Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jönnek a legjobb négyhengeres Porschék

2018. december 19. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche a kétüléses sportautó-kínálatát is kibővíti a T modellvariánsokkal. A Boxster és a Cayman 718 T modellje 300 lóerős négyhengeres, boxer turbómotorral nyújt különösen érzelmes vezetési élményt.

A T modellek nagyteljesítményű karakterét az átfogó felszereltség hangsúlyozza ki, mint például a 20 colos könnyűfém kerekek, a 20 milliméterrel ültetett PASM sportfutómű, amely elsőként érhető el a kétliteres turbómotorral együtt, a vörös számokkal ellátott, rövidebb úton járó váltókar és a Sport Chrono csomag. Ezek áldásos hatását az alapmotorral együtt kizárólag a 718 T-ben élvezhetjük. A Porsche a Boxster és a Cayman variánst is hatfokozatú kézi váltóval és mechanikus hátsó differenciálzárral kínálja. A duplakuplungos automataváltó (PDK) opcionálisan elérhető.

Hagyományosan a „T” megjelölés a „Touring” szót takarja a Porsche modellek esetében, amely egyet jelent a vezetési élmény leginkább letisztult formájával. A 718 T valódi otthonát a kanyargós vidéki utak jelentik, ahol a dinamikus vezetés kimagasló élvezetét tűzi ki célul. A kétüléses ezt a filozófiát számos különleges felszereltséggel is érezteti. Az ajtópanelek fekete behúzói, a két irányban elektromosan állítható ülések fekete Sport-Tex középső része és a fejtámlákba hímzett „718” logó az exkluzivitást is képviseli. Az infotainment rendszer hiányzik, egy nagy tárolórekeszt van a helyén, de azok, akik nem szeretnének lemondani a szórakoztató rendszerről, ingyenesen kérhetik azt. Ennek hiánya azonban kompenzálja a benzines részecskeszűrő plusz tömegét.

Belül a 718 T karakterét számos sportos megoldás hangsúlyozza: a 360 milliméteres GT sport kormánykerék gazdagon párnázott, finom bőrborítása például különösen jó fogást biztosít, miközben a kormánykerékbe épített üzemmódválasztó a gyors kezelhetőségről gondoskodik. Emellett a műszerek fekete számlapján megtalálható a „Boxster T” vagy a „Cayman T” felirat. A műszerfal és a középkonzol magasfényű fekete betétet kapott. A „Boxster T” és a „Cayman T” feliratok az ajtóküszöbökön is megjelennek.

A magasfényű titánszürke 20 colos kerekek a PASM sportfutómű 20 milliméterrel alacsonyabban ülő karosszériájával együtt kiváló útfekvést sugalmaznak. A külső tükrök szürke borítása és az oldalt megtalálható „718 Boxster T” vagy „718 Cayman T” logók könnyen beazonosíthatóvá teszik az új modellváltozatot, amely hátul középen kivezetett, fekete krómszínű dupla kipufogóvégeket visel. A külső színek között megtalálható a fekete, az indián vörös, a verseny sárga, valamint a Carrara fehér, mélyfekete és GT ezüst metálfényezés. Speciális színként a lávanarancs és a Miami kék is elérhető. Azonos felszereltségi szinten a 718 T vásárlói 5-10 százalékos árelőnyt élvezhetnek az alapmodellel szemben.

A 300 lóerős turbófeltöltésű boxermotor a Porsche 718 T modelleket erőteljesen gyorsítja és akár 7500-as fordulatig pöröghet. A kétliteres, négyhengeres egység 380 Nm-es csúcsnyomatéka már 2150 fordulat/percnél jelentkezik, a modellek üres tömege pedig 1350 (PDK: 1380) kilogramm. A kiváló 4,5 kg/lóerős tömeg-teljesítmény aránynak köszönhetően álló helyzetből 100 km/óráig mindössze 5,1 (4,7) másodpercre van szükség. A végsebesség 275 km/óra.

A 718 T esetében széria Sport Chrono csomag Normal, Sport, Sport Plus és Individual vezetési üzemmódjai között a kormánykerék üzemmódválasztójával lehet váltani. A Sport és Sport Plus üzemmód a motorvezérlés és a gázpedál sportosabb karakterét csalogatja elő, amelyhez automatikus gázfröccs csatlakozik kézi váltóval történő visszaváltás esetén. A Sport Plus még tovább fokozza a 718 T menetdinamikáját a lengéscsillapítás feszesebbre hangolásával, az adaptív váltótartó bakok keményítésével és az opcionális automataváltó még sportosabb karakterével.

PDK-val együtt a rajtautomatika funkció és a Sport Response gomb ugyancsak elérhető. A modellváltozat egyik különlegességét a dinamikus váltótartó bakok adják. A PADM rendszer minimalizálja a motor és a váltó környékének vibrációit és csökkenti azokat a bemozdulásokat, amelyek a hajtáslánc teljes súlyának lendületével hátrányosan befolyásolhatnák a menetdinamikát. A rendszer a puha és a kemény váltótartó bakok előnyeit egyesíti, így nyugodt körülmények között és rosszabb minőségű utakon is kimagasló kényelmet kínál, miközben sportos vezetésnél precízebb és stabilabb vezethetőséget biztosít terhelésváltáskor és gyors kanyarokban.

A Porsche 718 Cayman T németországi ára bruttó 63 047 eurótól indul, míg a 718 Boxster T 65 070 eurónál kezdődik. Az új modellek már rendelhetők Magyarországon is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!