/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jönnek a hibrid WRC autók

2021. április 08. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota, az M-Sport és a Hyundai is biztosította a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy a jövőre induló hibrid érában is részt fog venni a rali-világbajnokság (WRC) csúcskategóriájának küzdelmeiben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy a rali-világbajnokság legfelsőbb kategóriájának mindhárom gyártója a jövőre életbe lépő szabályváltozások után is marad a sorozatban, legalább 2024-ig. Mindhárom szereplő új autóval vág majd neki a hibrid érának, a régi WRC-ket felváltják az új, Rally1 szabályrendszernek megfelelő kocsik, amelyek már képesek lesznek károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos hajtással közlekedni a gyorsaságik közötti átkötő szakaszokon (ahol természetesen nem versenyeznek).

A 2022-es versenyautók megtartják a 2017-ben bevezetett motorformulát (1,6 liter, turbófeltöltő, 380 lóerő, 425 Nm), viszont be kell majd építeni a csapatoknak egy Hybrid Unit nevű szénszálas dobozt is, amely egy 3,9 kW-os lítium-ion akkumulátort, egy invertert és egy 136 lóerős, 180 Nm nyomatékú villanymotort tartalmaz. A hibrid hajtás a német Compact Dynamics és Kreisel Electric közös fejlesztése, eleinte minden csapat az ő rendszerüket fogja használni, de később közösen továbbfejleszthetik majd a hajtásrendszer komponenseit.

Természetesen a kiegészítő plug-in hibrid hajtás miatt az új versenyautók nehezebbek lesznek az üresen 1190 kilós maiaknál, de a pontos adatokat még nem közölte az FIA. Ami biztos, hogy marad az összkerék-meghajtás és az ötfokozatú szekvenciális sebességváltó, az aktív központi differenciálmű továbbra is a tiltólistán marad, a futóművek pedig valamivel egyszerűbbek és olcsóbbak lesznek a jelenlegieknél, csökken például a rugóút hossza.

A hibrid egységet az autó legvédettebb helyén, a bukócső-rendszer hátsó, megerősített részében kell majd elhelyezni. Szintén változás, hogy az ajtókban lévő merevítéseket is meg kell erősíteni az oldalirányú ütközések elleni hatékonyabb védelem érdekében.

A bejelentés minden bizonnyal nagy megnyugvást jelent majd a ralisport rajongóinak világszerte, akik tavaly még jogosan aggódhattak a világbajnokságért. 2020-ban az egyik gyártó otthagyta a sorozatot, a svéd ralit hó nélkül rendezték meg, és sok versenyt törölni kellett, vagy nézők nélkül megrendezni a Covid-19 világjárvány miatt.

Egyelőre még nem jelentették be a gyártók, hogy pontosan milyen autóval fognak nekivágni a 2022-es szezonnak, de a pletykák szerint a Toyota eredetileg már az idei szezonban bevetette volna a GR Yaris WRC-ből kialakított új plug-in hibrid Rally1-es gépét és várhatóan ez az autó lesz a jövő évi szezon főszereplője is.

Az új modellt kizárólag azzal a céllal fejlesztették ki a korábbi csapatfőnök, Tommi Mäkinen tanácsai alapján, hogy megfelelő homologizációs alapot adjanak a következő versenyautóhoz. Végül a Toyota tavaly nyáron úgy döntött, hogy a 2022-es WRC szabályváltozások, a tesztelések betiltása és a koronavírus-járvány miatt hetekre bezárt saját és beszállítói üzemek miatt a GR Yaris WRC-t nem vetik be a 2021-es szezonban, pedig az autó fejlesztése már a végső stádiumban tartott.

A döntés helyessége később beigazolódott, ugyanis a 2017-ben bemutatott Yaris WRC abszolút versenyképes még ma is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/