/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövő nyáron érkezik a hibrid 3-as BMW

2018. november 15. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A prémium középkategória iránymutató sportlimuzinjának új nemzedéke egy minden korábbinál kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: miközben a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal csökken, a BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként teljesítménynövelő funkció váltja valóra.

Az új BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól ugyanis nem csupán a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 184 lóerős négyhengeres benzinmotor, illetve egy elektromos motor, amelynek állandó teljesítménye 68 lóerő, maximális teljesítménye pedig 113 lóerő.

A két erőforrás együtt 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel az új BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. Hibrid vezetési üzemmódban a technológia az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely elektromos vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett immár 140 km/órás tempóig kitolható.

Az új BMW 330e limuzin egyik legjelentősebb újítása az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció, amely a modell legdinamikusabb karakterét kelti életre. A funkció a vezetési élménykapcsolóról aktiválható Sport vezetési üzemmódban érhető el. A legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A technológia a 252 lóerő maximális rendszerteljesítményen felül kapcsolódik be a meghajtásba, a nagyfeszültségű akkumulátorban kifejezetten erre a célra eltárolt energiamennyiség felhasználásával.

A technológia egyedülálló gázpedál-görbéje maximális sportosságot és azonnali teljesítmény-leadást garantál, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus, fékezéskor automatikusan visszakapcsoló váltási programja egészít ki. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkcióval az ügyfelek érezhetően intenzívebb gyorsulási élményt élhetnek át, mint a hasonló teljesítményre képes, hagyományos belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egészen a nagyfeszültségű akkumulátor minimális töltöttségi szintjéig a sofőr rendelkezésére áll, és a Sport vezetési üzemmódon kívül padlógáznál és az automataváltó előválasztó karjának manuális állásánál is elérhető.

Az új BMW 330e limuzin elektromotorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be, az intelligens tervezésnek köszönhetően így a váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint az új 3-as limuzin hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A modell elektromos rendszerének működtetéséhez szükséges energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor pedig hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű erőforrás által meghajtott generátorra sem.

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményével az új BMW 330e limuzinban dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál – 50 százalékkal többet, mint az elődmodell esetében. A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt sportlimuzin emissziója eközben több mint 10 százalékkal csökkent: az 1,7 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás kilométerenkénti 39 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. Az akkumulátort a tervezők a hátsó üléssor alá építették be, az üzemanyagtartály pedig a hátsó tengely fölé került. A csomagtér térfogata így 375 literre csökkent, de a hátsó üléstámlák ledöntésével bővíthető.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt újdonsághoz az új BMW 3-as limuzin extrafelszereltségi palettáján megtalálható összes opció megrendelhető. A modellhez az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok is elérhetők. A modell többek között a változó áttételű sportkormánnyal dolgozó adaptív BMW M futóművel és a BMW M fékrendszerrel is felszerelhető.

A vezetés biztonságát és az utazás kényelmét eközben a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek széles tárháza fokozza – a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel felszerelt Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédlettel kiegészített parkolóasszisztensig. Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének az utastér előfűtése és előszellőztetése is része, a kiegészítő fűtést ilyenkor a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energia működteti. Alacsony külső hőmérséklet esetén a technológia az utastér teljes levegőjét képes indulásra kellemesen felmelegíteni – akkor is, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a minimumhoz közelít.

Az új BMW 330e limuzin 2019 nyarán érkezik meg az utakra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/