/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jövőre érkezik hozzánk a Ford Mustang

2014. október 08. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Karrierje eddigi ötven évében több mint 3000 filmben játszott, legutóbb a Need for Speed moziváltozatában tűnt fel. Neve önmagában egy ikon, egyet jelent a szenvedéllyel, a szabadság iránti vággyal, az amerikai életérzéssel. Több alkalommal dalban is megemlékeztek róla, vagy írtak hozzá, és nem egy videojátékot ihletett. Mindezek után hihetetlen, hogy hivatalosan még sosem járt Európában…eddig.

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban. Az új Mustang fejlesztése során a világszínvonalú teljesítmény, menetdinamika és használhatóság volt a legfontosabb szempont – és persze az, hogy az autó rengeteg modern kényelmi és vezetősegítő technológiát kínáljon.

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé és kabrió változatai hűen tükrözik az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki. Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei az alacsony tetővonal és széles kiállás, a karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal, a háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest, valamint a cápaharapást idéző orrkiképzés.

A Ford Mustang kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár. Hátrahajtott tetővel a kabrió előkelően karcsúnak tűnik. A tágas utastér repülőgépeket idéző cockpitján az autós nagyméretű, jól átlátható műszerekről olvashatja le az adatokat, és ergonomikusan elhelyezett kezelőszervekkel vezérelheti az autó berendezéseit. A jármű szélességének és az új hátsó futóműnek köszönhetően az utasok váll- és csípőtere igen tágas, az átgondolt formájú csomagtérben pedig két golfzsák is elfér.

Az európai modellváltozat kínálatában a Ford jól ismert, több mint 418 lóerős és 524 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes EcoBoost blokk is megjelenik. Ez a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A különleges kialakítású szívócsonk és turbótöltő alkalmazásával az európai piacon szereplő motor a Mustanghoz méltó 314 lóerős teljesítményt és 434 Nm forgatónyomatékot ad le. Ehhez az erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel kiegészített automata sebességváltó is rendelhető.

Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz. Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind a 2.3 EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagy teljesítményű fékek lapulnak. A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom.

Az új Mustangban számos innovatív technológia segíti az autóvezetőket, több információt, fejlettebb vezérlést és modernebb kapcsolódási lehetőségeket kínálva számukra. Egy kanyargós mellékúton vagy egy versenyhétvégén egyaránt jól jöhet, hogy a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése. Az üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét. A Mustangban benne lesz az új SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is, nagy felbontású, 8 colos színes érintőképernyővel és fejlett hangvezérléssel.

A SYNC 2 navigációs rendszere osztott képernyőt is kínál, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

Az új, európai specifikációjú Ford Mustang a Párizsi Autószalonon áll először a nagyközönség elé, a modell 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak. 2015-ben érkezik meg a Ford márkakereskedésekbe.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/