig 8,7 l/100 km.

A Challenger GT-t 19 colos egyedi felnikre szerelt 235/55 méretű négyévszakos gumikkal szerelik. Belül is gazdagon extrázott, az alapellátmány része többek között a nappabőr kárpit, a fűtött és hűtött első gerinctámaszos ülések, a fűthető kormány, a 8,4 colos érintőképernyővel szerelt Uconnect rendszer, továbbá az Alpine hifi. GT belső csomag is rendelhető hozzá, bőr/Alcantara kárpitozással, mélynyomós Alpine hifivel és sportkormánnyal.

A Challenger GT AWD az első amerikai összkerékhajtású izomautó, így különleges ajánlatot képvisel a piacon. V8-as motorral és kézi váltóval azonban nem lesz megvásárolható. A bestseller Ford Mustang és a Chevrolet Camaro pozícióit így sem fogja veszélyeztetni. Novemberben Észak-Amerikában egyébként a Mustangból 98 868 darabot adtak el, a Camaróból 65 705 darab fogyott, míg a Challengerből 59 176 darab talált gazdára.

Az új Dodge Challenger GT AWD modell 33 395 dolláros alapáron 2017 első negyedévében kerül a márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/