Jövő nyáron érkezik a hibrid 3-as BMW
A prémium középkategória iránymutató sportlimuzinjának új nemzedéke egy minden korábbinál kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: miközben a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal csökken, a BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként teljesítménynövelő funkció váltja valóra.
Az új BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól ugyanis nem csupán a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 184 lóerős négyhengeres benzinmotor, illetve egy elektromos motor, amelynek állandó teljesítménye 68 lóerő, maximális teljesítménye pedig 113 lóerő.
A két erőforrás együtt 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel az új BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. Hibrid vezetési üzemmódban a technológia az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely elektromos vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett immár 140 km/órás tempóig kitolható.
Az új BMW 330e limuzin egyik legjelentősebb újítása az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció, amely a modell legdinamikusabb karakterét kelti életre. A funkció a vezetési élménykapcsolóról aktiválható Sport vezetési üzemmódban érhető el. A legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A technológia a 252 lóerő maximális rendszerteljesítményen felül kapcsolódik be a meghajtásba, a nagyfeszültségű akkumulátorban kifejezetten erre a célra eltárolt energiamennyiség felhasználásával.
A technológia egyedülálló gázpedál-görbéje maximális sportosságot és azonnali teljesítmény-leadást garantál, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus, fékezéskor automatikusan visszakapcsoló váltási programja egészít ki. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkcióval az ügyfelek érezhetően intenzívebb gyorsulási élményt élhetnek át, mint a hasonló teljesítményre képes, hagyományos belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egészen a nagyfeszültségű akkumulátor minimális töltöttségi szintjéig a sofőr rendelkezésére áll, és a Sport vezetési üzemmódon kívül padlógáznál és az automataváltó előválasztó karjának manuális állásánál is elérhető.
Az új BMW 330e limuzin elektromotorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be, az intelligens tervezésnek köszönhetően így a váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint az új 3-as limuzin hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A modell elektromos rendszerének működtetéséhez szükséges energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor pedig hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű erőforrás által meghajtott generátorra sem.
12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményével az új BMW 330e limuzinban dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál – 50 százalékkal többet, mint az elődmodell esetében. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt sportlimuzin emissziója eközben több mint 10 százalékkal csökkent: az 1,7 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás kilométerenkénti 39 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. Az akkumulátort a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, az üzemanyagtartály pedig a hátsó tengely fölé került. A csomagtér térfogata így 375 literre csökkent, de a hátsó üléstámlák ledöntésével bővíthető.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt újdonsághoz az új BMW 3-as limuzin extrafelszereltségi palettáján megtalálható összes opció megrendelhető. A modellhez az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok is elérhetők. A modell többek között a változó áttételű sportkormánnyal dolgozó adaptív BMW M futóművel és a BMW M fékrendszerrel is felszerelhető.
A vezetés biztonságát és az utazás kényelmét eközben a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek széles tárháza fokozza – a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel felszerelt Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédlettel kiegészített parkolóasszisztensig. Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének az utastér előfűtése és előszellőztetése is része, a kiegészítő fűtést ilyenkor a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energia működteti. Alacsony külső hőmérséklet esetén a technológia az utastér teljes levegőjét képes indulásra kellemesen felmelegíteni – akkor is, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a minimumhoz közelít.
Az új BMW 330e limuzin 2019 nyarán érkezik meg az utakra.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)